![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Sawicka, 2020-09-01 Cichostów Wybór zawodu, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego ubiegającego się na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PARCZEWIE UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Agnieszka Sawicka Nazwa i adres placówki: Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Mickiewicza 5 21-200 Parczew Dyrektor: mgr Renata Nastaj Data rozpoczęcia stażu: 02.09.2019 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r. Posiadane kwalifikacje: 1. Katolicki Uniwersytet Lubelski, studia magisterskie, kierunek: Socjologia, 2. Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie, studia podyplomowe, kierunek Doradztwo zawodowe, 3. Kursor w Lublinie, kurs kwalifikacyjny: Uprawnienia pedagogiczne. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz.967 z późn. zm.) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 ze zm.). Zmiana Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2019 r. poz. 1650) Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy Poradni UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 L.P Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1. Udział w formach doskonalenia zawodowego i stosowanie wiedzy, umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy Udział w szkoleniach i konferencjach dotyczących doradztwa zawodowego: „O doradztwie zawodowym praktycznie”, „Interaktywna lekcja z mapą karier-narzędzie dla nauczyciela” „Multimedialny warsztat pracy doradcy zawodowego”, „Narzędzia IT w poradnictwie kariery”, „Gry szkoleniowe w doradztwie zawodowym”, ”Metody aktywizujące w szkoleniach” „Doradztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych” i inne, Rozpoczęcie studiów podyplomowych na kierunku: Pedagogika Specjalna z Edukacją Włączającą. Cały okres stażu Rok szkolny 2019/20 2 Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami: Burza mózgów, studium przypadku, drama, linia czasu, rybi szkielet, gry i zabawy edukacyjne, metody plastyczne (plakaty, kolaże, mapy pojęciowe) i inne. Cały okres stażu, na większości prowadzonych zajęć 3. Stosowanie techniki komputerowej w pracy doradczej Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy na zajęciach przy pomocy komputera, Prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z wykorzystaniem programów multimedialnych, prezentacji, Internetu, Kahoot, Padlet, Facebook, Elektroniczny kontakt z nauczycielami, doradcami zawodowymi, pedagogami szkolnymi, rodzicami, Aktywny udział w internetowych forach dyskusyjnych dla nauczycieli. Na bieżąco, w okresie stażu 4. Wzbogacanie i wykorzystywanie wideoteki, płyt CD i DVD na zajęciach doradczych Korzystanie z technologii informatycznej podczas zajęć. Samodzielne tworzenie oraz korzystanie z innych prezentacji multimedialnych, filmów o zawodach, filmów o rynku pracy, itp., Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby prowadzonych zajęć. Na bieżąco, w okresie stażu 5 Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy Przeglądanie stron internetowych poświęconym doradztwu zawodowemu i gromadzenie informacji tematycznych, Opracowanie i umieszczanie artykułów z zakresu doradztwa zawodowego na stronach www. Na bieżąco, w okresie stażu UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ § 8 ust. 3 pkt. 2 L.P Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1 Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli Opracowanie scenariusza zajęć, Ustalenie terminu zajęć otwartych, Prowadzenie zajęć, Omówienie z nauczycielami przebiegu zajęć. Okres stażu 2 Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami Opublikowanie w portalu internetowym Profesor.pl zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego, Wspólne rozwiązywanie problemów-konsultacje z nauczycielami, Współpraca z nauczycielami w zespołach przedmiotowych, w zespołach ds. ewaluacji wewnętrznej, Współtworzenie Wewnątrzszkolnych Systemów Doradztwa Zawodowego oraz programów doradztwa zawodowego w Szkołach Podstawowych powiatu Parczew, Prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych, Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach oraz udostępnianie materiałów ze szkoleń. Październik 2019 Okres stażu 3 Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy Opublikowanie w portalu internetowym edux. pl. referatu dla nauczycieli na temat poznawania zainteresowań i predyspozycji zawodowych uczniów, Publikowanie artykułów, wybranych scenariuszy i konspektów zajęć na stronach www, Udostępnianie innym nauczycielom swojego warsztatu pracy-scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Rok szkolny 2019/20 1-2 razy w każdym roku szkolnym Okres stażu POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 L.P Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1 Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań i zdolności uczniów Organizowanie uczniom, spotkań z przedstawicielami zawodów np. strażak, asystentka stomatologiczna, fryzjerka, ratownik medyczny, Organizowanie uczniom, wycieczek do zakładów pracy np. Straż Pożarna, Huta Szkła, Warsztat Terapii Zajęciowej, Pomoc nauczycielom przy przygotowywaniu uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Okres stażu 2 Współpraca ze środowiskiem lokalnym Organizowanie zajęć dla uczniów Świetlicy Socjoterapeutycznej, Internatu , Nawiązanie współpracy z instytucjami rynku np. Powiatowy Urząd Pracy, Nawiązanie współpracy z doradcą zawodowym PPPP w Radzyniu Podlaskim. Okres stażu 3 Promowanie Poradni w środowisku lokalnym Udział w Dniach Otwartych Poradni, Szkół Podstawowych i Ponadpostawowych powiatu Parczew, Zamieszczanie w prasie lokalnej informacji dotyczącej doradztwa zawodowego, Konsultacje z innymi nauczycielami. Okres stażu OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, SZCZEGÓLNIE NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI § 8 ust. 3 pkt. 4a L.P Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1 Program działań edukacyjnych Opracowanie i wdrożenie własnego Programu: „Mój klucz do kariery”, skierowanych do uczniów klas VII i VIII wybranych Szkół Podstawowych powiatu Parczew, Udział w szkoleniach: ”Zainteresowania-jak je rozpoznać i rozwijać?”, „Kim jesteś?- określanie typu osobowości a wybór zawodu” Realizacja programu na zajęciach dodatkowych w szkołach Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu Rok szkolny 2020/21 2 Opracowanie i przeprowadzenie badań wśród uczniów Szkół Podstawowych i Ponadpodstawowych Przeprowadzenie badań wśród uczniów klas VIII Szkół Podstawowych pt: „Ósma klasa i co dalej? Wybieram szkołę i zawód”, Dokonanie ewaluacji, analizy porównawczej, Przeprowadzenie badań wśród uczniów ostatnich klas Technikum i Liceum Szkół Ponadpodstawowych pt: „Studia czy praca? Oto jest pytanie”, Dokonanie ewaluacji, analizy porównawczej Rok szkolny 2019/20 i 2020/21 Rok szkolny 2020/21 i 2021/22 OPRACOWANIE AUTORSKIEJ PRACY Z ZAKRESU OŚWIATY LUB ROZWOJU DZIECKA OPUBLIKOWANEJ W CZASOPIŚMIE BRANŻOWYM LUB W FORMIE INNEJ ZWARTEJ PUBLIKACJI § 8 ust.3 pkt 4d L.P Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1 Opracowanie publikacji pt ” Stres szkolny ósmoklasisty” Zebranie i przeczytanie literatury na temat stresu nastolatków, Udział w szkoleniu, konferencji na temat stresu, Stworzenie kwestionariusza ankiety dla uczniów, Prowadzenie badań w klasach VIII wybranych Szkół Podstawowych powiatu Parczew, Przedstawienie wyników na radzie pedagogicznej, Publikacja na stronie www. Rok szkolny 2019/20 Rok szkolny 2020/21 i 2021/22 Opracowała: Zatwierdzam do realizacji …………………………. ………………………….. miejscowość, data Podpis i pieczęć dyrektora Poradni * Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |