![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Pecold, 2020-06-04 Buk Język angielski, Program nauczania Autorski program działań wspierających dla ucznia z trudnościami i ucznia zdolnego na lekcji języka angielskiego.Autorski program działań wspierających dla ucznia z trudnościami oraz ucznia zdolnego na lekcji języka angielskiego. Autor: Magdalena Pecold, nauczyciel języka angielskiego Przedmiot: język angielski Etap edukacyjny: II etap edukacyjny, szkoła podstawowa klasy 4-8 Realizacja programu: w ramach zajęć lekcyjnych języka angielskiego 1. Charakterystyka programu. Program został napisany w oparciu o obowiązującą podstawę programową oraz program nauczania języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego w klasach 4-8 szkoły podstawowej. Głównym założeniem programu jest wsparcie ucznia borykającego się ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w uczeniu się języka obcego oraz ucznia uzdolnionego jezykowo poprzez indywidualizację pracy oraz dobór odpowiednich metod i technik nauczania stosowanych na lekcji. Zadaniem niniejszego programu jest również kształcenie u ucznia systematyczności i efektywności w nauce języka angielskiego oraz rozwijanie podstawowych sprawności językowych, takich jak: mówienie, pisanie, czytanie i słuchanie. Podjęte działania ukierunkowane są na uzyskanie lepszych wyników w nauce i wzrost motywacji do nauki przez ucznia z trudnościami w opanowaniu języka obcego oraz umożliwienie pogłębiania wiedzy językowej uczniowi zdolnemu. 2. Warunki realizacji programu. Program został opracowany z myślą o uczniach w typowych warunkach szkolnych i będzie realizowany podczas lekcji. 3. Odbiorcy programu. Program obejmuje działaniami uczniów klas 4-8 borykających się z trudnościami w nauce języka angielskiego wynikających z różnych przyczyn oraz uczniów uzdolnionych językowo. 4. Cele ogólne programu: rozbudzanie w uczniach ciekawości, otwarcia na świat i inne kultury zachęcanie do nauki języka angielskiego i podniesienie świadomości językowej indywidualne podejście do ucznia słabego i zdolnego zwiększenie pewności siebie u uczniów z trudnościami zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez stosowanie strategii oceniania kształtującego na lekcji oraz metody polisensorycznego uczenia się kształtowanie umiejętności współpracy w parach, grupach przybliżenie uczniom efektywnych metod ułatwiających uczenie się języka angielskiego przygotowanie do udziału w konkursach wykorzystanie TIK oraz nowoczesnych metod aktywizujących mających na celu uatrakcyjnienie zajęć pomoc rówieśnicza - uczeń zdolny pomaga słabszemu. 5. Cele szczegółowe: rozwijanie sprawności mówienia rozwijanie sprawności pisania rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem rozwijanie sprawności słuchania 6. Treści nauczania: Tematyka zajęć, funkcje komunikacyjne oraz zagadnienia gramatyczne zgodne są z realizowanym programem nauczania. W przypadku ucznia zdolnego mogą obejmować treści wykraczające poza realizowany program oraz zagadnienia kulturowe. 7. Metody stosowane podczas zajęć: • Metoda audiolingwalna (Drill) • Metoda komunikacyjna • Metoda audiowizualna • Metoda polisensorycznego uczenia się (wielozmysłowej stymulacji) • TPR • Metoda wykorzystująca TIK • Metody aktywizujące wykorzystujące nowoczesne technologie (aplikacje, gry on-line, quizy językowe Kahoot itp.) • Elementy metody Dennisona • Praca projektowa • Stosowanie mnemotechnik • Gry językowe. 8. Formy pracy: Praca indywidualna Praca w parach (np. uczeń słaby – uczeń zdolny) Praca w grupach. 9. Ewaluacja: 9.1 Przewidywane osiągnięcia uczniów: a) przyrost wiedzy i rozwój umiejętności b) wzrost motywacji do nauki c) podniesienie samooceny d) miejsca w konkursach szkolnych i pozaszkolnych e) prace uczniów (projekty, plakaty, prezentacje multimedialne itp.) f) wzrost aktywności na zajęciach 9.2 Ewaluacja programu: a) rozmowy bieżące z uczniami oraz rodzicami podczas konsultacji i spotkań indywidualnych b) analiza prac pisemnych uczniów (sprawdziany, kartkówki, zadania domowe) oraz wypowiedzi ustnych c) ankieta dla uczniów lub karta postępów ucznia. Opracowała: Magdalena Pecold Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |