Katalog

Agnieszka Emerle, 2020-06-02
Rąbino

Język angielski, Sprawozdania

sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +

SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

mgr Agnieszka Emerle
Nauczyciel języka angielskiego
MIEJSCE ZATRUDNIENIA- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Sławoborzu, im Tadeusza Kościuszki.

Wprowadzenie

Celem niniejszego sprawozdania jest przedstawienie i udokumentowanie realizacji zadań wyznaczonych na okres stażu w planie rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Z dniem 1 września 2017 roku rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela dyplomowanego w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Sławoborzu, a zakończyłam 31 maja 2020 roku. Niniejsze sprawozdanie stanowi podsumowanie mojej pracy w okresie stażu, przedstawia stopień realizacji zaplanowanych przeze mnie zadań oraz zawiera ocenę ich efektywności. Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej, było i jest wszechstronny rozwój ucznia, przygotowanie go do dalszej nauki i funkcjonowania w świecie wzmożonego globalizmu. Doskonaliłam zatem swój warsztat pracy oraz wykorzystałam nabyte umiejętności dla dobra uczniów i szkoły, w której pracuję.
Obecnie jestem nauczycielem języka angielskiego. W Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Sławoborzu zatrudniona jestem od września 2011 roku. W sierpniu 2016 roku uzyskałam stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Chęć ciągłego podnoszenia jakości swojej pracy oraz rozwoju personalnego skłoniła mnie do rozpoczęcia stażu na stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. Przed rozpoczęciem stażu dokonałam analizy własnych umiejętności, kompetencji jak również mocnych i słabych stron. Pomogło mi to w obraniu kierunku mojej dalszej pracy oraz sprecyzowaniu zadań do realizacji podczas odbywania stażu.
Opracowany przez mnie plan rozwoju zawodowego, uwzględniał mój czynny udział w życiu szkoły oraz jej promowanie poprzez podejmowanie różnego rodzaju działań, wzbogacenie warsztatu i metod pracy, nabywanie nowych umiejętności. Uwzględniłam również potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego- uczniów i ich rodziców. Przez cały okres stażu systematycznie realizowałam zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego.


WYMAGANIA NIEZBEDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
Przed przystąpieniem do opracowania planu rozwoju zawodowego dokonałam analizy przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego, aby jak najrzetelniej zaplanować i opisać zakres działań na okres stażu. Śledziłam publikacje dotyczące awansu zawodowego na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kuratorium Oświaty w Szczecinie oraz serwisach edukacyjnych. Wnikliwie przeanalizowałam następujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela- art. 9a-9i (rozdział 3a Karty Nauczyciela).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 roku (Dz. U. z 26 marca 2013 roku;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 sierpnia 2018r. poz.1574).
Ponadto ukończyłam szkolenie „ Jak przygotować plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego?” w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie; Stan prawny od 1 września 2019r. „Awans zawodowy nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego” .

Efekty podjętych działań:
1. Poznałam wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego oraz sposobu dokumentowania dorobku zawodowego;
2. Poszerzyłam wiedzę na temat aspektów prawnych systemu awansu zawodowego;
3. Opracowałam i wdrożyłam do działania plan rozwoju zawodowego.

2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Przez cały okres stażu systematycznie prowadziłam dokumentację obowiązującą na stanowisku nauczyciela języka angielskiego i wychowawcy klasy. Ponadto prowadziłam także dziennik elektroniczny z zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W celu podnoszenia jakości pracy niezbędne jest dokonywanie analizy podejmowanych przez siebie działań, ich celowości jak również efektów.
W trakcie odbywanego przez mnie stażu dokonałam szczegółowej analizy mojej pracy z uczniem podczas zajęć języka angielskiego oraz zajęć z wychowawcą obserwowanych przez dyrektora szkoły. Wnioski jakie wyciągnęłam po omówieniu lekcji pomogły mi w usprawnieniu sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych, a w szczególności gospodarowania czasem podczas pracy z uczniem. Co więcej, w dokonywaniu analizy własnej pracy pomocne były ankiety ewaluacyjne zajęć dodatkowych prowadzonych przez mnie. Dzięki nim poznałam opinie uczestników zajęć na temat metod i from pracy wykorzystywanych podczas zajęć.
Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie jakości własnej pracy;
2. Podniesienie jakości pracy szkoły;
3. Wpływ uczniów na przebieg procesu edukacyjnego.

3. Aktywnie uczestniczyłam w posiedzeniach rad pedagogicznych, plenarnych i szkoleniowych.
Rok szkolny 2017/2018
- szkolenie w zakresie organizacji i przeprowadzenia egzaminu gimnazjalnego,
- zapoznanie z projektem Men w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli,
- szkolenie na temat ochrony danych osobowych (szkolenie zostało przeprowadzone przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie. Pierwsze zagadnienie szkolenia to „RODO 2018),
- szkolenie na temat „Procedury i kryteria oceny pracy nauczyciela”,
- szkolenie prowadzone przez przedstawiciela firmy Librus. Główne zagadnienia poruszone podczas szkolenie to:ogólne zasady funkcjonowania e-dziennika, zmiany wprowadzone przez Librus i e-dziennik świetlicy,
- szkolenie w zakresie RODO. Tematyka szkolenia obejmowała ochronę danych osobowych i przetwarzanie danych osobowych z przepisami prawa, zasady tworzenia danych osobowych.
Rok szkolny 2018/2019
1. Szkolenie na temat „Procedura Niebieskiej Karty w Oświacie”. Szkolenie dotyczyło następujących zagadnień:
- Co to jest Niebieska Karta? Co warto wiedzieć o procedurze Niebieskiej Karty?
- Ogół czynności podejmowanych przez różne jednostki, wszczęcie procedury,
- Definicja przemocy w rodzinie, jej przejawy, różne typy zachowań agresywnych, przemocy psychicznej,
- Przepisy prawne nakładające na pracowników wszystkich placówek obowiązek reagowania,
- Typy 4 Formularzy „Niebieskiej Karty”,
- Gdzie szukać pomocy w sytuacji agresji w rodzinie.
2. Zmiany w prawie oświatowym. Poruszono zagadnienia takie jak:
- zmiany w ustawie dotyczącej ochrony danych osobowych i monitoringu w szkole;
- warunki i sposoby organizacji krajoznawstwa i turystyki przez przedszkola i szkoły,
- szczegółowe kryteria i tryb dokonywania oceny pracy nauczyciela, zakres informacji
zawartych w karcie oceny pracy, skład i sposób powoływania zespołu oceniającego
oraz tryb postępowania odwoławczego,
- krajowy system cyberbezpieczeństwa,
- organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole,
- doradztwo zawodowe,
- zmiany w przepisach dotyczących podstawy programowej,
- zmiany w przepisach dotyczących awansu zawodowego nauczycieli,
- zmiany w KN – pensum łączone.
3. Szkolenie w zakresie organizacji i przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty,
4. Szkolenie na temat ochrony danych osobowych RODO,
5. Szkolenie przeprowadzone przez przedstawiciela firmy Librus, dziennik elektroniczny.
6. Szkolenie na temat udzielenia pierwszej pomocy
Rok szkolny 2019/2020
1. Szkolenie w zakresie obsługi dziennika elektronicznego. Główne zagadnienia jakie zostały omówione to:
- wprowadzenie danych ucznia;
- konfiguracja tematów zajęć w klasach z podziałem na grupy;
- tworzenie zbiorów danych do klasyfikacji semestralnej i końcowo rocznej;
- uzyskiwanie statystyki procesu dydaktycznego.
2.Szkolenie w zakresie zmian w prawie oświatowym. Główne zagadnienia jakie zostały omówione to:
- ocena pracy dyrektora szkoły,
- skala ocen pracy nauczyciela;
- nawiązanie stosunku pracy;
- dodatek funkcyjny, za wychowawstwo i świadczenie „na start”;
- przydział godzin do dyspozycji dyrektora;
- program wychowawczo- profilaktyczny;
- program doradztwa zawodowego;
- odpowiedzialność dyscyplinarna.
3. Rada pedagogiczna- zapoznanie z ustawą o opiece zdrowotnej nad uczniami.
- Aktywnie uczestniczyłam w posiedzeniu zespołu przedmiotowego. W roku szkolnym 2019/2020 pełniłam funkcję przewodniczącego zespołu. Sporządziłam wraz z nauczycielami języków obcych plan pracy zespołu przedmiotowego.
- Modyfikacja Zasad Przedmiotowego Oceniania z języka angielskiego.
Na bieżąco dokonywałam analizy Zasad Przedmiotowego Oceniania z języka angielskiego pod kątem zgodności z dokumentami szkoły. Następnie wprowadzałam niezbędne zmiany. Opracowałam szczegółowe zasady oceniania wraz z kryteriami, zwiększyłam liczbę form sprawdzania poziomu opanowania wiedzy przez uczniów. Dostosowałam progi procentowe zgodnie z Wewnatrzszkolnym systemem Oceniania podczas oceniania prac pisemnych. Następnie rodzice i uczniowie zostali zapoznani przez mnie z przygotowanym dokumentem.
Efekty podjętych działań:
1. Dostosowanie wymagań do możliwości uczniów;
2. Umożliwienie wszystkim uczniom osiągnięcie sukcesu;
3. Umiejętność interpretowania i stosowania przepisów prawa oświatowego;
4. Przygotowanie dokumentacji szkolnej.

4.Aktywnie uczestniczyłam w warsztatach i konferencjach metodycznych.
Ukończyłam studia II stopnia na AKADEMII POMORSKIEJ w SŁUPSKU, wydział neofilologii , FILOLOGIA ANGIELSKA.
Uczestniczyłam w szkoleniach:
- szkolenie „Pokaż asom jak pracować z gramatyką”- szkolenie zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
- szkolenie „Reading is fun!” Zadania 8, 9 i 10 z arkusza ósmoklasisty- szkolenie zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
- konferencje metodyczne zorganizowane przez wydawnictwo MacMillan;
- konferencje metodyczne zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
- Spotkanie konsultacyjno-informacyjne dotyczące zmian w obszarze kształcenia uczniów – w ramach studiów
- zajęcia metodyczne – w ramach studiów
- szkolenie „ Jak przygotować plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego?” w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie; Stan prawny od 1 września 2019r. „Awans zawodowy nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego” .

Współpraca z OKE- Udział w sprawdzaniu prac gimnazjalnych w zakresie języka angielskiego organizowanych przez OKE w Poznaniu.
Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie kompetencji zawodowych;
2. Wydajna i efektywna praca na rzecz dziecka i szkoły;
3. Nabycie nowych umiejętności i wykorzystanie ich w praktyce;
4. Podniesienie bezpieczeństwa w szkole;
5. Indywidualizacja procesu nauczania.


5. Rozwijanie zdolności językowych uczniów.
Prowadziłam zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - 2 godziny lekcyjne w tygodniu
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego- 1 godzina lekcyjna w tygodniu. Udział w projekcie unijnym „Rozwijamy umiejętności dla przyszłej aktywności”.
Opracowałam plan pracy zajęć wyrównawczych i rozwijających, który został zaakceptowany przez Pana dyrektora oraz wdrożony.
Od marca 2019 roku do marca 2020 roku systematycznie angażowałam chętnych uczniów do udziały w programie innowacyjnym „Geografia w języku angielskim”. Pomogło im to rozwinąć się językowo, głównie w zakresie mówienia i czytania.
Przeprowadziłam program innowacyjny „Geografia w języku angielskim” wśród uczniów klas najwyższych w na przełomie roku szkolnego 2018/2019-2019/2020. Podczas zajęć uczniowie pozyskiwali wiedzę z wybranych zagadnień geograficznych. Podczas trwania programu zostały przeprowadzone 2 lekcje otwarte gdzie uczniowie mogli zaprezentować swoją wiedzę. Została także przeprowadzona obserwacja przez panią dyrektor, następnie została lekcja omówiona. Wnioski i spostrzeżenia zostały wdrożone w celu podniesienia jakości kształcenia.
Włączyłam się do dwóch akcji charytatywnych zainicjonowanych przez szkolne koło Caritas. Pierwsza akcja opierała się na zbiórce makulatury „STUDNIA DLA NAMIBII”. 5 września 2017r. pod szkołą został umieszczony kontener na makulaturę. Zebrane pieniądze zostały przekazane na konto w Namibii i były wkładem w budowę studni dla tamtejszej ludności. Druga akcja charytatywna do której się włączyłam była akcja „NASZ SZKOLNY KOLEGA Z AFRYKI”. Od września do listopada 2017 roku uczniowie z poszczególnych klas przygotowali kiermasze z pożywieniem a zebrane pieniądze zostały przekazane na konto sióstr salezjańskich w Namibii. W podziękowaniu uczniowie nasi otrzymali listy w języku angielskim z podziękowaniem od dzieci w Namibii i zdjęcia. Wówczas postanowiłam zorganizować u nas akcję pisania po angielsku w odpowiedzi na te listy. Dzieci i młodzież bardzo chętnie wzięła udział w akcji. Listy były napisane w języku angielskim. Uczniowie opisywali ich życie codzienne, zainteresowania i sposób w jaki spędzają wolny czas. Cała akcja została opisana w tygodniku katolickim GOŚĆ NIEDZIELNY, (nr 45, 12 listopada 2017r.), w którym ukazana została praca młodzieży szkolnej.
Obie akcje uważam za bardzo cenne ponieważ uczą dzieci i młodzież wrażliwości, otwartości i tolerancji. Ponadto młodzież ma okazję poczuć, że jest częścią globalnego świata i jej wkład w pomoc a także budowę lepszego jutra jest niezbędna. Taka inicjatywa uczy tolerancji, poszanowania a
Opracowałam regulamin szkolnego konkursu „Wiedzy o Kulturze Krajów Anglojęzycznych”, który przeprowadziłam w maju 2018 roku. Udostępniłam uczniom materiały dotyczące tematyki konkursu oraz poleciłam ciekawe i pożyteczne strony internetowe. Opracowałam zadania konkursowe oraz przygotowałam dyplomy i nagrody rzeczowe. Ponadto opracowałam także regulamin do szkolnego konkursu „Idiomy angielskie”, który przeprowadziłam w grudniu 2019 roku. W tym przypadku także udostępniłam materiały niezbędne do przystąpienia do konkursu. Wraz z uczniami przygotowana została gazetka przed klasa językową nr 11 i w klasie zostały rozmieszczone karty ilustrujące idiomy angielskie, po to aby uczniowie podczas przerw i zajęć lekcyjnych zapoznawali się systematycznie z idiomami angielskimi. Opracowałam zadania konkursowe oraz przygotowałam dyplomy i nagrody rzeczowe.
Byłam opiekunem projektu edukacyjnego uczniów w klasie III gimnazjum „ PLATFORMA KAHOOT NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO”.
Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie jakości kształcenia;
2. Rozwijanie zdolności uczniów;
3. Rozwijanie zainteresowań uczniów;
4. Promocja szkoły;
5. Zwiększenie motywacji do nauki;
6. Finalista Przedmiotowego Konkursu z Języka Angielskiego organizowanego przez Kuratorium w Szczecinie.


6. Prowadzenie diagnozy osiągnięć uczniów:
Mając na celu poprawę wyników nauczania oraz dostosowania treści nauczania do potrzeb uczniów prowadziłam działania diagnozujące osiągnięcia moich uczniów.:
1. Co roku we wrześniu przeprowadzałam diagnozę wstępną w klasie IV, dokonałam analizy a wnioski wdrażałam podczas zajęć języka angielskiego;
2. Przeprowadziłam próbny egzamin ósmoklasisty z WSiP- przygotowanie do egzaminu zewnętrznego z języka angielskiego dla klasy 7- kwiecień 2018r;
3. Dokonałam analizy każdej próby egzaminu gimnazjalnego i ósmoklasisty;
4. Dokonałam analizy egzaminów zewnętrznych gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018, 2018/2019;
5. Dokonałam analizy egzaminów zewnętrznych szkoły podstawowej, klasa 8 w roku szkolnym 2018/2019;
6. Na bieżąco monitorowałam wyniki poszczególnych uczniów z testów i sprawdzianów i na tej podstawie podejmowałam dalsze działania (zorganizowanie zajęć wyrównawczych i rozwijających z języka angielskiego).
Efekty podjętych działań:
1. dogłębna analiza efektów nauczania;
2. nabycie umiejętności wyciągania wniosków na przyszłość;
3. podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie działań naprawczych;
4. uczniowie poznali swoje mocne i słabe strony;
5. uczniowie zdobyli wiedzę odnośnie zagadnień, nad którymi muszą popracować;
6. uczniowie uzdolnieni językowo rozwinęli swoje zdolności.



7. Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
W roku szkolnym 2018/2019 pełniłam funkcję opiekuna samorządu Uczniowskiego. W ramach tego działania współpracowałam przy tworzeniu Regulaminu Samorządu Uczniowskiego oraz Planu Pracy. Uczestniczyłam w spotkaniu z jego członkami, z których sporządzałam protokoły. Pomagałam w organizacji imprez szkolnych organizowanych przez uczniów, takich jak:
• przeprowadzenie demokratycznych wyborów;
• opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego;
• wyznaczenie poszczególnych sekcji (muzyczna, dekoracyjna, fotograficzna, sztandar szkoły);
• opracowanie harmonogramu dekoracji;
• pomoc przy organizacji ślubowania klas 1 SP;
• organizacja dyskoteki szkolnej;
• organizacja Dnia Edukacji Narodowej (upominki i konkurs dla nauczycieli);
• współorganizacja Narodowego Święta Niepodległości i wydarzeń towarzyszących w związku ze stuleciem niepodległości (dzień barw narodowych, strojenie szkoły);
• organizacja andrzejek (salon wróż, zabawy dla uczniów klas 1-3);
• przystąpienie do akcji „Szlachetna Paczka” (zbiórka darów, przygotowanie paczek);
• przygotowanie kiermaszu mikołajkowego;
• świąteczne dekorowanie korytarzy szkolnych;
• poczta Walentynkowa;
• Pierwszy Dzień wiosny;
• Dzień Kobiet.

Wykonano następujące gazetki tematyczne:
• Witaj szkoło;
• Dzień Edukacji Narodowej;
• Andrzejkowe wróżby;
• Boże Narodzenie;
• Bezpieczne ferie;
• Walentynki;
• Dzień kobiet;
• Pierwszy Dzień Wiosny;
• Dzień Dziecka.
Podsumowując, należy podkreślić, że działalność Samorządu Uczniowskiego realizowana jest w różnorodny sposób i dzięki temu wzbogaca życie szkoły, promuje ją w środowisku i rozwija wśród uczniów samorządność, przedsiębiorczość, a także uczy współpracy w grupie. Działania SU uczniowskiego dokumentowane są fotograficznie, a relacje z ważniejszych wydarzeń umieszczane są na witrynie szkoły.


8. Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy.
Wszelkie wnioski jakie wyciągnęłam z analizy własnej pracy przyczyniły się do doskonalenia mojego warsztatu pracy. Starałam się bardziej kontrolować wykorzystanie czasu podczas lekcji oraz ograniczałam użycie języka ojczystego na zajęciach języka polskiego. Wykorzystywałam pomoce dydaktyczne zakupione z projektu unijnego podczas zajęć języka angielskiego: puzzle, plansze, karty obrazkowe, prezentacje multimedialne. Doskonaliłam swój warsztat pracy, także poprzez studiowanie literatury fachowej oraz publikacje internetowe:
1. www.angliści.pl,
2. www.learnenglish.de,
3. www.kahoot,
4. www.etwinning,
5. Werbińska D. (2011). Developing into an effective Polish Teacher of English, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku.
6. Charzyński P., Donent K. & Podgórski Z. (2009). Geography bilingual teaching – practical issues, Toruń.
7. Donent K., Charzyński P. & Podgórski Z. (2011), Exploring human geography- bilingual approach, Toruń.
8. Donent K., Charzyński P. & Podgórski Z. (2015), On the vistula banks- fieldwork in bilingual education, Toruń.
9. Birch B.M. (2009). The English Language Teacher in Global civil Society.
10. Garcia O.(2014). Translanguaging: Language, Bilingualism, and Education, New York, Palgrave MacMillan.
11. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language. Oxford: Oxford
University Press.
Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie kompetencji językowych
2. Wydajna i efektywna praca na rzecz dziecka i placówki;
3. Nabycie nowych umiejętności i wykorzystanie ich w praktyce;
4. Poszerzenie wiedzy na temat pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami;
5. Większe zrozumienie problemów
6. Lepsza organizacja pracy na zajęciach
7. Zdobycie umiejętności rozwiązywania różnych problemów dydaktyczno-wychowawczych;
8. Poszerzenie własnych horyzontów myślowych

Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
W trakcie odbywania stażu dokonywałam analizy dokumentów szkolnych:
1. Statutu Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 im Tadeusza Kościuszki w Sławoborzu;
2. Programu Wychowawczo-Profilaktycznego;
3. Regulaminu Rady Pedagogicznej;
4. Regulaminu Wycieczek Szkolnych;
Na bieżąco śledziłam wprowadzane w nich zmiany.
Efekty podjętych działań:
1. Znajomość aktualnych przepisów;
2. Stosowanie regulaminów w praktyce;
3. Podnoszenie jakości pracy szkoły.



§8, ust. 2, pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
W okresie stażu doskonaliłam i poszerzałam wiedzę informatyczną w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami.
1. Przygotowanie dokumentacji szkolnej przy użyciu technologii informacyjnej.
W ramach realizacji tego zadania podejmowałam następujące działania:
- opracowałam pomoce dydaktyczne (karty pracy, prezentacje multimedialne, ćwiczenia interaktywne, karty wyrazowe), testy oraz kartkówki za pomocą programu MS Office;
- sporządzałam sprawozdania z przeprowadzonego egzaminu próbnego z języka angielskiego. Opracowałam wnioski w celu wdrożenia i usystematyzowania pracy. Opracowałam wnioski w celu wdrożenia i usystematyzowania pracy. Wytyczne wdrażałam podczas zajęć lekcyjnych, dobierając w ten sposób karty pracy i ćwiczenia, aby doskonalić umiejętności ze wskazanych w raporcie obszarów. Współpracowałam także z nauczycielami kształtującymi te same umiejętności
- uzyskałam dostęp do platformy Macmillan Diagnostic Tools, dzięki czemu miałam możliwość korzystania z narzędzi do opracowania testów diagnostycznych;
- uzyskałam dostęp do platformy Pearson, dzięki czemu miałam możliwość korzystania z narzędzi do opracowania testów diagnostycznych;
- tworzyłam oraz opracowywałam narzędzia badawcze z wykorzystaniem edytorów tekst;
- korzystałam z zasobów Internetu podczas opracowywania pomocy dydaktycznych, pozyskiwania ciekawych artykułów;
- posługiwałam się słownikiem multimedialnym www.diki.pl .
- przeprowadzałam lekcje z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej. Używałam platformy Kahoot.
Efekty podejmowanych działań:
1. Trwałe i estetyczne pomoce naukowe;
2. Usprawnienie pracy nauczyciela;
3. Atrakcyjny przebieg lekcji;
4. Wzbogacenie warsztatu pracy;
5. Podniesienie jakości pracy szkoły;
6. Efektywne wykorzystanie pracowni językowej.


2. Doskonalenie warsztatu pracy.
Uczestniczyłam w szkoleniach prowadzonych online:
1. „ Open your mind to open task” – webinarium zorganizowane przez Wydawnictwo Macmillan;
2. „Jak wzmocnić koncentrację uczniów?”- e-konferencja zorganizowana przez wydawnictwo Macmillan
3. Szkolenia internetowe z eTwinning;
4. Szkolenie „Pokaż asom jak pracować z gramatyką”- szkolenie zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
5. Szkolenie „Reading is fun! Zadania 8,9,i 10 z arkusza ósmoklasisty- szkolenie zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
Efekty podjętych działań:
1. Efektywne wykorzystanie narzędzi TIK w procesie edukacyjnym;
2. Poznanie zasad pracy pracy w programie eTwinning;
3. Poszerzenie wiadomości z zakresu dydaktyki języka angielskiego;
4. Nawiązywanie kontaktów z innymi nauczycielami za pośrednictwem czatu w trakcie szkoleń, wymiana doświadczeń.
5. Podniesienie atrakcyjności procesu edukacyjnego.



3. Wykorzystanie technologii informacyjnej podczas prowadzenia dokumentacji za okres stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej pozwoliła mi na śledzenie wszelkich zmian w prawie oświatowym, zapoznanie się z nowo ukazującymi się aktami prawnymi dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli w sposób szybki i bezpośredni. Ponadto, pomogło mi to w tworzeniu dokumentacji niezbędnej podczas odbywania stażu.
Efekty podejmowanych działań:
1. Szybki dostęp do informacji;
2. Przejrzysta i estetyczna dokumentacja;
3. Podnoszenie jakości pracy szkoły oraz mojej własnej.


4. Prowadzenie lekcji języka angielskiego przy użyciu technologii informacyjnej.
Podczas ogłoszonej pandemii jaka miała miejsce od 12 marca zajęcia metodą tradycyjną zostały wstrzymane. Nastąpił czas nauczania zdalnego. Początkowo, w okresie od 16 marca próbowałam z moimi uczniami nawiązać kontakt poprzez portal społecznościowy Messenger. Początkowo ten pomysł był dobry, jednakże ograniczenia w ilości połączeń z uczestnikami wymusił poszukiwanie innej formy kontaktu z moimi uczniami. Skype okazał się odpowiednim narzędziem do komunikacji z całą klasa w jednym czasie rzeczywistym. Zajęcia od tego momentu zostały przeprowadzone za pomocą Skype. Jako przewodniczący zespoły samokształcącego zorganizowałam spotkania z pozostałymi członkami zespołu gdzie został opracowany PSO podczas zdalnego nauczania. Zajęcia bez przeszkód odbywały się - czasami problemy techniczne pojawiały się. Podczas zdalnego nauczania wykorzystywany był dziennik elektroniczny Librus- do kontaktu z rodzicami. Ponadto, utworzyłam pocztę e-mail – jako miejsce do nadsyłania prac uczniów do ocen.
Uważam, iż wykorzystanie technologii informacyjnej podczas zajęć z języka angielskiego sprzyja wychodzeniu naprzeciw zainteresowaniom współczesnego ucznia. W okresie stażu przeprowadzałam zajęcia z Kahoot- gdzie uczniowie tworzyli własne testy i wspólnie na lekcji były one rozwiązywane.
Pozyskiwałam ciekawe materiały dydaktyczne w formie cyfrowej dostosowane do podręczników wykorzystywanych w pracy z uczniem poprzez dostęp do platform internetowych dla nauczycieli Macmillan Staffroom oraz ePanel.
Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie jakości pracy szkoły i mojej jako nauczyciela;
2. Uatrakcyjnienie materiałów dydaktycznych;
3. Szkoła w oczach ucznia jest bardziej atrakcyjna, gdyż stwarza szanse do wykorzystania nowoczesnych środków przekazu;
4. Urozmaicenie i uatrakcyjnienie zajęć szkolnych;
5. Zdobywanie nowych umiejętności przez uczniów;
6. Rozwijanie wyobraźni, kreatywności, pomysłowości poprzez częsty kontakt z nowoczesnymi środkami przekazu;
7. Wzrost motywacji do nauki;
8. Satysfakcja z własnej pracy;
9. Podniesienie jakości pracy nauczyciela.

5. Publikowanie swoich prac na stronach internetowych.
Dzieliłam się swoimi opracowaniami z innymi użytkownikami Internetu poprzez zamieszczanie na popularnych serwisach edukacyjnych, np. www.edux.pl , www.profesor.pl swoich publikacji (plan rozwoju zawodowego, program innowacyjny „Geografia w języku angielskim”, sprawozdanie z realizacji rozwoju zawodowego).
Efekty podjętych działań:
1. Dzielenie się ciekawymi materiałami z innymi nauczycielami poprzez wykorzystanie technologii informacyjnej;
2. Nabycie nowych umiejętności;
3. Satysfakcja z własnej pracy.



§ 8 ust.2, pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Współpraca z innymi nauczycielami.
Współpraca z innymi nauczycielami bardzo często przybierała formę konsultacji oraz wymiany doświadczeń. Prosiłam koleżanki i kolegów o wyrażenie opinii na temat wybranych uczniów, uzyskiwałam cenne wskazówki dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz tworzenia dokumentacji szkolnej. Starałam się także służyć pomocą nauczycielom z mniejszym stażem pracy. Udzielałam porad odnośnie rozwiązywania problemów wychowawczych oraz doradzałam podczas tworzenia dokumentacji . Równie często współpracowałam z innymi nauczycielami podczas tworzenia dokumentacji. Do tego typu działań należały:
1. Współprowadzenie zajęć w ramach innowacji pedagogicznej „Geografia w języku angielskim”,
2. Współpraca podczas organizacji akcji „Honorowy uczeń”
3. Współpraca podczas akcji „Studnia dla Namibii”
4. Współpraca podczas organizacji gazetki szkolnej „Tradycje bożonarodzeniowe w Anglii, Niemczech i w Polsce”,
5. Współpraca podczas konkursu „ Kultura krajów anglojęzycznych”’
6. Współpraca podczas konkurs „Idiomy angielskie”’
7. Współpraca podczas wyjazdów klasowych i szkolnych’
8. Współpraca podczas zespołu nadzorującego przebieg egzaminu gimnazjalnego (2017/2018);
Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie jakości pracy szkoły;
2. Zdobywanie nowych doświadczeń;
3. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych;
4. Możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.



2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

W trakcie odbywania stażu prowadziłam rozmowy z nauczycielami dzieląc się ciekawymi informacjami oraz formami pracy poznanymi podczas różnego rodzaju szkoleń i kursów. W drugiej połowie roku szkolnego 2018/2019 zarejestrowałam się na stronie www.oxfordenglishlearningexchange.com , która daje możliwość wymiany doświadczeń oraz udziału w ciekawych dyskusjach z nauczycielami z całego świata.

Efekty podjętych działań:
1. Podniesienie skuteczności pracy dydaktycznej;
2. Inspirowanie do podejmowania nowych działań;
3. Wymiana poglądów i doświadczeń;

3. Prowadzenie lekcji otwartych.
W trakcie całego stażu prowadziłam lekcje otwarte zarówno dla nauczycieli jak i innych uczniów. Opracowałam scenariusze zajęć dobierając ciekawe formy pracy. Zbierałam informację zwrotną dotyczącą mojej pracy z uczniami. Przeprowadziłam następujące lekcje otwarte:
1. 10 maja 2018 roku została przeprowadzona lekcja otwarta w klasie 6b. temat zajęć: Past Simple Tense – zastosowanie w komunikacji językowej. Głównym celem lekcji była komunikacja w języku angielskim gdzie uczeń miał za zadania opisać czynności z przeszłości.
2. 14 maja 2018 roku została przeprowadzona lekcja otwarta w klasie IIIb gimnazjum. Tematem zajęć było: Description of a building/ place in our city- opisywanie krajobrazu. Celem głównym zajęć było ukazanie sprawności zintegrowanych w praktyce.
3. Dnia 04.06.2019r. o godzinie 13:30 w Publicznej Szkole Podstawowej w Sławoborzu została przeprowadzona innowacyjna lekcja otwarta w formie zajęć dodatkowych w ramach koła języka angielskiego „Geografia w języku angielskim”. Lekcja została przygotowana przez nauczyciela języka angielskiego we współpracy nauczyciela geografii. Tematem zajęć było wskazywanie na mapie państw i stolic w języku angielskim.
4. Dnia 06.02.2020r. o godzinie 9:00 w Publicznej Szkole Podstawowej w Sławoborzu została przeprowadzona innowacyjna lekcja otwarta w formie zajęć dodatkowych w ramach koła języka angielskiego „Geografia w języku angielskim”. Na lekcje otwartą został zaproszony pan dyrektor i pani dyrektor, nauczyciel geografii, nauczyciel chemii, nauczyciele matematyki i uczniowie klas 7 i 4. Lekcja została przygotowana przez nauczyciela języka angielskiego przy współpracy nauczyciela geografii. Tematem zajęć było omówienie wybranych zagadnień geograficznych w języku angielskim.
5. Raz w roku, w miesiącu grudniu odbywały się zajęcia obserwowane przez panią wicedyrektor. Obserwowałam także lekcje otwarte prowadzone przez innych nauczycieli. Sporządziłam odpowiednie notatki.
Efekty podjętych działań:
1. Promocja szkoły w środowisku lokalnym;
2. Możliwość zaprezentowania swoich umiejętności;
3. Analiza własnych kompetencji;
4. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy;
5. Dzieleniem się doświadczeniem.


4. Pełnienie funkcji opiekuna praktyk.
W drugim półroczu 2018/2019, w czerwcu przeprowadziłam 30 godzin języka angielskiego obserwowanych przez praktykantkę z Wyższej Szkoły w Gdańsku, w ramach praktyki ogólnopedagogicznej. Obserwowałam i oceniałam 5 godzin prowadzonych przez studentkę.
Efekty podejmowanych działań:
1. Możliwość wieloaspektowego poznania specyfiki pracy w szkole;
2. Zdobycie przez studenta zróżnicowanej wiedzy w zakresie edukacji;
3. Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela.


§ 8 ust.2, pkt.4, lit. A
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich;
1. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego- 2 godziny lekcyjne w tygodniu dla uczniów klas 8.
2. Zajęcia dodatkowe dla uczniów przygotowujących się do konkursu przedmiotowego z języka angielskiego na etapie szkolnym i rejonowym.
3. W roku szkolnym 2019/2020 od października do grudnia prowadziłam dodatkowe zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - 4 godziny lekcyjne – zajęcia wyrównawcze dla klas 5 i 8.
4. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego- 2 godziny lekcyjne w tygodniu dla uczniów klas 8.
5. Zajęcia dodatkowe dla uczniów przygotowujących się do konkursu przedmiotowego z języka angielskiego na etapie szkolnym i rejonowym. Jeden z uczniów uzyskał odpowiednią ilość punktów i został zakwalifikowany do etapu wojewódzkiego. Uczeń nadal bierze udział w zajęciach dodatkowych.

Opracowałam, a następnie wdrożyłam do pracy następujące plany pracy i programy:
1. Plan pracy zajęć wyrównawczych z języka angielskiego;
2. Plan pracy zajęć rozwijających z języka angielskiego;
3. Program innowacji pedagogicznej;
4. Plan do realizacji zajęć z wychowawcą dla klas IV-VIII zgodny z Programem Wychowawczo-Profilaktycznym Szkoły;
5. Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2018/2019.
6. Plan pracy Zespołu Samokształcącego w roku szkolnym 2019/2020;
Współpracowałam z pedagogiem szkolnym podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjnych.
Efekty podejmowanych działań:
1. Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań;
2. Podnoszenie umiejętności uczniów;
3. Zagospodarowanie czasu wolnego od nauki;
4. Wzrost ciekawości do poznawania świata;
5. Zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego oraz zachowań prozdrowotnych i społecznych;
6. Poszerzenie zakresu działalności szkoły;
7. Promocja szkoły w środowisku lokalnym;
8. Umiejętność tworzenia dokumentacji.


§ 8 ust.2, pkt.4, lit. c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,
1. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Podjęłam działania w zakresie promocji, budowania pozytywnego wizerunku placówki. W trakcie odbywania stażu na nauczyciela dyplomowanego dbałam o to, aby aktywnie promować szkołę w środowisku lokalnym poprzez przygotowywanie uczniów do pozaszkolnych konkursów. Zadbałam, by moi uczniowie godnie reprezentowali szkołę podczas konkursów. Co roku przygotowywałam uczniów do Przedmiotowego Konkursu z Języka angielskiego organizowanego przez Kuratorium w Szczecinie. Przedtem przygotowywałam uczniów do szkolnego etapu w celu wyłonienia najlepszych uczniów. Następnie pracowałam nad doskonaleniem i utrwaleniem wiadomości z języka angielskiego tych uczniów poprzez rozwiązywanie dodatkowych ćwiczeń oraz omawianie strategii rozwiazywania testów.
1. W roku szkolnym 2017/2018 uczeń klasy 7 zdobył tytuł finalisty.
2. W roku szkolnym 2019/2020 uczeń klasy 8 zdobył tytuł finalisty.
Pozostałe konkursy:
1. Konkurs Powiatowy Piosenki Angielskiej w Świdwinie- rok szkolny 2017/2018
2. Konkurs Międzypowiatowy z Języka Angielskiego w Białogardzie. Dwóch uczniów uzyskało wysokie miejsca (2017/2018):
- uczeń uzyskał II miejsce na poziomie klas 7
- uczeń uzyskał II miejsce na poziomie klas 6;
Zorganizowałam wewnątrzszkolne konkursy:
1.Konkurs „IDIOMY ANGIELSKIE” dla uczniów klas 4-8. Konkurs został podzielony na dwa obszary:
- uczniowie klas 4 - 5 mieli za zadanie przygotowanie prac plastycznych dowolną techniką, obrazujące wybrany idiom angielski,
- uczniowie klas 6 – 8 przystąpili do rozwiązania testu przygotowanego przeze mnie.
Przy współpracy z drugim nauczycielem języka angielskiego zostali wyłonieni zwycięzcy – grudzień.
2. Przy współpracy z nauczycielem języka niemieckiego i nauczycielem języka polskiego utworzone została gazetka przedstawiająca „TRADYCJE BOŻONARODZENIOWE W POLSCE, ANGLII I NIEMIEC” – grudzień.

Efekty podejmowanych działań:
1. Promocja szkoły w środowisku lokalnym;
2. Podniesienie jakości pracy szkoły;
3. Kształtowanie wiary we własne możliwości uczniów;
4. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
5. Doskonalenie umiejętności organizacyjnych nauczyciela;
6. Rozwijanie umiejętności współpracy ze środowiskiem lokalnym;
7. Uzyskanie przez uczniów wysokich wyników z egzaminu gimnazjalnego i ósmoklasisty na tle województwa.

2. Współpraca z wydawnictwami.
Podczas stażu współpracowałam z konsultantami wydawnictw takich jak: Pearson, Wsip i Macmillan Polska, Oxford University Press poprzez konsultacje dotyczące wyboru podręczników. Starałam się także pozyskiwać materiały edukacyjne, nagrody oraz pomoce dla nauczyciela. Uczestniczyłam w spotkaniach i konferencjach.

Efekty podejmowanych działań:
1. poznanie ofert edukacyjnej wydawnictw;
2. umiejętność dokonania trafnego wyboru podręcznika;
3. pozyskiwanie materiałów dydaktycznych;
4. doskonalenie warsztatu pracy;
5. podnoszenie kwalifikacji zawodowych.



§ 8 ust.2, pkt.4, lit. E
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami;
1. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień.
- podczas godzin wychowawczych i innych zajęć realizowałam program profilaktyczny i wychowawczy szkoły;
- przeprowadziłam lekcje wychowawczą poświęconą profilaktyce uzależnień na temat „Używkom mówimy nie”;
Prowadziłam z uczniami pogadanki na temat szkodliwego wpływu alkoholu, papierosów, dopalaczy oraz narkotyków. Uczniowie poznali skutki stosowania tych używek;
-przygotowałam pogadankę edukacyjną dla rodziców na temat właściwego korzystania z portali społecznościowych przez ich dzieci;
- w związku z pisemną informacją od Zachodniopomorskiego Wicekurator Oświaty dotyczącą niebezpiecznej gry „Niebieski Wieloryb”, przeprowadziłam pogadankę na ten temat z dziećmi podczas godziny wychowawczej.
Efekty podjętych działań:
1. Usprawnienie pracy wychowawczej;
2. Wspomaganie rozwoju psychicznego i społecznego swoich wychowanków;
3. Diagnozowanie i zapobieganie zagrożeniom;
4. Kształtowanie właściwych postaw i wzorców zachowań;
5. Uświadomienie uczniom ryzyka wynikającego z palenia papierosów;
6. Porównanie doświadczeń uczniówa. z używkami z doświadczeniami uczniówb. z państw europejskich;


2.Udzielenie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zapoznawałam się z opiniami i orzeczeniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w szczególności z zaleceniami do pracy z poszczególnymi uczniami. Indywidualizowałam proces edukacyjny na podstawie tych zaleceń.
Prowadziłam rozmowy z rodzicami, podczas których sugerowałam potrzebę poddania dziecka badaniu. Konsultowałam się z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. podczas godzin wychowawczych i innych zajęć. Realizowałam program profilaktyczny i wychowawczy szkoły.
Wspierałam uczniów i rodziców w rozwiązaniu ich problemów życiowych.
Starałam się pogłębiać wiedzę rodziców na temat dotykających ich problemów, włączałam do działania szkolnego pedagoga i psychologa. Jeśli zachodziła taka potrzeba odsyłałam ich do pomocy specjalistów lub instytucji zewnętrznych.

Wzięłam udział w szkoleniu na temat Zapoznania z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Efekty podejmowanych działań:
1. Lepsze poznanie uczniów;
2. Pomaganie uczniom w rozwiązywaniu problemów;
3. Nawiązanie kontaktu z rodzicami;
4. Wspomaganie psychicznego i społecznego rozwoju uczniów;
5. Współpraca w przeciwdziałaniu niepowodzeniom szkolnym.


3.Współpraca z pedagogiem szkolnym.

Na bieżąco prowadziłam rozmowy i konsultacje z pedagogiem szkolnym wynikające z pojawiających się problemów. Omawiałyśmy trudności w nauce i zachowaniu poszczególnych uczniów. We współpracy z pedagogiem i dyrektorem szkoły udzieliłam wsparcia uczniom w trudnej sytuacji. Wymieniała uwagi dotyczące prowadzenia dokumentacji w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Efekty podejmowanych działań:
1. Usprawnienie pracy wychowawczej;
2. Diagnozowanie i zapobieganie zagrożeniom;
3. Bieżące rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych;
4. Wpływ na indywidualny rozwój ucznia i na poprawę efektów uczenia się;
5. Udzielenie wsparcia i pomocy w trudnej sytuacji życiowej;
6. Wymiana doświadczeń.


4.Podejmowanie działań mających na celu promowanie wśród młodzieży aktywnych form spędzania wolnego czasu.

W okresie stażu organizowałam wycieczki klasowe oraz szkolne, na których pełniłam rolę opiekuna lub kierownika. Opracowywałam programy wycieczek, konsultowałam wybór miejsc i atrakcji z uczniami, wypełniłam odpowiednie dokumenty oraz prowadziłam rozliczenia finansowe.
Efekty podejmowanych działań:
1. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom uczniów;
2. Zdobywanie nowych doświadczeń;
3. Kształtowanie umiejętności interpersonalnych;
4. Organizowanie czasu wolnego dla młodzieży zgodnie z ich oczekiwaniami;
5. Rozwijanie zainteresowań młodzieży;
- podejmowanie działań mających na celu promowanie wśród uczniów zdrowego stylu życia.

Prowadziłam lekcje wychowawcze poświęcone tematyce:
1. Jak zdrowo się odżywiać;
2. Właściwy ubiór;
3. Wpływ sportu na zdrowie;
4. Zagrożenia wynikające z gier komputerowych;
5. W zdrowym ciele zdrowy duch- jak dbać o formę fizyczną;

Efekty podejmowanych działań:
1. Ukształtowanie u uczniów odpowiedzialności za własne zdrowie i życie;
2. Kształtowanie pożądanych postaw;
3. Rozwijanie zainteresowań;
4. Budzenie ciekawości poznawczej;
5. Rozwój umiejętności pracy w grupie
6. Promowanie postawy tolerancji .
7. Wzbogacenie warsztayu pracy.



§ 8 ust.2, pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych.
Prowadziłam ciągłą obserwację uczniów pod kątem ich umiejętności, postępów w nauce oraz zachowaniu. Otaczałam opieką dzieci z trudnościami w nauce dostosowując formy i metody pracy oraz kierując na zajęcia wyrównawcze. Pełniąc funkcję wychowawcy klasowego współpracowałam z rodzicami. Przeprowadzałam rozmowy indywidualne z rodzicami uczniów, którzy wykazywali trudności w nauce bądź sprawiali problemy wychowawcze. Doradzałam przebadanie dziecka w Poradni Psychologiczno-Pedagogiczne. Prowadziłam rozmowy z rodzinnym kuratorem w sprawie jednego ucznia, który znalazł się w trudnej sytuacji życiowej.

Efekty podejmowanych działań:
1. Integracja zespołu klasowego;
2. Eliminowanie niepożądanych zjawisk i zachowań;
3. Właściwe relacje w zespole klasowym;
4. Efektywna pomoc uczniom napotykającym trudności;
5. Wzbogacenie umiejętności własnych;
6. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
- opis i analiza przypadku rozpoznania problemów wychowawczych, edukacyjnych lub innych.


Tutaj opisałam dwa przypadki, ale ich nie moge upublicznić.

Podsumowanie
Przygotowując się do awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego, podczas opracowywania planu rozwoju zawodowego oraz w trakcie odbywania stażu moim nadrzędnym celem było dobro uczniów oraz placówki, w której mam ogromna przyjemność pracować. Podejmując zaplanowane działania dążyłam do podnoszenia jakości swojej pracy dydaktyczno- wychowawczej. Okres ten wzbogacił mnie o nową wiedzę i doświadczenie. Potrafię planować i organizować własny warsztat pracy oraz dokumentować prowadzone przez siebie działania. Analizuję i oceniam ich skuteczność, a jeśli zachodzi potrzeba, modyfikuję je. Uwzględniam w swojej pracy problematykę środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Korzystam z różnych ofert doskonalenia zawodowego. Znam i stosuję przepisy prawa oświatowego. Aktywnie i sumiennie uczestniczę w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze statutu szkoły. W swojej pracy na bieżąco wykorzystuję technologię komputerową i informacyjną. Dokładam starań, aby moi uczniowie rozwijali się wszechstronnie.
W ciągu 2 lat i 9 miesięcy trwania mojego stażu spełniłam wszystkie wymagania stawiane nauczycielowe mianowanemu ubiegającemu się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego. Zakończenie stażu nie oznacza końca działań. Zamierzam nadal doskonalić swoje umiejętności i podnosić jakość pracy

Opracowała
Agnieszka Emerle









Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.