Katalog Patrycja Schepke, 2020-06-02 Poznań Zajęcia artystyczne, Projekty edukacyjne Program rozwijający zainteresowania plastyczne dzieci z klas 1-3PROGRAM ROZWIJAJĄCY ZAINTERESOWANIA PLASTYCZNE DZIECI Z KLAS I – III Grupa: 10 - 12 osób Przedział czasowy: 1h – 1,5h raz w tygodniu Uczestnicy: chętne dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej FORMY I METODY REALIZACJI Formy realizacji: • praca indywidualna, • praca w grupach, • praca zespołowa. Metody realizacji: działania praktyczne, doświadczenia i eksperymentowanie, pokaz i obserwacja. CEL GŁÓWNY: • Rozwijanie zainteresowań artystycznych dostosowanych do możliwości twórczych dzieci. CELE SZCZEGÓŁOWE: • rozwój twórczej aktywności dziecka, • pobudzanie wyobraźni, • rozwijanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami plastycznymi, • rozwijanie umiejętności operowania dostępnymi narzędziami i materiałami, • rozwijanie sprawności manualnej, • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy, • rozwijanie wyobraźni dziecka • kształcenie samodzielności w ocenie pracy własnej oraz umiejętności uzasadnienia sowjej oceny. SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW: • stałe dni i godziny zajęć, • stosowanie różnorodnych technik plastycznych, • racjonalne planowanie zajęć (swoboda w działaniu, możliwość wypowiadania się, dopuszczanie nowych pomysłów), • zapewnienie odpowiedniej atmosfery sprzyjającej pracy twórczej oraz zaspakajaniu potrzeb bezpieczeństwa, akceptacji i uznania. EWALUACJA PROGRAMU • opinia rodziców na temat prezentowanych wytworów dzieci , • zadowolenie dzieci z własnych dokonań, • wystawa prac dzieci, • udział dzieci w konkursach. TECHNIKI PLASTYCZNE • malarstwo (akwarele, farby plakatowe, akrylowe, malowanie gąbką, pędzlami, palcaqmi, szczoteczką do zębów itp.) • rysowanie (kredki, pastele, kreda, węgiel, świeca), • wycinanki, wyklejanki , • collage • prace na naturalnym materiale (materiał przyrodniczy – liście, ziarna, kamienie, kora, piasek; nieużytki: rolki po papierze toaletowym, gazety, balony, skrawki materiału, papieru, włóczki; posypywane obrazki – kaszą manną, solą, piaskiem, herbatą itp. • małe formy rzeźbiarskie – gips, plastelina, modelina, masa solna itp. PRZYKŁADOWA TEMATYKA ZAJĘĆ: 1. „Portret pani jesieni” 2. „Jesienne bukiety” 3. „Papierowe miasto” – makieta 4. „Śniłam/ śniłem o…” 5. „Bombkowe szaleństwo” 6. „Choinkowe szaleństwo” – kiermasz świąteczny 7. „Koszyk, jajko, kurki, baranki” – wielkanocne ozdoby 8. „Cuda z rolki po papierze toaletowym” 9. „Zima w górach, nad morzem, jeziorem” 10. „Scenografia teatralna” – technika kombinowana (na potrzeby Koła Teatralnego). 11. „Muzyka pędzlem malowana” 12. „Zimą jest pięknie” 13. „Kreatywne rysowanie” 14. „Ludowe malowanki” 15. „Z przydrożnych kamieni” 16. „Abstrakcja wiosenna” 17. „Co w tej trawie” 18. „ Barwne motyle” 19. „Jesienna plucha” 20. „Świat w maju” 21. „Nad stawem” 22. „Zdrowo jem – zdrowiej żyję” 23. „Od poczwarki do motyla” 24. „Afryka dzika” 25. „Kolorowa szkoła” Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |