Katalog Iwona Synowiec, 2020-06-05 Zamość Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego, klasa 4Konspekt lekcji języka angielskiego Poziom: klasa IV szkoła podstawowa Podręcznik: Brainy kl.4 Czas trwania: 45 minut Cele: W trakcie lekcji uczeń: - utrwali nazwy produktów żywnościowych oraz grup żywnościowych, - pozna określenia ilościowe, - pozna konstrukcje: there is/ there are, - ułoży zdania z poznanymi określeniami ilościowymi i konstrukcjami, - dopasuje wózek zakupowy do właściwego opisu, - opisze zawartość koszyka zakupowego, - zagra w grę True/ False, Techniki pracy: - słuchanie dialogu, - prezentacja video materiału gramatycznego, - nazywanie obrazków, - zagadki, - dopasowywanie, Materiał gramatyczny: Tworzenie zdań z użyciem określeń ilościowych oraz konstrukcji there is/ there are. Słownictwo: 1. do opanowania czynnego: zwroty ilościowe a, some, a lot of, 2. utrwalenie: cheese, ice cream, strawberries, sausages, cake, pizza, pasta, biscuits, bread, jam, Pomoce: - ilustracje przedstawiające produkty żywnościowe, - duże napisy do ilustracji, - nazwy grup żywnościowych, - płyta cd z prezentacją gramatyczną - karty pracy. Przebieg lekcji: 1. Rozpoczęcie lekcji: - przywitanie z klasą, krótkie rozmówki: Hello, how are you today? - sprawdzenie obecności: Who is on duty today? How many of you are here today? Count, please. Who is absent today? Dyżurny wstaje, i mówi kogo nie ma. 2. Warm - up. Nauczyciel umieszcza na tablicy nazwy grup produktów spożywczych. Następnie przez specjalnie do tego wyciętą dziurkę od klucza pokazuje uczniom fragment obrazka z jedzeniem. Uczniowie odgadują nazwy artykułów żywnościowych i wybrany uczeń umieszcza obrazek pod właściwą kategorią. 3. Wprowadzenie nowego słownictwa. N – prosi uczniów o otworzenie podręczników na str. 74 i wysłuchanie dialogu oraz odpowiedzenie napytanie: Jakich produktów brakuje dzieciom i dlaczego? U – po wysłuchaniu nagrania uczniowie podają swoje odpowiedzi; N – prosi uczniów o ponowne przyjrzenie się dialogowi. Uczniowie mają zwrócić uwagę na słowa które użyte są przed artykułami spożywczymi oraz zwroty there is/ there are. Następuje krótka dyskusja w klasie. N – włącza video prezentację i zatrzymuje we właściwym momencie dając uczniów szansę na ustne uzupełnienie, po czym włącza dalej nagranie i uczniowie sprawdzają poprawność swoich odpowiedzi. 4. Rozwinięcie/ guided work. Po omówieniu zasad uczniowie przystępują do ćwiczenia 2/74 – układanie zdań do obrazków. Chętni odczytują swoje zdania. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową, uczniowie w lewym rzędzie podają pasujące określenie, uczniowie w prawym rzędzie podają poprawny zwrot there is/ there are. Chętny uczeń układa całe zdanie. Klasa powtarza za nim poprawne zdanie. Następnie uczniowie dopasowują opisy do przedstawionych na obrazkach wózków z zakupami (ćw.3/74 – czytanie ze zrozumieniem). Chętni prezentują odpowiedzi. Na koniec ćwiczeń uczniowie słuchają dialogów i dopasowują do nich odpowiednie wózki (słuchanie ze zrozumieniem). TRUE/FALSE GAME Uczniowie w parach mówią po jednym zdaniu pasującym do jakiegoś wózka. Drugi uczeń ma odpowiedzieć czy to prawda (True) czy fałsz (False) 5. Podsumowanie HANGMAN N zapisuje na tablicy kreskami wzór jakiegoś produktu. U podając pojedynczo litery alfabetu próbują odgadnąć słowo. Na zakończenie nauczyciel pyta uczniów czego nauczyli się podczas bieżącej lekcji i chwali dzieci, które szczególnie aktywnie pracowały na lekcji. Pożegnanie z klasą. Opracowanie: Iwona Synowiec Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |