Katalog

Olena Savosh, 2020-08-24
Włocławek

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie IIIB

I Założenia ogólne:
1. Klasa : IIIB
2. Data obserwacji : 20.12.2016r.
3. Czas trwania : 45 minut
4. Opracowanie : Olena Savosh
5. Temat : „Christmas tradition in the UK”- „Obchody Świąt Bożego Narodzenia w Królestwie Zjednoczonym” – słownictwo, praca z tekstem, gry edukacyjne.
6. Cele :
- uczeń zna tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia w Królestwie Zjednoczonym
- uczeń rozumie tekst pisany zawierający nowe słownictwo
- uczeń potrafi wyszukać niezbędne informacje w tekście
- uczeń zna nowe słownictwo z lekcji
- uczeń operuje słownictwem poznanym w czasie lekcji
- uczeń potrafi pracować zespołowo
- uczeń potrafi zaśpiewać fragmenty kolęd angielskich pt.: „We wish you a merry Christmas” i „Jingle bells”
7. Formy pracy : zespołowa, indywidualna
8. Metody pracy : praca z nowym słownictwem, praca z tekstem, komunikacja, burza mózgów, gra dydaktyczna
9. Pomoce i środki dydaktyczne : karty pracy ze słownictwem, tekstem oraz z tekstami kolęd, słowniki, zeszyt przedmiotowy, tablica, kolorowa kreda, rzutnik multimedialny, laptop, odtwarzacz CD, płyta CD, magnesy, pomoce dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela do zagrania w „Bingo”, „Domino” i „Ukryte hasło”
10. Literatura:
- H. Komorowska „Matodyka nauczania języków obcych”
- M. Dakowska „Teaching English as a Foreign Language”, wyd. PWN
- Gramatyka The Good Grammar Book wyd. Oxford University Press
- Słownik Oxford Wordpower wyd. Oxford University Press
II Przebieg lekcji :

1.Część wstępna

a) przywitanie klasy;
b) sprawdzenie listy obecności;
c) podanie tematu i celów lekcji, nawiązanie do tematyki świąt;
d) podział klasy na dwa zespoły (zespoły te nie będą ze sobą rywalizować w czasie lekcji).

2.Część główna

a) Praca ze słownictwem związanym ze Świętami Bożego Narodzenia
• Uczniowie otrzymują karty pracy zawierające słownictwo „bożonarodzeniowe” (Załącznik Nr 1). Jest to słownictwo, które będzie potrzebne uczniom w czasie lekcji do czytania ze zrozumieniem tekstu na temat obchodów Świąt Bożego Narodzenia w Królestwie Zjednoczonym. Słówka z karty pracy są podzielone na dwie grupy. Każda grupa pojawia się w trakcie lekcji w grach edukacyjnych: Grupa I w grze „Bingo” natomiast II w „Dominie”. Każda gra ma na celu utrwalenie słownictwa „świątecznego”;
• Uczniowie pracując w zespołach grają w zawieszoną na tablicy grę Bingo. Nauczyciel wymienia losowo słówka, które przedstawiają obrazki z tablicy. Każda grupa na zmianę ma za zadanie wskazanie właściwego obrazka, który następnie ma zasłonić na tablicy nauczyciel. Uczniowie w czasie tej gry mają też zapisywać na kartach pracy znaczenia podanych słówek. Gra się kończy wtedy, kiedy wszystkie obrazki będą zakryte. Jeżeli któraś z grup ma problem ze słówkiem, pomaga wtedy inna grupa albo nauczyciel.
• Do przetłumaczenia i utrwalenia drugiej częścią słownictwa z kart pracy uczniowie będą musieli ułożyć na tablicy przygotowane przez nauczyciela „Domino” (muszą dobrać zwrot angielski do odpowiednika polskiego).
b) Rozumienie tekstu pisanego
• Następnie uczniowie (każdy indywidualnie) mają za zadanie przeczytać ze zrozumieniem tekst o Bożym Narodzenie (Załącznik Nr 2). Po jego przeczytaniu pracując w zespołach muszą odgadnąć ukryte na tablicy hasło związane z tematyką świąteczną. Gra polega na tym, że każda grupa, żeby móc odsłonić wybraną przez siebie literkę, musi udzielić odpowiedzi na wylosowane pytanie do tekstu (Załącznik Nr 3). Po pojawieniu się hasła na tablicy uczniowie muszą przetłumaczyć je na język polski (jeżeli jest konieczne można do tego użyć słownika) a następnie uzupełnić tym słowem lukę w tekście.

Uczniowie podczas lekcji mają też możliwość wysłuchania i zaśpiewania fragmentów kolęd w języku angielskim „We wish you a merry Christmas” i „Jingle bells”. Teksty kolęd grupy otrzymują na samym początku lekcji (Załącznik Nr 4).

3. Część końcowa

a) ocena za pracę na lekcji (ocena, plus za aktywność, pochwała słowna);
b) zadanie pracy domowej;
c) pożegnanie klasy i zakończenie lekcji.
Załącznik Nr 1
Essential vocabulary
Group 1

1. Stocking - ……………………………………………………….
2. Christmas tree - ……………………………………………………………
3. Christmas wreath - …………………………………………………………..
4. Reindeer - …………………………………………………………….
5. Sleigh - ……………………………………………………………….
6. Holly - …………………………………………………………………………………
7. Ivy - ……………………………………………………………………………………..
8. Roast turkey - …………………………………………………………………….
9. Mince pies - …………………………………………………………………………….

Group 2
1. Wrapped in colorful paper - …………………………………………………………..
2. Decorate a Cristmas tree -………………………………………………………………
3. Hang Christmas stockings - ……………………………………………………………
4. On the mantelpiece - …………………………………………………………………..
5. Pull Christmas crackers - ………………………………………………………………
6. Roast vegetables with cranberry sauce - ………………………………………………
7. Bread sauce - ……………………………………………………………………………
8. Covered with icing - ……………………………………………………………………
9. Consist of - ……………………………………………………………………………..
10. Roast beef - ……………………………………………………………………………
11. Bring gifts - …………………………………………………………………………….
12. Main Christmas meal - …………………………………………………………………
13. Christmas pudding - ……………………………………………………………………
















Załącznik Nr 2

Read a text about Christmas in the United Kingdom.

Christmas is a family day for most British people. Before Christmas the whole family help with decorating a Christmas tree. The tradition of Christmas tree was brought to Britain from Germany in 19th century by Prince Albert, the husband of Queen Victoria. Cities, towns and villages are decorated with Christmas lights. People also decorate their houses with lights but also with holly, ivy and ……………. . There is a Christmas wreath on some doors. At Trafalgar Square you can see a huge Christmas tree, a gift from the Norwegian people.
Children believe that Santa Claus brings gifts and they hang Christmas stockings on the mantelpiece or leave bags by their beds. It is a tradition that children write letters to Santa Claus with their request of presents. Santa and his elves make all the toys in his home in Greenland. On Christmas Eve he puts all of the toys onto his sleigh and rides across the sky with his 9 reindeers. He comes into the people’s houses through the chimney. British people generally open presents on Christmas Day.
In the United Kingdom the main Christmas meal consists of roast turkey or roast beef (in olden times it used to be goose) and roast vegetables with cranberry sauce and bread sauce. For dessert people often eat Christmas Pudding, mince pies or Christmas cake, a rich fruit cake covered with marzipan and icing.
There is also a tradition of pulling Christmas crackers. The Christmas Crackers that are used today are short cardboard tubes wrapped in colorful paper. There is normally a Cracker next to each plate on the Christmas dinner table. When the crackers are pulled - with a bang! - a colorful party hat, a toy or gift and a festive joke falls out! The party hats usually look like crowns.

Goose – gęś

Marzipan – marcypan

Cardboard tubes – rury (tuby) kartonowe

Plate - talerz




Załącznik Nr 3

1.Who brought the tradition of Christmas trees to Britain?

2.Where do children traditionally hang Christmas stockings?


3.What is a Christmas stocking for?


4.When do the British open their presents?

5.What can you find in a Christmas cracker?

6.What does Santa Claus travel by?

7.What is a Christmas cracker?

8.How does Santa Claus get into people’s houses?


9.What does the main Christmas meal consist of?













Załącznik Nr 4

We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year
Good tidings we bring
To you and your kin
We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year
Now bring us some figgy pudding
Now bring us some figgy pudding
Now bring us some figgy pudding
And a cup of good cheer
We won't go until we get some
We won't go until we get some
We won't go until we get some
So bring it right here
So bring us some figgy pudding
So bring us some figgy pudding
So bring us some figgy pudding
And bring it right here
Good tidings we bring
To you and your kin
We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year












Jingle bells

Dashing through the snow
In a one horse open sleigh
O'er the fields we go
Laughing all the way
Bells on bob tails ring
Making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight
Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
A day or two ago
I thought I'd take a ride
And soon Miss Fanny Bright
Was seated by my side
The horse was lean and lank
Misfortune seemed his lot
We got into a drifted bank
And then we got upsot
Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh yeah

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.