Katalog

Magdalena Żyła, 2020-06-02
Rybnik

Język angielski, Scenariusze

The pancake. Cooking festival. – czytanie ze zrozumieniem.

- n +

Scenariusz sytuacji edukacyjnej w klasie Va

Opracowała: mgr Magdalena Żyła
Prowadząca: mgr Magdalena Żyła
Data: 31.10.2019
Klasa: Va
Program: Program nauczania języka angielskiego dla klas IV–VIII - Joanna Stefańska
SZKOŁA PODSTAWOWA, klasy IV–VIII. Etap nauki: II etap edukacyjny, poziom A2+ i B1 w zakresie rozumienia wypowiedzi.
Wydawnictwo Pearson

Podstawa programowa:

 Określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu
 Opisuje ludzi, zwierzęta, przedmioty, miejsca i zjawiska
 Przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych
 Określa główną myśl wypowiedzi lub fragmentu wypowiedzi
 Przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje w tym języku obcych
 Uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia
 Uzyskuje ii przekazuje informacje i wyjaśnienia
 Znajduje w tekście określone informacje
 Znajduje w wypowiedzi określone inforacje
 Żywienie ( artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowanie
 Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyśla się znaczenia wyrazów z kontekstu)
 Życie społeczne ( wydarzenia i zjawiska społeczne)
 Uczeń posiada świadomość językową

Temat: The pancake. Cooking festival. – czytanie ze zrozumieniem.
Cele ogólne:

 Utrwalenie słownictwa – z zakresu jedzenie
 Tworzenia zdań opisujących jedzenie
 Słuchanie i czytanie ze zrozumieniem
 Poprawna wymowa wyrazów



Cele szczegółowe

 uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu
 zna rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
 uczeń rozumie znaczenie słów związanych z miejscem zamieszkania
 uczeń potrafi stworzyć własne zdania
 uczeń potrafi odpowiadać na pytania nauczyciela
 reaguje na polecenia
 przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu słuchanego lub czytanego


Metody:
 podające (rozmowa, objaśnianie poleceń)
 czynnościowe (wykonywanie poleceń, wykonywanie zadań)
 aktywizujące ( gry dydaktyczne)
 programowe (z użyciem komputera)
Formy:
 praca z całą grupą
 praca indywidualna
 praca w drużynach

Środki dydaktyczne:

 podręcznik i zeszyt
 tablica interaktywna
 tablica
 patyczki do gry KABOOM
 kolorowe kuleczki do losowania drużyn
 kartka papieru
 puszka z imionami dzieci „secret student”
Organizacja i przebieg zajęcia:
Czynności organizacyjne i część powtórzeniowa.
 Powitanie grupy. Losowanie Secret Student – losowanie ucznia, który będzie bacznie obserwowany przez nauczyciela w trakcie trwania lekcji.
 Zabawa w Kaboom – zabawa na dywanie. Uczniowie podzieleni na dwie grupy. Losują patyczki z wyrazami. Następnie druga grupa poprawia lub przyznaje punkt za poprawną odpowiedź – ocena koleżeńska.
 Opis celów lekcji – zapis tematu lekcji. Podanie celów lekcji: poznanie zwyczajów w krajach anglojęzycznych. Pogadanka o tytule czytanki, zaznajomienie z rodzajem święta, porównanie z polskimi realiami. Nawiązanie do święta Halloween, które jest świętowane 31.10 w dniu naszej lekcji. Zadawanie pytań co jedzą w tej dzień.

Praca nad nowym materiałem językowym oraz ćwiczenia utrwalające

 Wysłuchanie tekstu o naleśnikach, śledzenie tekstu. Po wysłuchaniu każdego fragmentu wspólnie szukamy słów kluczowych i określamy główną myśl paragrafu. Nauczyciel dopytauje o kluczowe słownictwo w tekście.
 Do każdego fragmentu dopasowujemy nagłówek.
 Uczniowie otrzymują naleśnika na którym rysują ulubione nadzienie. Następnie Nauczyciel pyta o ich preferencje.
 Nauczyciel prosi aby uczniowie spróbowali odgadnąć znaczenie słów zapisanych na karcie pracy
 Wspólnie z uczniami próbujemy skojarzyć słowa tak aby się utrwaliły. Notatka w zeszycie – przyklejanie karty pracy.
 Praca z tekstem – nauczyciel czyta pytania uczniowie próbują odnaleźć konkretne odpowiedzi w tekście. Wspólnie przygotowujemy burzę mózgów dla zapamiętania najważniejszych faktów.
 Praca w drużynach – Zabawa What’s on your pancake? przygotowanie kostki za pomącą aplikacji do zabawy. Zapis śmiesznych zdań o naleśnikach.
 Podsumowanie lekcji: Metoda niedokończonych zdań
Ruletka – interaktywne zadanie dla uczniów
https://wordwall.net/pl/resource/428872/podsumowanie-zaj%C4%99%C4%87

Podsumowanie oraz ocena aktywności uczniów

 Podsumowanie pracy. Nagrodzenie wyjątkowo aktywnych uczniów oraz sekretnego ucznia.
 Zadanie pracy domowej – wordsearch z nowymi wyrazami.
.


Opracowała: mgr Magdalena Żyła



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.