![]() |
![]() |
Katalog Joanna Bucka, 2020-06-05 Busko-Zdrój Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji j. angielskiego - Czasownik "like"SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: III b Charakterystyka: Klasa III b stanowi zróżnicowany zespół pod względem wyników nauczania. Wprowadzane treści muszą być stale powtarzane i utrwalane, gdyż duża grupa uczniów nie pracuje systematycznie w domu. Większość grupy osiąga dobre i bardzo dobre wyniki nauczania. Uczniowie osiągający słabsze wyniki są wspierani poprzez dodatkowe wyjaśnienia na lekcji oraz dopasowany stopień trudności prac domowych. Uczniowie zdolni mają możliwość wykonywania dodatkowych prac o stopniu trudności adekwatnym do ich możliwości. Nauczyciel: Joanna Bucka Temat lekcji : Czasownik "like"- utrwalenie wiadomości. Program nauczania: Program nauczania języka angielskiego szkoły podstawowe, I etap edukacyjny, wydawnictwo Pearson Central Europe Sp. z o.o; autor: M. Bogucka Nr w szkolnym zestawie programów: EW/1/2012 Cele lekcji (zgodne z wymaganiami określonymi w realizowanej podstawie programowej) - nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu (nazwy produktów spożywczych) - potrafi posługiwać się zwrotami stosowanymi na co dzień (wyrażanie upodobań- czasownik "like") -reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela -czyta ze zrozumieniem proste wyrazy i zdania -współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki Pomoce: - karty obrazkowe, kartki dla uczniów, prezentacja multimedialna Metody: -pogadanka - uczenie się przez działanie -wzajemne uczenie się od siebie -metoda aktywizująca "kosz i walizka" - gra dydaktyczna Formy pracy: - praca z całością klasy, praca indywidualna, praca w parach Przebieg lekcji: 1.Moment organizacyjno-porządkowy: - sprawdzenie obecności - zapisanie tematu lekcji - uczniowie poznają cele lekcji; krótkie omówienie przebiegu lekcji (4min) 2.Rozgrzewka językowa : powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji : - nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe przedstawiające produkty spożywcze, wypowiada po kolei nazwy produktów spożywczych, uczniowie posiadający daną kartę oddają ją nauczycielowi (3min) Cele: powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji, uzyskanie uwagi uczniów 3. Utrwalenie zdania twierdzącego z użyciem czasownika " like": - wspólne powtórzenie konstrukcji zdania twierdzącego, nawiązanie do języka polskiego (korelacja z j. ojczystym uczniów) - nauczyciel rozpoczyna zdanie od określonego zaimka osobowego, zadaniem uczniów jest dokończenie zdania z użyciem odpowiedniej formy czasownika "like" i pokazanego obrazka (produkt spożywczy) ( 5min) Cele: utrwalenie konstrukcji zdania twierdzącego z użyciem czasownika"like" 4. Utrwalenie pytań z użyciem czasownika " like": - wspólne powtórzenie konstrukcji zdania pytającego -uczniowie pracując w parach uzupełniają quiz dotyczący ich preferencji żywieniowych - po zakończeniu quizu wybrani uczniowie prezentują swoje wyniki (10 min) Cele : utrwalenie konstrukcji zdania pytającego z użyciem czasownika"like" 3. Utrwalenie przeczeń z użyciem czasownika " like"- "kosz i walizka" - wspólne powtórzenie konstrukcji zdania przeczącego - nauczyciel przytwierdza do tablicy rysunek kosza i walizki, tłumacząc uczniom, iż będą dzielić zdania przeczące na poprawne oraz te zawierające błędy gramatyczne, które następnie muszą poprawić (10 min) Cele : utrwalenie konstrukcji zdania pytającego z użyciem czasownika"like" 5. Podsumowanie wraz z ewaluacją - wybrani uczniowie podchodzą do komputera, na którym wyświetlona jest gra dydaktyczna ( utrwalająca wiedzę z zakresu czasownika "like"), uczniowie wybierają właściwe odpowiedzi; nauczyciel w tym czasie wskazuje na treści wymagające powtórzeń, informuje czego będzie wymagał i w jaki sposób należy utrwalić wiedzę w domu (10min) Cele: sprawdzenie stopnia opanowania powtarzanych treści, udzielenie uczniom wskazówek dotyczących ich utrwalenia w domu 6. Praca domowa - uczniowie mają za zadanie przetłumaczyć zdania z j. polskiego na j. angielski z użyciem czasownika "like" - uczniowie mający trudności w zakresie nauki języka mają zdania już przetłumaczone i ich zadaniem jest wybór właściwej formy czasownika (3min) Cele: utrwalenie wiedzy i umiejętności z dzisiejszych zajęć, dostosowanie poziomu trudności pracy domowej do możliwości uczniów Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |