![]() |
![]() |
Katalog Iwona Synowiec, 2020-06-05 Zamość Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Iwona Synowiec Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa w Łabuniach ul. Zamojska 1 22-437 Łabunie Opiekun stażu: Agnieszka Jaśmińska Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 694 ze zmianami), 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013 poz. 393) § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Poznanie i analiza procedur awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: Rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013 poz. 393) adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela Sierpień/ wrzesień 2017 Zbiór tekstów aktów prawnych; Prowadzenie dokumentacji związanej z przebiegiem stażu zawodowego: sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego, przygotowanie sprawozdania oraz prezentacji dorobku zawodowego Sierpień/ wrzesień 2017 Wniosek o rozpoczęcie stażu; Opracowanie planu rozwoju zawodowego; Udział w kursie „Rozwój zawodowy nauczycieli” wrzesień/ październik 2017 Zaświadczenie z odbytego kursu; Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (śledzenie stron internetowych MEN, portali internetowych, czasopism fachowych) 2. Współpraca z opiekunem stażu Rozmowa i ustalenie zasad współpracy Wrzesień 2017 Plan rozwoju zawodowego; Opracowanie planu rozwoju zawodowego Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli Cały okres stażu Konspekty, arkusze obserwowanych lekcji, wnioski z obserwacji; Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie scenariuszy zajęć, analiza 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania Cały okres stażu Zaświadczenia; Przygotowanie materiałów; Notatki, bibliografia; Plany, PSO; Dokumentacja fotograficzna; Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli; studiowanie literatury fachowej, poradników metodycznych Opracowywanie pomocy dydaktycznych Opracowanie planów dydaktycznych; modyfikacja przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, porównywanie uzyskanych wyników, ocena skuteczności podejmowanych działań Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy 4. Rozbudowa własnego warsztatu pracy Gromadzenie własnej biblioteki przedmiotowej Cały okres stażu; Przygotowanie materiałów; Dokumentacja fotograficzna; Potwierdzenia udziału; Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych (testy, karty pracy, tablice) Poszukiwanie i wdrażanie nowych metod pracy z uczniami Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli, wyciąganie wniosków Spotkania z wydawnictwami 5. Udział w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego Udział w kursach, warsztatach, konferencjach, szkoleniach Cały okres stażu; Potwierdzenia udziału; Zbiór materiałów; szkoleniowych Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych 6. Współpraca z zespołem języków obcych Współorganizowanie i organizowanie konkursów i uroczystości Cały okres stażu; Potwierdzania udziału; Scenariusze uroczystości; Dokumentacja konkursów; Strona internetowa szkoły; Pomoc w organizacji i ocenianiu/sprawdzaniu próbnych egzaminów gimnazjalnych oraz ósmoklasisty 7. Prowadzenie zajęć Koła Języka Angielskiego Opracowanie i wdrożenie programu Przygotowywanie uczniów do konkursów Przez okres pracy koła; Program; Scenariusze; Fotografie 8. Prowadzenie zajęć wyrównawczych i rozwijających w ramach projektu „Szkoła kluczowych kompetencji” Opracowanie i wdrożenie programu Analiza testów wstępnych i końcowych Przez okres trwania projektu; Program; Analizy testów; 9. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami Organizowanie konkursów, akademii, apeli, inscenizacji Według harmonogramu imprez i uroczystości szkolnych w danym roku szkolnym; Cały okres stażu; Potwierdzenia udziału, dokumentacja fotograficzna; Przygotowywanie dekoracji świątecznych, gazetek szkolnych § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Poznanie środowiska uczniów i ich sytuacji rodzinnej Spotkania indywidualne z rodzicami Według potrzeb; Cały okres stażu; Notatki; Diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów, analiza dokumentacji uczniów Obserwacja i analiza możliwości uczniów Wymiana istotnych informacji dotyczących uczniów z kadrą pedagogiczną 2. Opieka nad uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce. Zajęcia koła języka angielskiego dla uczniów zdolnych oraz z trudnościami; Dostosowywanie wymagań do możliwości edukacyjnych uczniów; Pomoc w ramach konsultacji; Cały okres stażu; Program koła; Karty pracy; Notatki; 3. Przeciwdziałanie agresji wśród uczniów Szkoły Podstawowej w Łabuniach. Prowadzenie zajęć niwelujących przejawy agresji; Organizacja spotkania z psychologiem, pedagogiem; Gazetka, plakat; W przypadku pełnienia funkcji wychowawcy klasy. Scenariusz; Dokumentacja fotograficzna; 4. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi pracę opiekuńczo-wychowawczą szkoły. Współpraca z policją, poradnią pedagogiczno-psychologiczną, GOPS, biblioteką, szkołą językową, organizacją Krok za krokiem; Cały okres stażu; Zaświadczenia; 5. Współpraca z rodzicami. Zebrania z rodzicami Udział w uroczystościach klasowych; Udział w dyskotekach szkolnych, wycieczkach; W przypadku pełnienia funkcji wychowawcy klasy. Notatki; Dokumentacja fotograficzna; 6. Wprowadzenie do programu nauki j. angielskiego treści dotyczących wybranych problemów środowiska lokalnego, społecznych, cywilizacyjnych oraz zainteresowań uczniów. Przygotowanie lekcji j. angielskiego w oparciu o treści poruszające tematy szkodliwości palenia, narkotyków, bezrobocia, przemocy itd. Cały okres stażu; Scenariusze lekcji; 7. Współpraca z instytucjami charytatywnymi; Uczestniczenie oraz organizacja akcji w ramach wolontariatu; Cały okres stażu; Dokumentacja przeprowadzonych akcji; 8. Wspierania działalności SU Uczestniczenie oraz pomoc w organizacji akcji w ramach pracy SU; Cały okres stażu; Dokumentacja przeprowadzonych akcji; § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów, prac klasowych itd. Wykorzystanie w swojej pracy dydaktycznej programów komputerowych, Internetu; Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy); Tworzenie prezentacji multimedialnych; Wykorzystywanie portali edukacyjnych w samokształceniu; Udział w kursach, warsztatach; webinariach; Cały okres stażu; Dokumentacja awansu zawodowego; Potwierdzenie opiekuna stażu; Opracowane materiały dydaktyczne; Adresy portali; Zaświadczenia; Płyta CD z przygotowaną prezentacją, wydruki; 2. Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej; Czerwiec 2020 Adres strony www § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Rozwijanie własnych kompetencji z wymienionych dziedzin. Udział w kursach i szkoleniach. Studiowanie fachowej literatury służącej poszerzaniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Cały okres stażu; Zaświadczenia; Wykaz lektur; 2. Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu psychologii, pedagogiki, znajomości prawa oświatowego. Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, integrowania zespołu klasowego, przeciwdziałania agresji; Praca z uczniami o obniżonym poziomie intelektualnym i z trudnościami w nauce, poznanie ich sytuacji rodzinnej; Prowadzenie lekcji otwartych z wykorzystaniem metod aktywizujących; Cały okres stażu; Notatki; Scenariusze zajęć; 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Bieżący kontakt z pedagogiem szkolnym; Cały okres stażu; Notatki; 4. Poznawanie sfery dydaktyczno-wychowawczej. Dokonywanie analizy i efektów pracy wychowawczej. W przypadku pełnienia funkcji wychowawcy klasy. Ankiety, scenariusze zajęć; § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Analiza przepisów prawa oświatowego. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty: analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzeń MEN Wrzesień 2017, na bieżąco; Notatki; Bibliografia Gromadzenie własnych zasobów tekstów dotyczących systemu oświaty (w formie pisemnej i elektronicznej) 2. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. Analiza dokumentacji szkolnej – znajomość WSO, statutu szkoły, regulaminów, programów, planów; Cały okres stażu; Wykaz aktów prawnych; 3. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego Udział w radach pedagogicznych i zespołach opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne ; Na bieżąco; Potwierdzenie dyrekcji szkoły; 4. Prace w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych; Dbanie o właściwe przygotowanie sali oraz prawidłowy przebieg egzaminu/konkursu; Cały okres stażu; Zaświadczenia; Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |