Katalog Joanna Błaszczyk, 2020-08-24 Łęki Szlacheckie Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Joanna Błaszczyk Stanowisko: nauczyciel przedszkola, języka angielskiego Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 Data zakończenia stażu: 31.05.2022 Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Posiadane kwalifikacje: - magister filologii angielskiej - licencjat pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej - kurs kwalifikacyjny z zakresu sztuki, plastyki i muzyki - kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe: doskonalenie umiejętności zawodowych, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, wzbogacanie i urozmaicanie własnego warsztatu pracy, wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy na szerszą skalę, realizacja wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego § 8 ust. 3 pkt 1 „Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się” 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego i wykorzystanie tej wiedzy w celu pomyślnego przebiegu stażu • Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Sporządzenie projektu planu rozwoju zawodowego • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju • Udział w szkoleniach dotyczących awansu • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju okres stażu 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej poprzez udział w różnych formach doskonalenia • Wstępna analiza własnych umiejętności • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego dotyczących pracy dydaktyczno-wychowawczej • Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki poprzez studiowanie fachowej literatury • Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy własnej i pracy z dziećmi 3. Wykorzystywanie metod aktywizujących, nowatorskich pomysłów sprzyjających procesowi uczenia się • Stosowanie metod aktywnych i innowacyjnych rozwiązań podczas zajęć dydaktycznych i zabaw dowolnych • Zastosowanie metody TPR podczas zajęć i zabaw prowadzonych w języku angielskim • Zaplanowanie i realizacja z dziećmi projektów edukacyjnych • Uczestniczenie w uroczystościach, imprezach, występach, konkursach i innych akcjach - rozwijanie zdolności językowych, plastycznych, recytatorskich i muzycznych dzieci • Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie kącika językowego oraz plastycznego eksponującego różne techniki plastyczne stosowane przez przedszkolaków, wdrażanie wychowanków do wspólnego wykonywania gazetek okolicznościowych w klasie • Odpowiedni dobór metod, form, zadań i ćwiczeń dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów 4. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencjach, szkoleniach, kursach rozwijających umiejętności obsługi komputera, korzystania z programów multimedialnych i tablicy interaktywnej • Studiowanie literatury tematycznej • Prowadzenie teczki z materiałami uzyskanymi na szkoleniach w celu wykorzystania ich w swojej pracy 5. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy nauczyciela • Wzbogacanie i uzupełnianie zestawu pomocy dydaktycznych potrzebnych do wykorzystania na zajęciach • Zastosowanie wideoteki, płyt CD i DVD w pracy z dziećmi • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych • Wykorzystanie smartfonów, komputera i Internetu na zajęciach • Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej • Wykorzystanie sprzętu multimedialnego na zajęciach • Elektroniczne prowadzenie i redagowanie protokołów posiedzeń rady pedagogicznej 6. Organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy przy pomocy techniki komputerowej • Przygotowywanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera w tym dokumentacji pracy własnej i pracy z uczniami • Opracowywanie scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych, kart pracy, krzyżówek, zaproszeń, podziękowań, dyplomów, ankiet, sprawozdań przy użyciu komputera • Przygotowanie arkuszy obserwacji cech rozwojowych dzieci • Tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Power Point • Komunikowanie się z innymi nauczycielami, rodzicami poprzez e-maila • Wykorzystanie zasobów Internetu do przygotowania różnego typu konkursów w każdym roku w trakcie trwania stażu 7. Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy • Korzystanie z artykułów w czasopismach pedagogicznych na edukacyjnych portalach internetowych w celu inspiracji do stosowania ciekawych rozwiązań metodycznych • Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania • Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z sieci, Internetu na potrzeby własnej pracy i pracy z uczniami 8. Współpraca ze szkolnym e-koordynatorem działań w zakresie stosowania TIK • Współpraca z e-koordynatorem oraz zespołem TIK w szkole • Udział w organizowanych szkoleniach i spotkaniach z zakresu TIK 9.Współpraca z administratorem strony internetowej szkoły • Aktualizowanie i modyfikowanie strony internetowej przedszkola poprzez: - redagowanie artykułów z przeprowadzonych konkursów, wycieczek, imprez, akademii oraz innych uroczystości - udostępnianie notek do umieszczania na stronie szkoły, gminy, w gazecie lokalnej - przesyłanie zdjęć wykonanych w celu relacjonowania ważnych wydarzeń przedszkolnych • Opracowanie i umieszczanie dokumentacji prowadzonych działań na stronie szkoły § 8 ust. 3 pkt 2 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli” 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli stażystów i kontraktowych • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli, w tym stażystów i kontraktowych oraz dla nauczycieli przedszkola • Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi okres stażu - scenariusze zajęć - potwierdzenie dyrektora - potwierdzenie nauczycieli -omówienie zajęć, ewaluacja 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • Aktywne uczestnictwo w WDN – prowadzenie szkoleń dla nauczycieli ( rady szkoleniowe, referaty, prezentacje) • Rozwijanie współpracy z nauczycielami, wymiana doświadczeń, organizacja wspólnych działań • Praca w zespołach i komisjach szkolnych powołanych przez dyrektora szkoły • Przekazanie do biblioteki ciekawych materiałów z pracy nauczyciela 3. Doskonalenie współpracy w Zespole Nauczycieli Przedszkola • Pełnienie funkcji lidera zespołu wychowawczego • Sporządzenie planu pracy, przydzielenie zadań, wybór programu, podręcznika, opracowanie niezbędnych dokumentów • Aktywna współpraca z nauczycielami zespołu edukacji przedszkolnej • Wymiana poglądów, wiedzy i doświadczeń z uwzględnieniem w pracy potrzeb rozwojowych dzieci • Wspólne rozwiązywanie problemów zgodnie z bieżącymi potrzebami oraz podejmowanie decyzji dotyczących pracy dydaktyczno-wychowawczej • Analiza nowości wydawniczych, omawianie ciekawych artykułów z czasopism metodycznych i Internetu • Przygotowanie analizy z obserwacji cech rozwojowych dzieci • Tworzenie scenariuszy uroczystości, imprez, przygotowanie konkursów, itp. okres stażu 4. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy • Opracowanie i udostępnienie własnych materiałów dydaktycznych, wychowawczych, metodycznych oraz pomocy dydaktycznych nauczycielom • Opublikowanie na portalu internetowym dla nauczycieli planu rozwoju zawodowego i innych ciekawych materiałów 5. Prowadzenie warsztatów z zakresu wychowania przedszkolnego • Wybór tematyki warsztatów we współpracy z nauczycielami przedszkola • Włączenie do działań nauczycieli przedszkola, wspólne przygotowanie scenariusza zajęć, wdrożenie własnych, nowatorskich pomysłów • Udział rodziców i nauczycieli w warsztatach • Ewaluacja zajęć okres stażu § 8 ust.2 pkt 3 „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” 1. Pełnienie funkcji wychowawcy • Pełnienie funkcji wychowawcy przedszkola • Pełnienie funkcji koordynatora pomocy psychologiczno-pedagogicznej • Diagnozowanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez obserwacje własne, rozmowy z dziećmi i rodzicami, wywiady, konsultacje • Rozwijanie współpraca ze specjalistami wspierającymi rozwój dziecka: pedagogiem szkolnym, logopedą, psychologiem • Kontynuowanie współpracy z dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, wychowawcami klas, bibliotekarzem, koordynatorem do spraw bezpieczeństwa, opiekunem SU, opiekunem Klubu Europejskiego okres stażu 2. Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami w celu realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych • Wspólne rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych • Poszukiwanie nowych form współpracy z rodzicami • Organizowanie zebrań z rodzicami (nowatorskie pomysły) • Prowadzenie zajęć otwartych, imprez okolicznościowych dla rodziców • Zwiększenie zaangażowania rodziców w życie szkoły, przedszkola • Wdrażanie rodziców w organizację wyjazdów, wycieczek, uroczystości szkolnych, zbiórek charytatywnych i innych akcji • Włączanie rodziców do udziału w warsztatach, konkursach przedszkolnych oraz występach dla dzieci • Zachęcanie rodziców do wspierania uzdolnień dzieci – prezentacja umiejętności podczas imprez i uroczystości • Organizowanie spotkań z rodzicami wykonującymi ciekawe zawody • Opieka nad dziećmi podczas wycieczek, wyjazdów, wyjść 3. Rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci oraz kultywowanie tradycji • Organizowanie/współorganizowanie konkursów: - przedszkolnych, -szkolnych, -międzyszkolnych • Przygotowanie cyklicznych imprez i uroczystości przedszkolnych (Dzień Przedszkolaka, Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Kobiet, Dzień Rodziny itp.) • Rozpoznawanie uzdolnień i zainteresowań dzieci, przygotowywanie przedszkolaków do udziału w różnych konkursach, występach • Zadbanie o zakup nagród dla uczestników – pozyskanie sponsorów na nagrody dla dzieci • Rozwijanie zdolności dzieci i zainteresowań najbliższym środowiskiem oraz ojczystym krajem • Organizowanie wyjazdów i wycieczek edukacyjno-krajoznawczych 4. Uwzględnianie w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów A) Praca z uczniem zdolnym • Prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia uczniów, kształtowanie aktywności i kreatywności dzieci • Rozwijanie i ukierunkowywanie zainteresowań uczniów chętnych do udziału w konkursach • Motywowanie dzieci do pogłębiania wiedzy, zadawanie dodatkowych zadań • Organizowanie zajęć na interesujące dzieci zagadnienia, przygotowywanie gazetek tematycznych • Dbanie o plastyczny wystrój przedszkola – włączenie do działań uczniów uzdolnionych plastycznie B)Praca z uczniem mającym trudności w nauce • Prowadzenie na zajęciach indywidualizacji nauczania • Odpowiedni dobór metod nauczania oraz zadań i ćwiczeń dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów • Wspomaganie dzieci z trudnościami edukacyjnymi poprzez prowadzenie zajęć wyrównujących braki w wiedzy i umiejętnościach • Wspieranie dzieci posiadających różne deficyty, zwiększenie oddziaływań wychowawczo-terapeutycznych 5. Koordynowanie i organizacja akcji Narodowe Czytanie • Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora ogólnopolskiej akcji Narodowe Czytanie pod patronatem prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej • Przygotowanie i przeprowadzenie wspólnie z bibliotekarzem kolejnych edycji NC w szkole • Zapraszanie dyrektora szkoły, uczniów, przedstawicieli samorządu lokalnego i Rady Rodziców do wspólnego czytania 6. Poszerzanie zainteresowania literaturą, rozwój czytelnictwa • Promowanie czytelnictwa wśród dzieci • Czytanie literatury dziecięcej przez nauczycieli, rodziców, bibliotekarza, uczniów szkoły i innych zaproszonych gości • Udział w Ogólnopolskiej Akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” • Założenie Przedszkolnego Klubu Czytających Rodzin 7. Wdrażanie uczniów do udziału w prace na rzecz innych • Poszerzenie działań wychowawczych poprzez udział przedszkolaków w akcjach charytatywnych i zbiórkach np. „Góra Grosza”, zbiórka nakrętek plastikowych, zbiórka pluszowych misiów dla chorych dzieci itp. • Udział w akcji „Sprzątanie Świata” okres stażu 8. Poszerzenie zakresu działań szkoły poprzez realizację programów i projektów edukacyjnych • Udział w programach, projektach i akcjach ogólnopolskich np.: - „Moje miasto bez elektrośmieci” • Opracowanie i wdrożenie projektów własnych 9. Poszerzenie wiedzy i umiejętności zawodowych w celu podniesienia jakości pracy własnej i placówki • Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego • Pogłębianie współpracy z instytucjami na rzecz edukacji (ODN, wydawnictwa naukowe, biblioteki i inne) 10. Aktywna i systematyczna współpraca z instytucjami mogącymi pomóc w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły • Współpraca z: - przedstawicielami samorządu lokalnego - instytucjami z terenu gminy - fundacjami, stowarzyszeniami i innymi instytucjami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy • Własne poszukiwania – stworzenie spisu instytucji wspierających proces wychowawczych 11. Koordynowanie i realizacja kampanii edukacyjno – profilaktycznej • Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora Wojewódzkiej Kampanii Edukacyjnej Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Łodzi „Dopalaczom mówimy stop – wybieramy zdrowie” • Udział w szkoleniach dla koordynatorów • Opracowanie harmonogramu działań • Realizacja kampanii według planu 12. Opieka nad SK PCK • Pełnienie funkcji opiekuna SK PCK • Opracowanie i wdrożenie planu pracy SK PCK • Aktywizacja środowiska szkolnego i rodzinnego w duchu humanitaryzmu i niesienia pomocy potrzebującym • Pomoc poprzez organizację/uczestnictwo w zbiórkach, akcjach charytatywnych oraz współpracę z różnymi instytucjami 13. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym • Pełnienie funkcji lidera do spraw promocji przedszkola • Rozpowszechnianie sukcesów i osiągnięć uczniów • Redagowanie artykułów na stronę szkoły, gminy i prasy lokalnej • Zapraszanie przedstawicieli samorządu lokalnego, rady gminy, rady rodziców na organizowane uroczystości § 8 ust. 2 pkt 4a „Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ” 1. Opracowanie i wdrożenie programów działań edukacyjnych • Sporządzenie i realizacja: - programu edukacji ekologicznej „Mały Ekolog” - programu zajęć z języka angielskiego • Realizacja założeń programowych podczas zajęć dla uczniów, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi • Ewaluacja wdrożonych programów okres stażu 2. Opracowanie i wdrożenie projektu • Sporządzenie i realizacja projektów np.: - „Bezpieczny przedszkolak” - „Kolorowy świat małych artystów” § 8 ust.2 pkt 4b „Wykonanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela – doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela – konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej” 1. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli • Pełnienie funkcji lidera zespołu wychowawczego nauczycieli Punktu Przedszkolnego • Planowanie i koordynowanie realizacji zadań zespołu • Systematyczna współpraca z dyrektorem, pedagogiem szkolnym, wychowawcami klas i innymi nauczycielami • Redagowanie protokołów i sprawozdań na posiedzenie rady pedagogicznej okres stażu 2. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu • Aktywny udział w pracach komisji nadzorującej egzamin ósmoklasisty • Realizacja zadań wynikających z procedury przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty 3.Pełnienie funkcji koordynatora projektu • Pełnienie funkcji koordynatora projektów, np. Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kubusiowi Przyjaciele Natury” • Opracowanie i wdrożenie projektu własnego • Ewaluacja wdrożonych działań 4. Pełnienie funkcji koordynatora wolontariatu • Założenie Szkolnego Klubu Wolontariatu • Pełnienie funkcji opiekuna SKW • Opracowanie regulaminu oraz planu pracy SKW • Organizowanie zbiórek i akcji charytatywnych, włączenie uczniów, rodziców i nauczycieli do udziału w działaniach • Nawiązanie współpracy z fundacjami i instytucjami działającymi na rzecz potrzebujących § 8 ust.2 pkt 4d „Opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji” 1. Opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty, rozwoju dziecka • Analiza zebranej literatury dotyczącej tematu publikacji • Udział w szkoleniach, warsztatach • Opracowanie pracy i opublikowanie jej okres stażu Plan rozwoju ma charakter otwarty i może ulec modyfikacji zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi, które mogą zaistnieć w czasie trwania stażu. Opracowała: ……………………………. podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji …………………………. …......................... miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |