Katalog Michał Osiecki, 2020-09-01 Narzym Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Opracował: Michał Osiecki Imię i nazwisko: Osiecki Michał Nazwa placówki: Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Mławie Zajmowane stanowisko: Nauczyciel wychowania fizycznego oraz wychowawca grup wychowawczych Staż pracy pedagogicznej: 8 lat i 7 miesięcy Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r. Planowana data zakończenia: 31. 05. 2022 r. CELE: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. 2. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy. Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej. 3. Uczestnictwo w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe. 4. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych. 5. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów, ściśle dostosowanie do nich zakresu działań rewalidacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych. Czynności organizacyjne L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego. Wstępna analiza własnych umiejętności; zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. Śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Założenie teczki Awans zawodowy - „nauczyciel dyplomowany”. Sierpień 2019r. Sierpień/wrzesień 2019r. 3 września 2019r. Sierpień/wrzesień 2019r. Wrzesień 2019r. Notatki. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zawodowego zadań. Przez cały okres stażu. Zgromadzona dokumentacja. Sprawozdania cząstkowe w danym roku szkolnym. Teczka: Awans zawodowy 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy. Czerwiec 2022r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa, art. 9e ust.1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych w celu podniesienia jakości nauczania i uatrakcyjnienia zajęć. Cały okres stażu. Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć. Teczki tematyczne. 2. Uczestniczenie w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli - rady szkoleniowe, - szkolenia organizowane przez zespół samokształceniowy. -Współpraca z nauczycielami wychowania fizycznego. -Wymiana doświadczeń w celu osiągnięcia owocnej pracy z uczniem np. .dostosowanie metod i form pracy do indywidualnych potrzeb ucznia. Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (kursy, konferencje, warsztaty, szkolenia).Studia podyplomowe z gimnastyki korekcyjnej W trakcie stażu. Okres stażu. Wpisy w księdze protokołów. Zaświadczenia. Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia. 3 Promocja Ośrodka Promowanie naszego Ośrodka i inicjatyw oświatowych władzom szkolnym i samorządowym podczas wyjazdów na zawody sportowe rangi międzyokręgowej. Okres stażu. Notatki Zdjęcia. 4. Włączenie rodziców w proces dydaktyczno - wychowawczy. Kontakty indywidualne z rodzicami w formie spotkań, kontaktów telefonicznych, Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców z wykorzystaniem nowych metod terapeutycznych. Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków – przygotowywanie programów artystycznych i dekoracji. Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach w grupie wychowawczej. Organizowanie spotkań z rodzicami lub ich krewnym wykonującymi ciekawe zawody. Rozmowa, poznanie interesujących zawodów. W trakcie stażu. W trakcie stażu. Scenariusze, sprawozdania, zdjęcia, 7. Uczestniczenie w pracach wewnętrznego zespołu mierzenia jakości pracy szkoły. Praca w zespole dokonującym ewaluacji wewnętrznej. W trakcie stażu. Raport z prac zespołu ewaluującego. 8. Współpraca z nauczycielami pracującymi w Ośrodku Szkolno - Wychowawczym oraz z pedagogami z innych szkół. Organizacja wspólnych spotkań uczniów (zawody między klasowe, zajęcia integracyjne). W trakcie stażu. Sprawozdania ze spotkań. Scenariusze spotkań. Zdjęcia. 9. Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań. Wywiad, ankieta. Koniec każdego roku szkolnego. Autorefleksja. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.P. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Wykorzystywanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej. Doskonalenie i poszerzanie wiedzy informatycznej do planowania pracy, pozyskiwania, gromadzenia i opracowywania informacji. Opracowanie tabel i wyników przeprowadzanych testów sprawności fizycznej i poziomu wiadomości. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu kształcenia, psychologii i pedagogiki. Gromadzenie i zamieszczanie materiałów dotyczących sportu na stronie internetowej szkoły we współpracy z nauczycielami informatyki. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu usprawniania uczniów. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. Korzystanie ze stron MEN. Opracowywanie dyplomów, komunikatów, zaproszeń na zawody sportowe. W trakcie stażu. Okres stażu. Dokumentacja. Tabele, wyniki testów sprawności, wyniki zawodów itp Strona internetowa szkoły. Publikacja w Internecie. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć. L.P. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJ SPOSÓB REALIZACJI 1. Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz materiałów dydaktycznych. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym. Publikacja artykułów oraz programu własnego na portalach internetowych. Opracowanie i udostępnianie nauczycielom materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy imprez szkolnych w wersji elektronicznej. W trakcie stażu. Strona internetowa szkoły. Lista stron z publikacjami. Artykuły. Scenariusze. 2. Dzielenie się wiedza i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Konsultowanie się z nauczycielami wychowania fizycznego ,fizjoterapeutami w sprawach dotyczących nowoczesnych metod fizjoterapeutycznych ,korekcyjnych ,usprawniających Udostępnianie scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych. Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia zawodowego. Przez cały okres stażu. Scenariusze lekcji. Notatki ze spotkań. Materiały poglądowe. § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1 2 3 4 Współpraca z rodzicami uczniów Rozmowy z rodzicami, prawnymi opiekunami uczniów na tematy wychowawcze młodzieży w szkole i poza nią, osiągnięcia edukacyjne i sportowe. Notatki ze spotkań, zapisy w dziennikach lekcyjnych. Cały okres stażu Praca z grupą uczniów uzdolnionych Przygotowanie do zawodów Zapisy w dziennikach zajęć Cały okres stażu Opracowanie i wdrożenie własnego programu Opracowanie i wdrożenie do realizacji własnego programu zajęć rekreacyjno-sportowych. Zapisy w dziennikach zajęć Program zajęć rekreacyjno-sportowych Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJ SPOSÓB REALIZACJI 1. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku. Angażowanie uczniów do udziału w licznych konkursach wewnątrzszkolnych i zewnętrznych. W trakcie trwania stażu. Dyplomy i podziękowania. Zdjęcia. 2. Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych. Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych wynikających z kalendarza imprez. Zgodnie z kalendarzem imprez. Scenariusze imprez. 3. Organizacja imprez, konkursów i turniejów sportowych. Współorganizowanie imprez i konkursów sportowych -Mławska Olimpiada Osób Niepełnosprawnych. - Dzień Sportu na Wesoło. - Maluchy na Start. -Ścieżka Zdrowia. . Okres stażu. Harmonogram imprez, dyplomy, artykuły prasowe, internetowe. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.P. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB REALIZACJI 1. Współpraca z Policją Organizowanie spotkań z przedstawicielami Policji. Okres stażu. Zdjęcia. 2. Współpraca z Biblioteką Miejską im. B. Prusa w Mławie. Organizowanie wystaw prac plastycznych wykonanych przez uczniów. Zajęcia czytelnicze i plastyczne. Okres stażu.. Zdjęcia. 3. Współpraca z Sanepidem Realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Trzymaj Formę” promującego zdrowy styl życia poprzez aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie. Okres stażu. Zaświadczenie. 5. Współpraca z przedsiębiorcami. Pozyskiwanie środków finansowych lub rzeczowych na nagrody dla uczniów i zajęcia artystyczne. W trakcie stażu. Podziękowania. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.P. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB REALIZACJI Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych. Współpraca z rodzicami , nauczycielami, psychologiem, pedagogiem szkolnym (zebrania, konsultacje, rozmowy indywidualne) Wywiad środowiskowy. Analiza sytuacji konkretnych uczniów, diagnozowanie problemów Ustalenie metod pracy i form pomocy Analiza efektów podjętych działań W okresie stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami. Opis i analiza przypadków. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Zatwierdzam do realizacji Opracował ………………………….. ……….………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |