Katalog Monika Zuziak-Smolik, 2020-09-14 Stryszawa Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoCel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły WSTĘP Plan rozwoju zawodowego uwzględnia wymagania zawarte w ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. § 8 ust. 1 pkt 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. 2006. 97. 674) z późn. zm. - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli 2. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego. 2. Bieżąca analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, planów pracy, regulaminów itp. 3. Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły 1. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły. 2. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną. 6. Organizacja wycieczek. 1. Wycieczki przedmiotowe w celu wzbogacenia poznanej wiedzy oraz staranne przygotowanie do egzaminów zewnętrznych OKE. 2. Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z pięknem natury oraz w celu integrowania grupy. 7. Praca z uczniem zdolnym. 1. Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów. 2. Udział w konkursach międzyszkolnych. 8. Podejmowanie dodatkowych zadań w szkole 1. Konsultacje z matematyki przygotowujące do egzaminu maturalnego dla klas maturalnych w celu podnoszenia wyników egzaminu maturalnego. 2. Społeczne zajęcia pozalekcyjne mające na celu zwiększenie efektów nauczania i podnoszenie wyników z matematyki. 9. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. 1. Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. 2. Przygotowywanie egzaminów próbnych z matematyki dla uczniów klas maturalnych. 3. Opracowywanie analiz i konstruowanie w razie potrzeby planów naprawczych po egzaminie maturalnym. 4.Udział w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego 5. Aktywne uczestnictwo w działaniach związanych z usprawnieniem pracy szkoły. 10. Przygotowanie pomocy dydaktycznych i narzędzi badawczych. 1. Korzystanie z prezentacji multimedialnych. 2. Przygotowanie sprawdzianów, pomocy dydaktycznych, kart pracy itp. mające na celu wzbogacenie zajęć lekcyjnych z matematyki. 11. Śledzenie aktualności na portalach internetowych. Zapoznanie się z aktualnościami zamieszczonymi na różnych portalach internetowych. 12. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Zastosowaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach edukacyjnych. Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych. 2. Wykorzystanie programów komputerowych w realizacji niektórych lekcji matematyki (wzbogacenie, uatrakcyjnienie lekcji). 3. Wykorzystanie własnego komputera do przygotowania i drukowania materiałów dydaktycznych, testów, scenariuszy, dokumentów związanych z pracą itp. (ułatwienie uczniom pracy na lekcji). 4. Opracowanie wyników sprawdzianów z wykorzystaniem technologii komputerowej. 13. Współuczestniczenie w opracowywaniu strony szkoły Zamieszczenie na funpage szkoły własnych materiałów związanych z wykonywaną pracą dydaktyczno – wychowawczą W szczególności zamieszczanie: informacji dla rodziców i uczniów; planu zajęć (lekcyjnych i pozalekcyjnych); konkursów dla uczniów; zdjęć (z uroczystości szkolnych, wycieczek, spotkań, konkursów itp.) i innych. § 8 ust.3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli; 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. 1. Przeprowadzenie min. 3 zajęć otwartych z matematyki wykorzystując urządzenia multimedialne i ewaluację w formie ankiety: -lekcje koleżeńskie dla zainteresowanych nauczycieli (szczególnie nauczyciela stażysty). 2. Opublikowanie na stronie internetowej portalu edukacyjnego własnego „Planu rozwoju zawodowego”. 2. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu matematyków i zespołu przedmiotów ogólnych. 1. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów przyrodniczych. 2. Udział w pracach zespołu matematyków i zespołu przedmiotów ogólnych podczas tworzenia planów pracy, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, konstruowania analiz egzaminów próbnych i gimnazjalnych oraz pisania planów naprawczych. 3. Opracowanie wspólnie z innym nauczycielem matematyki lub informatyki planu pracy na kole matematycznym, wdrożenie go. 4.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy 1. Opublikowanie na portalu edux.pl. internetowym referatu dla nauczycieli na temat poznawania zainteresowań uczniów, badania potrzeb i możliwości uczniów 2. Przeprowadzanie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów § 8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Współpraca z rodzicami uczniów. Pogadanki z rodzicami, rozmowy indywidualne, stały kontakt mailowy, telefoniczny sms – owy, angażowanie rodziców do pomocy w pracy wychowawczej udział w imprezach klasowych i szkolnych. Wspólne rozwiązywanie problemów we współpracy z pedagogiem szkolnym. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów ich problemów i współpraca z tym środowiskiem 1. Rozmowy indywidualne z rodzicami. 2. Rozmowy indywidualne z młodzieżą. 3.Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i pedagoga szkolnego. 3. Dostosowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z dzieckiem dyslektycznym lub z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej. 4. Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji programu koła matematycznego. Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści. § 8. ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.Organizowanie konkursów na forum Szkoły 1. Prowadzenie kółka matematycznego w celu: a) doskonalenia umiejętności zdobytych na lekcjach b) poszerzania umiejętności matematycznych c) przygotowywania do egzaminu maturalnego 2. Organizowanie konkursów: a) Kuratoryjnych przedmiotowych b) Kangur– międzynarodowy konkurs matematyczny c) Maraton Matematyczny d) Matematyka w Technice dla Technika 2.Podejmowanie działań związanych z pomocą uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi Organizowanie zajęć dodatkowych. Organizowanie spotkań z pedagogiem. Tworzenie dodatkowych materiałów dydaktycznych. Czynny udział w tworzeniu IPET 3. Akcje i zbiórki charytatywne. Zorganizowanie Dnia Dawcy Szpiku - współpraca z fundacja DKMS 4. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury Wyjazdy do kina , teatru, na wystawy § 8 ust. 2 pkt 4b wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, 1.Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu matematyków 1. Organizowanie spotkań z matematykami, wspólne opracowywanie planu pracy, systemu oceniania, itp. 2. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa Oficyna Edukacyjna Pazdro, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. 3. Pełnienie funkcji egzaminatora OKE Współpraca z OKE podczas oceniania prac maturalnych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |