![]() |
![]() |
Katalog Marcin Kiszteliński, 2020-07-08 Częstochowa Taniec, Program nauczania Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko: mgr Marcin Kiszteliński Nazwa Szkoły: Szkoła Podstawowa nr 38 im. Ludwika Zamenhofa w Częstochowie Przedmiot: Trening tańca w klasach sportowych o profilu taniec Dyrektor Szkoły: mgr Anna Dymek Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Czas zakończenie stażu: 31 maja 2020r. Opiekun stażu: mgr Robert Siuda Posiadane kwalifikacje : - wykształcenie wyższe - instruktor sportowego tańca towarzyskiego - instruktor tańca towarzyskiego - studium przygotowania pedagogicznego - tancerz zawodowy, klasa S mistrzowska międzynarodowa Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: 1. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, lub innego nauczyciela i omawianie ich. 3. Podnoszenie kwalifikacji pedagogicznych i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego. 4. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 5. Pogłębianie współpracy z rodzicami. Akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U.06.97.674 ze zm.) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. Formy realizacji § 7.2.1 Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian. 1. Współpraca z opiekunem stażu. - Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy - Przygotowanie planu rozwoju zawodowego - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. - Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. - Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z treningu tanecznego Uczestniczyć w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego (kursy, szkolenia, warsztaty) Brać udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. Stosowanie aktywnych metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych – Materiały foto i video Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 3. Publikowanie własnych prac. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. Publikacja scenariuszy lekcji. 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne i dzienniki pozalekcyjne. § 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, uzdolnieniami, oraz problemami uczniów. 1. Kontakty z pedagogiem, wychowawcami klas, oraz innymi nauczycielami. 2. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. 3. Tutoring szkolny. 4. Organizowanie wewnątrzszkolnych zawodów sportowych: Turniej Tańca solo, Turniej Tańca w parach. 5. Propagowanie zdrowego, sportowego stylu życia poprzez turystykę pieszą, Wykłady na temat zdrowego odżywiania, inne formy aktywności fizycznej (taneczne). 6. Przygotowaniu uczniów do zawodów - turniejów tanecznych 7. Prowadzenie dodatkowych zajęć tanecznych – praca z uczniem zdolnym lub słabym. 8. Współorganizowanie i udział w przygotowaniu „ Dnia Sportu” w szkole. 9. Promowanie szkoły po przez organizowanie ogólnopolskich turniejów tańca 10. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów: - udział uczniów w wojewódzkich i ogólnopolskich turniejach tańca, udział w szkoleniach z mistrzami tańca. - organizowanie lub współorganizowanie imprez tanecznych: bale oraz turniejów tańca. § 7.2.3 Umiejętność wykorzystania w pracy z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie komputera, internetu do prezentacji multimedialnych w zakresie tańca. 2. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych prezentacji poszczególnych stylów tanecznych, strojów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 3. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 4. Pozyskiwanie materiałów z zakresu tańca towarzyskiego, nowoczesnego i współczesnego (wykorzystanie internetowej bazy danych PTT) Cały okres stażu § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Tworzenie warunków do rozwijania zachowań psychofizycznych w zakresie tańca towarzyskiego uczniów. 2. Przeciwdziałanie agresji i przemocy poprzez gry i zabawy tematyczne. Freeze - zabawy aktorskie 3. Promocja zdrowego stylu życia poprzez zachęcanie uczniów do uczestnictwa w sportowych zajęciach organizowanych na terenie gminy Częstochowa, rozmowa na temat korzyści płynących ze zdrowego odżywiania i braku nałogów. 4. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki poprzez studiowanie literatury fachowej, oraz współpracę z zespołami wychowawczymi w szkole. 5. Korzystanie ze zbiorów materiały własne zakupione w DSI LONDON 6. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. 7. Uczestnictwo w ogólnopolskim programie TUTORINGU 8. Uczestnictwo w szkoleniach z zakresu Tańca Towarzyskiego. 9. Uczestnictwo w Turniejach Tańca 10. Uczestnictwo w szkoleniach sędziowskich - kierunki rozwoju tancerza Cały okres stażu § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał stażu. 1. Pogłębiać wiedzę z zakresu zasad regulujących funkcjonowanie szkoły i organizacji jej zadań. 2. Dokonać analizy procedury awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego. 3. Posługiwać się przepisami dotyczącymi systemu oświaty i pomocy społecznej, wykorzystywać je do pomocy dzieciom w trudnej sytuacji materialnej oraz dzieciom z rodzin niewydolnych wychowawczo. 4. Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych wynikających ze statutu oraz potrzeb zarówno szkoły, jak i środowiska lokalnego. 5. Współpraca z pedagogiem szkolnych oraz całym gronem pedagogicznym i trenerami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |