Katalog Ryszard Kułakowski, 2020-06-05 Elbląg Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły *Zaplanowanie indywidulanej ścieżki awansu zawodowego: -Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.IX 2017 -Napisanie planu rozwoju zawodowego.IX 2017 -Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów.IX 2017 -Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.V 2020 *Podnoszenie kompetencji zawodowych: -Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. Okres stażu -Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Okres stażu *Doskonalenie własnego warsztatu pracy: -Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych -Lektura czasopism anglojęzycznych. -Przygotowywanie uczniów do udziału w różnego rodzaju konkursach. Okres stażu - Opracowanie programów zajęć dodatkowych z języka angielskiego. Okres stażu *Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela: -Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. -Kontakty z rodzicami, wychowawcami psychologiem szkolnym w rozpoznawaniu rozwiązywaniu trudności wychowawczych. -Prowadzenie zajęć tematycznych -Organizacja spotkań, przedstawień dla uczniów uczęszczających do Szkoły. Okres stażu *Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły: -Analiza dokumentacji szkolnej m.in.: • Statutu Szkoły, • Programu Wychowawczego Szkoły • Programu Profilaktyki Szkoły • WZO Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej *Wykorzystanie zasobów internetowych: Prowadzenie strony internetowej swojej klasy poprzez dodawanie zdjęć i opisów z życia klasy. Okres stażu -Publikacja różnorodnych materiałów w Internecie, gromadzenie ciekawych materiałów pedagogicznych -Pozyskiwanie za pomocą Internetu bieżących materiałów metodycznych -Wykorzystanie sprzętu komputerowego i cyfrowego do opracowywania pomocy dydaktycznych -Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego.. Okres stażu *Wykonywanie projektów graficznych na potrzeby szkoły: -Opracowanie dyplomów, podziękowań, plakatów, zaproszeń itp. Okres stażu *Wykorzystanie technologii informacyjnej i komputerowej: -Prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego, planów pracy, programów -Realizacja materiałów tematycznych w ramach promocji Szkoły w środowisku lokalnym -Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć *Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych: -Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli -Prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych -Konsultacje z nauczycielami języków obcych z mojej szkoły i innych szkół. Okres stażu *Udostępnianie swojego warsztatu pracy innym nauczycielom: -Udostępnianie innym nauczycielom opracowań i innych materiałów dydaktycznych -Publikacja na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego -Udział w pracach zespołu samokształceniowego, przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów w ramach pracy zespołu -Organizowanie we współpracy z nauczycielami zajęć, konkursów i uroczystości szkolnych. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych zawiązanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich *Organizacja zajęć pozalekcyjnych -Opracowanie i realizacja programu zajęć. Ewaluacja. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych *Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów -Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów *Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły. -Pomoc w organizacji Festynu Rodzinnego -Organizacja apeli, akademii imprez zgodnie z kalendarzem imprez szkoły -Wystawy prac uczniów. Okres stażu *Udział w projektach realizowanych na terenie szkoły -Realizacja założeń poszczególnych projektów. Okres stażu *Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - Prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami *Przeprowadzanie akcji charytatywnych -Organizacja przedświątecznych zbiórek żywności dla potrzebujących. -Organizacja akcji „Góra grosza”. Okres stażu *Współpraca z organizacjami i instytucjami społecznymi -Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Markusach. Okres stażu *Zintegrowanie grupy rodziców ze społecznością szkolną poprzez udział w imprezach -Organizacja imprez szkolnych. Okres stażu *Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów we współpracy z pedagogiem szkolnym -Spotkania z pedagogiem. -Zapoznanie się z orzeczeniami poradni psychologiczno – pedagogicznej. Okres stażu *Współpraca z rodzicami uczniów -Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. Okres stażu *Współpraca z wydawnictwami -Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony *Dokonanie opisu i analizy przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych - Zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. -Znalezienie rozwiązanie i zastosowanie go. -Podsumowanie i wnioski. W momencie zdiagnozowania problemu, do końca stażu Plan rozwoju może ulec modyfikacji. Opracował Ryszard Kułakowski. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |