Katalog

Alicja Tumanowicz, 2020-06-04
Głogów

Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju zawodowego

- n +






PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



Okres stażu: od 01.09.2017 roku do 31.05.2020 roku


mgr inż. Alicja Krężałek


Imię i nazwisko nauczyciela: Alicja Krężałek
Nazwa szkoły:
Stanowisko: Nauczyciel przedmiotów zawodowych
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2017 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Opiekun stażu:
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2020 r.

Posiadane kwalifikacje:


Cele stażu na podstawie § 8. Ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189):
Cel główny:
• uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego


Cele szczegółowe:
1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii
informacyjnej i komunikacyjnej.
2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.
3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział
w różnych formach kształcenia ustawicznego.












§ 7 ust. 2, pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego :

• Ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jedn. Dz.U. 2017 poz. 1189 z późn. zm)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393)
Cały okres stażu Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego.


Zgromadzenie niezbędnej dokumentacji poprzez zapiski własne lub kopie przepisów.
Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów
prawnych dotyczących awansu.
Cały okres stażu
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju,
sprawozdania i prezentacji dorobku

Wrzesień 2017 Wniosek o rozpoczęcie stażu
Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.
Czerwiec 2020 Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, omówienie planu rozwoju. Ustalenie zasad współpracy z opiekunem – sporządzenie kontraktu z opiekunem stażu. Spotkania, konsultacje, rozmowy. Wrzesień 2017 Omówienie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Współpraca w ramach organizowania imprez wewnątrzszkolnych.
Raz w semestrze


Raz w semestrze Notatki ze spotkań z opiekunem stażu.

Potwierdzenie uczestnictwa/Karty obserwacji lekcji.
Harmonogram obserwacji.
Dostosowywanie się do uwag i zaleceń opiekuna.
Cały okres stażu
3. Prowadzenie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, prac uczniowskich (uczniów biorących udział w zajęciach z terapii pedagogicznej) Cały okres stażu.
Dokumentacja procedury awansu zawodowego.
4. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją.
Czerwiec 2017
Czerwiec 2018
Maj 2019
Sprawozdanie ze stażu.
5. Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy szkoły. Poznawanie planów pracy szkoły na lata szkolne, 2017/2018 i 2018/2019,2019/2020 wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
Początek roku szkolnego.
Notatki, potwierdzenie udziału
6. Doskonalenie zawodowe - kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego:

-doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanych przedmiotów,
- podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze,
• Uczestniczenie w kursach tematycznych, warsztatach szkoleniowych, konferencjach, radach pedagogicznych, uczestniczenie w spotkaniach zespołu przedmiotowego: Komisji Przedmiotów Zawodowych
• Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, doskonalących wiedzę i umiejętności.
• Stosowanie aktywnych metod nauczania (postępowanie z uczniem z orzeczeniem z Poradni PP).
• Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.
• Współpraca w opracowywaniu scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości szkolnych.
• Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej.
• Wymiana doświadczeń z opiekunem stażu i innymi nauczycielami. Cały okres stażu. Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia zawodowego, zaświadczenia, notatki, dokumentacja fotograficzna.

Biblioteczka
7. Publikowanie własnych prac Przygotowanie i opublikowanie w Internecie planu rozwoju
zawodowego oraz wybranych scenariuszy lekcji, planu pracy z uczniem zdolnym oraz słabym. Czerwiec 2018 Publikacje w Internecie
8. Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań Określenie swoich mocnych i słabych stron.
Wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Czerwiec 2018
Czerwiec 2019
Maj 2020
Sprawozdania
§ 7 ust. 2, pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno- cywilizacyjnych. Udzielanie pomocy uczniom.
Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej

Współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem
Kontakty z rodzicami – wywiadówki i konsultacje
Indywidualne

Konsultacje z innymi nauczycielami

Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.

Indywidualne rozmowy z uczniem
Cały okres stażu. Potwierdzenie pedagoga
szkolnego,
Adnotacje w dziennikach
lekcyjnych
Rozmowy z rodzicami,
2. Realizowanie zadań wynikających z planu wychowawczego i profilaktycznego Zespołu Szkół Politechnicznych
Współpraca z nauczycielami i pedagogiem w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności wychowawczych, udział w zespołach edukacyjno-wychowawczych.

Realizacja projektu/ akcji społecznej wśród uczniów
pt: „Brzydko się słyszy”
Cały okres stażu.



Marzec 2017 + reedycja w latach kolejnych Notatki, potwierdzenie udziału



3. Budzenie w uczniach postawy pro zawodowej
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie przedmiotów zawodowych.

Przygotowanie do egzaminu zawodowego
Współorganizowanie egzaminów próbnych.
Cały okres stażu.


Zgodnie z harmonogramem. Analiza wyników etapu
próbnego egzaminów
zawodowych
4. Promowanie szkoły w środowisku
lokalnym Udział w organizacji Dni Otwartych oraz wyjazdach promocyjnych i targach.

Realizacja projektu „Mechanik dla Malucha”.
Zgodnie z harmonogramem. Sprawozdania
5. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych uwzględnieniem potrzeby uczniów.
Organizacja zajęć dodatkowych z zakresu mechatroniki i robotyki.

Współpraca z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Głogowie polegająca na organizacji warsztatów programistycznych.

Organizacja i uczestnictwo w wyjazdach i wycieczkach zawodoznawczych (technik mechatronik).

Uczestnictwo w projekcie „Roboty? To łatwe!”

Uczestnictwo w projekcie POWER.

Prowadzenie Szkolnego Klubu Mechatronik- MECHATRON.
Cały okres stażu.

Zgodnie z harmonogramem.
6. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego oraz kształcenie obywatelskich i patriotycznych postaw młodzieży
Promowanie postaw patriotycznych i obywatelskich wśród uczniów.

Uczestnictwo w akademiach i warsztatach szkolnych.

Cały okres stażu.
Potwierdzenia udziału. Dokumentacje wycieczek
§ 7 ust. 2, pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Wykorzystywanie środowisk inżynierskich podczas zajęć oraz do poszerzania i pogłębiania wiedzy i zainteresowań uczniów dziedziną mechatroniki.

Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali
edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej).

Przygotowanie materiałów dydaktycznych (opracowywanie
Projektów i zadań projektowych) na komputerze.

Opracowanie dokumentacji szkolnej.

Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez
przekazywanie informacji drogą internetową.

Gromadzenie dokumentów do realizacji planu rozwoju
zawodowego.

Prowadzenie dokumentacji.

Umieszczanie na profilu Szkolnego Klubu Mechatroniki- MECHATRON zdjęć i innych materiałów z różnych przedsięwzięć szkolnych w zakresie mechatroniki. Cały okres stażu.
testy, karty pracy ucznia, dokumentacja szkolna, Scenariusze lekcji, materiały pomocnicze, prezentacje multimedialne dokumentacja

§ 7 ust. 2, pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień
z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych
przez nauczyciela zadań;
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych.
Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, terapii pedagogicznej, dydaktyki czy też umiejętności wychowawczych.
Cały okres stażu. Potwierdzenie udziału.
2. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły.

Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy
wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z rodzicami, pedagogizacja rodziców.

Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych lub
dydaktycznych:
- interwencje w sytuacjach trudnych i kryzysowych,
- wdrażanie do zasad tolerancji i akceptacji drugiego człowieka, prowadzenie rozmów dyscyplinująco – wychowawczych,
- przestrzeganie zasad kultury osobistej, kultury języka oraz zachowania się.
Cały okres stażu. Potwierdzenia,
dokumentacja podjętych
działań
§ 7 ust. 2, pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. Analiza aktów prawnych, dzienników urzędowych, dzienników ustaw.
• Śledzenie zmian w przepisach prawnych. Na bieżąco. Akty prawne, rozporządzenia, notatki własne.
2. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
Analiza podstawowych aktów prawnych (oświata).

Gromadzenie własnych zasobów tekstów w/w aktów
w formie pisemnej i elektronicznej. Na bieżąco. Wypisy z
obowiązujących aktów
prawnych , biblioteczka
3. Analiza dokumentacji szkolnej Analiza dokumentacji szkolnej. Na bieżąco. Notatki własne.
4. Aktywny udział w przygotowaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji dokumentacji szkolnej. Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych i ewaluacyjnych.

Tworzenie planów pracy indywidualnej z uczniem zdolnym i słabym. Na bieżąco. Zaświadczenia.
Potwierdzenia.
5. Przestrzeganie przepisów BHP. Stosowanie przepisów BHP podczas pracy dydaktyczno-wychowawczej. Cały okres stażu. Zaświadczenia.
Potwierdzenia.


(Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu ze względu na potrzeby uczniów i szkoły).




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.