Katalog Joanna Kapała, 2020-10-08 Łódź Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Joanna Kapała Nazwa Szkoły: Szkoła Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 maja w Łodzi ul. Centralna 40 Stopień zawodowy: Nauczyciel mianowany Zajmowane stanowisko: Nauczyciel matematyki i chemii Wykształcenie: Wyższe z przygotowaniem pedagogicznym Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05. 2023r. Podstawa prawna : Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2018r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019r poz. 730 i 1287) ; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. 2019r. poz. 1650) § 8 ust. 3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Formy: Doskonalenie własnego warsztatu pracy, pogłębianie wiedzy i umiejętności: - uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego ( kursy, warsztaty, konferencje metodyczne) - doskonalenie i poszerzanie wiedzy oraz umiejętności poprzez udział w różnych szkoleniach online i innych - tworzenie własnego warsztatu pracy ( przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, prezentacji multimedialnych itp.) - śledzenie fachowej literatury, korzystanie z zasobów bibliotek oraz portali internetowych - realizowanie projektów edukacyjnych Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań - stosowanie nowoczesnych metod, diagnozowanie możliwości ucznia, prowadzenie samooceny - badanie umiejętności uczniów przez przeprowadzanie testów diagnozujących Wykorzystywanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się: - prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów w dziedzinie matematyki z wykorzystaniem metod aktywizujących: burza mózgów, gry dydaktyczne - przygotowanie zestawów konkursowych dla dzieci o różnym poziomie nauki, Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy: - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, e-booków - poznawanie przepisów prawa oświatowego przez internet - doskonalenie i poszerzanie wiedzy matematycznej, chemicznej, informatycznej poprzez udział w różnych szkoleniach Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, e-booków - opracowanie dokumentacji szkolnej, kart pracy, testów, kartkówek przy użyciu technologii komputerowej - prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, - prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej - przygotowanie prezentacji multimedialnych - systematyczne korzystanie z dziennika elektronicznego - komunikacja interpersonalna poprzez pocztę elektroniczną rodzicami i innymi nauczycielami § 8 ust. 3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli. Formy Upowszechnianie i promocja własnych dobrych praktyk, metod i form pracy z uczniem: - udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych - udostępnianie niektórych scenariuszy lekcji Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z nauczycielami: - udział z w serwisach edukacyjnych i oświatowych np. forum oświatowe, facebook, do wymiany poglądów związanych z prawem oświatowym i nauka matematyki, chemii, fizyki - czynne uczestnictwo w spotkaniach zespołu nauczycieli przedmiotów matematyczno -przyrodniczych poprzez opracowanie wspólnie z jego członkami rocznego planu pracy Współpraca z nauczycielami: - współpraca z nauczycielami matematyki, chemii oraz innych przedmiotów w szkole - wymiana poglądów, wspólne rozmowy i wyciąganie wniosków do dalszej pracy, - współpraca i konsultacje z pedagogiem , psychologiem oraz PPP Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli: - prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych oraz innych - obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych § 8 ust. 3 pkt. 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Formy realizacji Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych i wycieczek - organizacja lub współorganizacja uroczystości szkolnych, imprez szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego, wycieczek, wyjść klasowych( teatr, kino itp.) Organizowanie i przeprowadzanie konkursów matematycznych i chemicznych - organizacja i przeprowadzenie konkursu wewnątrzszkolnego Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów: - prowadzenie koła matematycznego oraz zajęć rozwijających uzdolnienia matematyczne Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych: - współpraca z psychologiem i pedagogiem (rozmowy nt. uczniów z problemami w nauce) Współudział w akcjach charytatywnych: - udział w akcjach zbiórki funduszy na cele charytatywne np. „Góra Grosza”, zbieranie karmy dla zwierząt - udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez Samorząd Uczniowski § 8 ust. 3 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Formy realizacji Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań: - opracowanie i realizacja programu zajęć z uczniami mającymi trudności w nauce matematyki, - opracowanie i realizacja programu zajęć z uczniem zdolnym - dokonanie ewaluacji wdrożonych programów § 8 ust. 3 pkt 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Uzyskanie Egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej - szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów egzaminu ósmoklasisty z matematyki - pełnienie funkcji egzaminatora Plan opracowała : Joanna Kapała Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |