Katalog Anna Adamska, 2020-08-24 Dąbrówka Język angielski, Plany pracy Program zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla szkoły podstawowejProgram projektu dla klas siódmych „The world that surrounds us” Obszar I: zindywidualizowana praca z uczniem zdolnym i zainteresowanym, kształtowanie umiejętności przedmiotowych wykraczających poza podstawę programową 1. Nazwa Programu: “The world that surrounds us” – “Świat, który nas otacza” 2. Planowana liczba godzin na realizację Programu : 30h 3. Planowana liczba uczestników Programu: 20-25 uczniów szkoły podstawowej 4. Instytucje, z którymi w ramach realizacji Programu szkoła planuje współpracę: British Council , „Learning without borders” 5. Założenia Programu: Adresatami programu są uczniowie klasy siódmej, którzy chcą doskonalić znajomość języka angielskiego i poszerzać wiedzę społeczną, ekologiczną oraz środowiskową z obszaru krajów anglojęzycznych. Program będzie zrealizowany na podstawie materiałów dydaktycznych opracowanych przez nauczyciela prowadzącego oraz różnorodnych materiałów źródłowych. Materiały zostaną dostosowane zarówno do poziomu językowego uczniów jak i do ich potrzeb, możliwości oraz zainteresowań. Tematyka zajęć będzie oscylować wokół szerokiej gamy zagadnień z zakresu wiedzy o otaczającym nas świecie, społeczeństwie, i ekologii. 6.Cele ogólne i szczegółowe Programu: a) Cele ogólne: Program oparty jest na założeniu, że celem nauki języka angielskiego jest przygotowanie ucznia do sprawnego porozumiewania się w tymże języku, a znajomość tematyki społeczno -środowiskowej sprzyja komunikacji międzyludzkiej. Ogólnym celem Programu jest wzbogacenie wiedzy o otaczającym nas świecie, problemach społeczno- środowiskowych w krajach anglojęzycznych oraz wyposażenie uczniów w narzędzia niezbędne do zrozumienia otaczającego świata b) Cele szczegółowe : Zamierzone osiągnięcia skierowane są głównie na strategie komunikacyjne, rozumienie tekstów czytanych i słuchanych. Program zakłada harmonijne rozwijanie wszystkich sprawności w trakcie zajęć. Założeniem jest, by uczeń potrafił: - zrozumieć sens słuchanego tekstu w różnych odmianach języka angielskiego - wychwycić konkretną informację w tekście słuchanym, dialogach, wypowiedziach cudzoziemców - domyśleć się znaczeń nieznanych słów i fraz w oparciu o kontekst - zdobywać i udzielać informacje - korzystać w życiu codziennym i w nauce z materiałów publikowanych w języku angielskim, takich jak: prasa, książki, radio, telewizja, internet.. - porozumiewać się w miarę spontanicznie, prowadzić swobodne rozmowy – brać udział w dyskusjach na omawiane tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc poglądów; – wypowiadać się na takie tematy, jak problemy współczesnego świata , ekologia i rozwój technologiczny, problemy społeczne 7. Zadania, formy, metody pracy, sposób realizacji Programu, w tym wskazanie, które kluczowe kompetencje uczniów będą rozwijane w ramach zaplanowanych zajęć, a) kilkuetapowy projekt zajęciowy poruszający następujące zagadnienia: • Turystyka a degradacja środowiska, eko wakacje • Migracje ludności, (powody, zagrożenia, problemy z tym związane) • Plastikowa planeta- realne zagrożenie • Społeczeństwo demokratyczne, („u nas i u nich”- mogę mieć swój głos i swoją opinię) • Moja szkoła a szkoła przyjaciół z krajów anglojęzycznych, czy naprawdę aż tak się różnimy? • Las- cud natury, naturalna apteka, ratunek dla nas wszystkich? • Myśl globalnie działaj lokalnie, Eko-myślenie na co dzień • Filary zdrowia, zdrowe społeczeństwo wolne od nałogów i wysportowane • Drugie życie przedmiotów- second- handy w modzie, trifting w USA • Społeczeństwo aktywne lecz nie wypalone, life- work balance b) kompetencje kluczowe rozwijane w ramach zajęć: • Porozumiewanie się w języku obcym – zdolność do rozumienia, wyrażania i interpretowania pojęć, myśli uczuć i faktów i opinii w mowie i w piśmie w odpowiednim zakresie kontekstów społecznych i kulturalnych , • Kompetencje informatyczne – umiejętne i krytyczne wykorzystywanie technologii społeczeństwa infrakcyjnego ( TSI) w pracy, rozrywce i porozumiewaniu się, • Umiejętność uczenia się - zdolność konsekwentnego i trwałego uczenia się, organizowania własnego procesu uczenia się, w tym przez efektywne zarządzanie czasem i informacjami zarówno indywidualnie jaki w grupach, • Kompetencje społeczne i obywatelskie - interpersonalne i międzykulturowe obejmujące pełen zakres zachowań przygotowujących do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym, szczególnie w społeczeństwie charakteryzującym się coraz większą różnorodnością. c) metody pracy: • metoda podająca( wykład, pogadanka, opowiadanie, anegdota) • metoda problemowa ( zadania aktywizujące, praca w grupie, metody sytuacyjne) • metoda eksponująca( filmy i materiały źródłowe np. BBC learning) • metoda praktyczna ( prace projektowe, metoda tekstu przewodniego) d) formy pracy: • praca indywidualna • praca w parach • praca w większej grupie 8. Opis założonych osiągnięć uczniów: • uczeń rozumie pochodzenie pewnych zjawisk społecznych i środowiskowych w krajach anglojęzycznych, • uczeń potrafi włączyć się do rozmowy i ją podtrzymać wymieniając informacje na temat problemów współczesnego społeczeństwa • uczeń potrafi uzyskać interesujące go informacje i wskazówki; wyrażać swoje potrzeby, prośby, żądania; • uczeń zna i rozumie trendy ekologiczne i rozwiązania prowadzące do tego by żyć lepiej , zdrowiej i z korzyścią dla środowiska • uczeń ma świadomości różnorodności kulturowej • uczeń potrafi zadawać pytania rozmówcom oraz przedstawić własną opinię i jej bronić 9. Procedura osiągania celów/treści kształcenia • systematyczna praca z uczniami, zapoznanie uczniów z podstawowymi pojęciami z kręgu interesującej tematyki • zapoznanie uczniów z różnorodnymi materiałami źródłowymi, korzystanie z różnych źródeł informacji oraz narzędzi do identyfikacji, analizy, oceny. • śledzenie bieżących informacji z krajów anglojęzycznych • tworzenie prac plastycznych porównujących zjawiska środowiskowe • integrowanie umiejętności związanych z komunikowaniem się (mówienie, rozumienie, czytanie, pisanie, logiczna argumentacja, umiejętność konwersacji) 10. Sposób ewaluacji Programu: • prowadzenie i kontrola dokumentacji • ankieta ewaluacyjna • wywiad Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |