Katalog ANNA BARAN, 2020-07-08 DALESZYCE Zajęcia pozaszkolne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Nazwa i adres placówki: Imię i nazwisko dyrektora: Posiadane kwalifikacje: magister pedagogiki opiekuńczej i pracy socjalnej, kurs kwalifikacyjny z surdopedagogiki Dodatkowe kwalifikacje: 3 – stopniowy kurs języka miganego dla nauczycieli, studia podyplomowe – pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika 1 stopień kursu bazującego na pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Stanowisko pracy: wychowawca grup wychowawczych w SOSW Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2017 r. - 31.05.2020 r.) § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Uaktualnienie wiedzy z zakresu procedury awansu zawodowego nauczycieli: a) analiza przepisów prawa oświatowego, b) opracowanie planu rozwoju zawodowego, c) dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2017 r. Okres stażu. Plan rozwoju zawodowego. Semestralne sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Doskonalenie warsztatu pracy i planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej: a) gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych, b) opracowywanie rocznych planów pracy, dostosowywanie ich do potrzeb i możliwości wychowanków, c) poszukiwanie i wdrażanie nowych metod pracy w oparciu o literaturę. Okres stażu. Roczne plany pracy. 3. Doskonalenie zawodowe. Aktualizacja wiedzy z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, surdopedagogiki, dydaktyki oraz zagadnień oświatowych: a) udział w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje i umiejętności, b) samodzielne studiowanie literatury fachowej, praktyczne wykorzystanie wiedzy, poszukiwanie nowych rozwiązań. Okres stażu. Zaświadczenia. Dokumentacja awansu zawodowego. 4. Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami: a) prowadzenie pedagogizacji, b) grupowe i indywidualne spotkania z rodzicami, c) włączanie rodziców w życie kulturalne Ośrodka (wycieczki, wyjścia, uroczystości i imprezy szkolne), d) zachęcanie do udziału we wspólnych zajęciach rodzica z dzieckiem Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, e) prowadzenie zajęć języka migowego dla rodziców, wychowanków Bursy Szkolnej i innych zainteresowanych. Okres stażu. Prezentacje multimedialne. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. Potwierdzenie dyrektora szkoły. 5. Praca w Zespole ds. Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Placówki. Okres stażu. Dokumentacja Placówki. 6. Prowadzenie kroniki Ośrodka. Okres stażu. Bieżąca aktualizacja kroniki. 7. Praca na rzecz Stowarzyszenia Usłyszcie Nas. Okres stażu. Dokumentacja awansu zawodowego. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej: a) opracowanie planów pracy, konspektów zajęć, scenariuszy uroczystości, kart pracy i pomocy dydaktycznych, wykonywanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń, b) przygotowanie dokumentacji związanej z realizacją planu rozwoju zawodowego, c) prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej, d) przygotowywanie prezentacji multimedialnych. Okres stażu. Pomoce dydaktyczne. Konspekty zajęć, scenariusze uroczystości. Dokumentacja awansu zawodowego. 2. Wykorzystanie Internetu: a) korzystanie z informacji znajdujących się w portalach edukacyjnych, b) komunikacja z nauczycielami poprzez komunikatory, c) zamieszczenie Planu Rozwoju Zawodowego na stronie internetowej, d) korzystanie ze szkolnej strony internetowej i poczty elektronicznej w kontaktach z partnerami Ośrodka. Okres stażu. Adresy stron www. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Praca w zespole zajmującym się planowaniem, koordynowaniem i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej - realizacja przydzielonych zadań, współtworzenie wymaganej dokumentacji. Okres stażu. Dokumentacja Placówki. 2. Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli w ramach WDN. Okres stażu. Sprawozdania z przeprowadzonych szkoleń. 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Udostępnianie konspektów zajęć zainteresowanym nauczycielom. Okres stażu. Konspekty zajęć. 4. Przygotowanie uroczystości na terenie Placówki zgodnie z harmonogramem imprez. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie i realizacja programu oddziaływań wychowawczych Przełamać ciszę – z sukcesem w przyszłość. Szanse i zagrożenia młodzieży z wadą słuchu i mowy na rynku pracy. a) poradnictwo psychologiczno- pedagogiczne, b) doradztwo prawne, c) warsztaty aktywizacji zawodowej, d) efektywne posługiwanie się ITC, e) poradnictwo indywidualne, f) cykl zajęć terenowych Poznaję przyjazny mi Urząd, g) zajęcia terapeutyczne. Okres stażu. Semestralne sprawozdania z realizacji zadań programu. § 8 ust.2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Realizacja zajęć Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 2. Zajęcia integracyjne wychowanków SOSW z wychowankami Bursy Szkolnej. Wspólne czytanie książek i tłumaczenie ich na język migowy. Nagrywanie filmików z tych zajęć. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. Zamieszczenie filmików na kanale YouTube. 3. Rozwój intelektualny i wzbogacanie wiedzy wychowanków: a) kształtowanie i rozwijanie kompetencji językowych (ustawiczne rozwijanie komunikacji totalnej), b) stwarzanie możliwości rozwoju indywidualnych zainteresowań, c) czytanie czasopism młodzieżowych, d) organizowanie zajęć rozwijających twórcze myślenie. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 4. Realizacja zajęć z edukacji patriotycznej - cykliczne wyjścia do Miejsc Pamięci Narodowej upamiętniających ważne wydarzenia z historii kraju. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 5. Wzbudzanie postaw służących ochronie środowiska: a) rozwijanie zainteresowania przyrodą, jej pięknem i różnorodnością, b) kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego: segregowanie odpadów, oszczędzanie wody i prądu, utrzymanie czystości w przyrodzie i otoczeniu, c) kształtowanie umiejętności dobrego wypoczynku w czasie obcowania z przyrodą – spacery, wycieczki, d) pielęgnacja roślin doniczkowych. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 6. Zajęcia kulinarne w kuchni dydaktycznej. Wspólne robienie zakupów i przygotowywanie posiłków. Okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 2. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym – wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych w grupie. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 3. Współpraca z Miejskim Zespołem Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych w ramach programu oddziaływań wychowawczych Przełamać ciszę – z sukcesem w przyszłość. Szanse i zagrożenia młodzieży z wadą słuchu i mowy na rynku pracy. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 4. Współpraca ze Świętokrzyskim Centrum Profilaktyki i Edukacji w ramach zajęć profilaktyczno - terapeutycznych. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 5. Współpraca z Miejsko - Gminnymi Ośrodkami Pomocy Społecznej w ramach oceny sytuacji rodzinnej oraz ewentualnego udzielenia wsparcia wychowankom i ich rodzinom w trudnej sytuacji życiowej. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. 6. Współpraca z biblioteką szkolną. Zapoznanie z zasadami funkcjonowania biblioteki. Zachęcanie do korzystania z jej księgozbioru. Okres stażu. Wpisy w dzienniku zajęć wychowawczych. § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.p. Zadania i formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych: a) identyfikacja problemu, b) charakterystyka i diagnoza, c) propozycje rozwiązań, d) wdrażanie oddziaływań, Okres stażu. Opis przypadków. * Plan rozwoju zawodowego został opracowany na podstawie Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela z późn. zm., Rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późn. zm. ⃰ Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy Placówki. Zatwierdzam do realizacji: ............................................................................. …………………………………………………………. podpis nauczyciela data i podpis Dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |