Katalog Magdalena Grzelak, 2020-08-24 Trzebnica Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego dyplomowanie matematykaPLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: ur. Szkoła Podstawowa w Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Czas trwania stażu: 1. 09. 2017 r. – 31. 05. 2020 r. RODZAJ DZIAŁAŃ I PRZEDSIEWZIĘĆ WYNIKAJĄCYCH Z WYMAGAŃ ROZPORZĄDZENIA MEN Z DNIA 1.03. 2013 R. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel §8 ust. 2, pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły FORMY REALIZACJI Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego: - analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego: Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dn. 01.03.2013r. - udział w koursie „Nauczyciel i prawo” SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Kserokopie wybranych aktów prawnych, dokumentacja stażu sporządzana zgodnie z obowiązującymi przepisami,zaświadczenie z kursu „Nauczyciel i prawo” SPODZIEWANY EFEKT Znajomość i wdrożenie przepisów FORMY REALIZACJI Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego: - opracowanie planu rozwoju zawodowego, - dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - sporządzanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Plan rozwoju zawodowego, sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dziennikach lekcyjnych, zapisy w dziennikach zajęć dodatkowych, zaświadczenia, sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego SPODZIEWANY EFEKT Skonstruowanie planu rozwoju zawodowego, dokumentacja z realizacji planu rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, poprawa efektywności pracy FORMY REALIZACJI Podnoszenie swoich kwalifikacji: - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, tj. kursy, szkolenia, warsztaty doskonalące, - aktywny udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, - studiowanie literatury fachowej dotyczących doskonalenia warsztatu i metod pracy nauczyciela matematyki SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zaświadczenia, zapisy w protokołach, notatki SPODZIEWANY EFEKT Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, zdobycie nowych doświadczeń i pomysłów, lepsza organizacja pracy i lepszy poziom przygotowania merytorycznego FORMY REALIZACJI Wdrażanie narzędzi diagnostycznych służących badaniu jakości pracy szkoły: - udział w programie „Lepsza Szkoła” – diagnoza wstępna, środroczna, końcoworoczna - przeprowadzenie egzaminów próbnych z matematyki w ósmej klasie SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zaświadczenia, certyfikaty dla szkoły, analiza egzaminów próbnych SPODZIEWANY EFEKT Poprawa wyników nauczania FORMY REALIZACJI Opracowanie dokumentacji szkoły: - przygotowywanie planów i sprawozdań zespołu do spraw ewaluacji i zespołu matematyczno – przyrodniczego w szkole podstawowej - dokonywanie ewentualnych modyfikacji planów SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Plany pracy zespołów, sprawozdania z pracy zespołów, ankiety, SPODZIEWANY EFEKT Podnoszenie jakości pracy placówki FORMY REALIZACJI Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: • Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania • Opracowanie pomocy dydaktycznych, tj. modele brył, kart pracy, bazy zadań dla ucznia zdolnego – trudnych i nietypowych • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera oraz Internetu - cykl Filmowe lekcje z M+ udostępniane przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe • Wykorzystywanie podręczników multimedialnych • Wprowadzanie elementów matematyki w języku angielskim • Korzystanie z zadań interaktywnych - programu „Matlandia” • Pełnienie funkcji egzaminatora egzaminu gimnazjalnego OKE • Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli matematyki oraz poświęconych awansowi zawodowemu np. Wrocławski Portal Matematyczny • Studiowanie czasopism dla nauczycieli, m. in. „Matematyka w szkole” SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Konspekty lekcji, pomoce dydaktyczne, baza zadań, adnotacje w dzienniku lekcyjnym, sprawozdanie z pracy zespołu matematyczno-przyrodniczego, dziennik interaktywny „Matlandia”, zaświadczenie, notatki, konspekty lekcji SPODZIEWANY EFEKT Zwiększenie koncentracji oraz aktywności uczniów na lekcji, poszerzenie własnego warsztatu pracy, uatrakcyjnienie lekcji i poprawa efektywności nauczania, lepsza organizacja pracy, uatrakcyjnienie lekcji, poprawa efektywności nauczania, poprawa wyników nauczania, zdobycie nowych doświadczeń i pomysłów, poznawanie nowych metod nauczania, poprawa efektywności pracy FORMY REALIZACJI 7. Udział w projekcie „…..” - opracowanie programów zajęć, diagnoz oraz przeprowadzenie zajęć: • Matematyka rozwijająca dla klas 1-3, 4-6 • Matematyka wyrównawcza dla klas 1-3, 4-6 • Robotyka dla klas 1-3, 4-6 • Robotyka i programowanie dla gimnzajum SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Dzienniki zajęć, diagnozy, programy zajęć SPODZIEWANY EFEKT Poszerzanie wiedzy wychowanków z matematyki i robotyki, zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, rozbudzanie zainteresowań, poszerzanie wiedzy wychowanków FORMY REALIZACJI Organizowanie szkolnych etapów konkursów tj. Zdolny Ślązak, Kangur Matematyczny SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zgłoszenia do konkursów, protokoły z konkursów SPODZIEWANY EFEKT Poszerzanie wiedzy wychowanków z matematyki §8 ust. 2, pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej FORMY REALIZACJI Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej: - opracowywanie dokumentów szkolnych, sprawozdań, konspektów zajęć, sprawdzianów oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym, - przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, materiałów na gazetki tematyczne, - Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Plany pracy zespołów, sprawozdania z pracy zespołów, konspektów zajęć, plan rozwoju zawodowego, pomoce dydaktyczne SPODZIEWANY EFEKT Ułatwienie pracy, czytelna i przejrzysta dokumentacja, czytelne i przejrzyste prace, zwiększenie możliwości lepszego przygotowania do zajęć przez wyszukiwanie i przygotowanie pomocy dydaktycznych FORMY REALIZACJI Udział w kursach internetowych na platformie edukacujnej EDU-MACH SPOSÓB DOKUMENTOWANIA zaświadczenia SPODZIEWANY EFEKT Podnoszenie kwalifikacji zawodowych FORMY REALIZACJI Prezentacje multimedialne na zebrania z rodzicami SPOSÓB DOKUMENTOWANIA prezentacje SPODZIEWANY EFEKT Ułatwienie pracy, czytelna i przejrzysta prezentacja dla rodziców FORMY REALIZACJI Tworzenie dyplomów, zaproszeń dla dzieci, rodziców i innych osób, komunikacja przez edziennik SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zaproszenia, zapisy w edzienniku SPODZIEWANY EFEKT Utrzymywanie kontaktu z rodzicami, tworzenie dyplomów dla dzieci FORMY REALIZACJI Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej – prezentacje multimedialne, podręczniki multimedialne, lekcje filmowe, korzystanie z programu CAR, SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zapisy w dziennikach lekcyjnych, konspekty lekcji SPODZIEWANY EFEKT Atrakcyjne lekcje, pokazanie uczniom, w jaki sposób wykorzystujemy matematykę w życiu codziennym FORMY REALIZACJI Publikacje w Internecie, na stronie szkoły SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Artykuły zamieszczone w Internecie i na stronie szkoły SPODZIEWANY EFEKT Przekazywane informacje o osiągnięciach uczniów, realizowanych zadaniach §8 ust. 2, pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; FORMY REALIZACJI Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów. SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Opublikowane materiały na stronach Internetowych SPODZIEWANY EFEKT Dzielenie się wiedzą, materiałami i doświadczeniem z innymi nauczycielami FORMY REALIZACJI Prowadzenie w ramach zespołu przedmiotowego lekcji otwartych i koleżeńskich, SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zapisy w dzienniku lekcyjnym, konspekty lekcji SPODZIEWANY EFEKT Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi FORMY REALIZACJI Opracowanie instrukcji wypełniania świadectw w dzienniku elektronicznym dla nauczycieli SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Instrukcja wypełniania świadectw SPODZIEWANY EFEKT Przejrzysta instrukcja, ułatwienie pracy przy wypełnianiu FORMY REALIZACJI Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki SPODZIEWANY EFEKT Właściwe rozpoznanie problemów i skuteczne ich rozwiązywanie FORMY REALIZACJI Współtworzenie dokumentów związanych z ewaluacją szkoły, przedstawienie ich na radach pedagogicznych SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zapisy w protokołach, SPODZIEWANY EFEKT Wspomaganie pracy placówki, podniesienie jakości jej działalności. FORMY REALIZACJI Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego matematyczno – przyrodniczego, pełnienie funkcji lidera zespołu SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Sprawozdania z pracy zespołu matematyczno-przyrodniczego SPODZIEWANY EFEKT Poprawa wyników nauczania §8 ust. 2, pkt. 4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań: a) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, FORMY REALIZACJI Pełnienie funkcji egzaminatora OKE – e ocenianie SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zaświadczenie SPODZIEWANY EFEKT poprawa wyników naucznia c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, FORMY REALIZACJI 1.Udział w projekcie „……”- opracowanie programów zajęć, diagnoz oraz przeprowadzenie zajęć: • Matematyka rozwijająca dla klas 1-3, 4-6 • Matematyka wyrównawcza dla klas 1-3, 4-6 • Robotyka dla klas 1-3, 4-6 • Robotyka i programowanie dla gimnzajum SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Dzienniki zajęć, diagnozy, programy zajęć SPODZIEWANY EFEKT Poszerzanie wiedzy wychowanków z matematyki i robotyki, zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, rozbudzanie zainteresowań, poszerzanie wiedzy wychowanków FORMY REALIZACJI Udział w programie edukacyjnym „Ratujemy i uczymy się ratować” SPOSÓB DOKUMENTOWANIA zdjęcia SPODZIEWANY EFEKT Pozanie zasad pierwszej pomocy, wzmacnianie postawy i pewności dzieci do udzielania jej FORMY REALIZACJI Współtworzenie dokumentów związanych z ewaluacją szkoły, np. współpraca z rodzicami SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Plan działań i sprawozdanie zespołu do spraw ewaluacji szkoły SPODZIEWANY EFEKT Wspomaganie pracy placówki, podniesienie jakości jej działalności w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych FORMY REALIZACJI Organizacja wycieczek i wyjazdów szkolnych np. do kina, do teatru, krajoznawczych. SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Karty wycieczek, zdjęcia SPODZIEWANY EFEKT Poszerzenie dostępu do kultury i sztuki FORMY REALIZACJI .Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. SPOSÓB DOKUMENTOWANIA zaświadczenia SPODZIEWANY EFEKT Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, zdobycie nowych doświadczeń i pomysłów FORMY REALIZACJI Przeprowadzenie konkursów tj.Kangur Matematyczny, Zdolny Ślązak, przygotowanie i zachęcenie uczniów do udziału w matematycznych konkursów organizowanych przez stowarzyszenie SOWA. ” SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Sprawozdania z konkursów oraz pracy zespołu matematyczno - przyrodniczego, zdjęcia, SPODZIEWANY EFEKT Rozbudzanie zainteresowań, poszerzanie wiedzy wychowanków, zwiększenie szans edukacyjnych uczniów. d) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, FORMY REALIZACJI Wykonywanie zadań na rzecz oświaty i pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami i instytucjami: - współpraca z psychologiem szkolnym, - współpraca z pielęgniarką szkolną, - współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, - współpraca z fundacja Wielka Orkiestra Swiątecznej Pomocy SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki, adnotacje w dziennikach lekcyjnych rozmów indywidualnych SPODZIEWANY EFEKT Lepsze poznanie uczniów, efektywniejsze rozwiązywanie problemów szkolnych i wychowawczych, efektywniejsza współpraca z uczniami i ich rodzicami, pozanie zasad pierwszej pomocy, wzmacnianie postawy i pewności dzieci do udzielania jej FORMY REALIZACJI Współorganizowanie wycieczek szkolnych – współpraca z nauczycielami, z biurami podróży SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Karty wycieczek, zdjęcia SPODZIEWANY EFEKT Poszerzenie dostępu do kultury i sztuki, zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju,bezpieczeństwo dzieci poza murami szkoły FORMY REALIZACJI Współpraca z rodzicami, szczególnie z tymi, których dzieci mają trudności w nauce lub sprawiają trudności wychowawcze; motywowanie uczniów do pomocy koleżeńskiej SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki, adnotacje w dzienniku lekcyjnym SPODZIEWANY EFEKT Zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami, wspólne rozwiązywanie problemów szkolnych i wychowawczych FORMY REALIZACJI Udział i współorganizowanie uroczystości szkolnych, imprez środowiskowych – festyn rodzinny, apel z okazji 11 listopada, SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zdjęcia, scenariusze uroczystości SPODZIEWANY EFEKT Zwiększenie aktywności uczniów, podnoszenie jakości pracy placówki f) uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. §8 ust. 2, pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony FORMY REALIZACJI 1.Współtworzenie dokumentów związanych z ewaluacją szkoły, np. badania dotyczące współpracy z rodzicami, przedstawienie wniosków na radzie pedagogicznej, udział w szkoleniu „Współpraca z rodzicami” SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zapisy w protokołach, sprawozdanie z planu pracy zespołu ds. ewaluacji SPODZIEWANY EFEKT Zwiększenie efektywności współpracy z rodzicami FORMY REALIZACJI Rozpoznawanie i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów: • rozmowy i konsultacje z nauczycielami, pedagogiem szkolnym • współpraca z rodzicami, szczególnie z tymi, których dzieci mają trudności w nauce lub sprawiają trudności wychowawcze • organizowanie spotkań z rodzicami uczniów klasy wychowawczej • praca wychowawcy klasy Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, integrowania zespołu klasowego, ” SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Notatki, adnotacje w dzienniku lekcyjnym, sprawozdanie z realizacji planu wychowawczego SPODZIEWANY EFEKT Właściwe rozpoznanie problemów i skuteczne ich rozwiązywanie, zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami, wspólne rozwiązywanie problemów szkolnych i wychowawczych, Plan ma formę otwartą, dopuszcza się możliwość zmian i modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form i ich realizacji, czy też dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, czy też przydzielonych zadań dodatkowych. Opracowała: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |