Katalog

EWELINA TOCZYDŁOWSKA, 2020-06-01
BIAŁYSTOK

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego 2017

- n +

OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO
Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393)
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadanie/przedsięwzięcie Zakładane efekty Sposób realizacji Termin Sposób dokumentowania
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.

• Wyznaczenie kierunku rozwoju zawodowego.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. • Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności.

• Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.
• Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
• Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
• Śledzenie zmian w prawie oświatowym. sierpień 2017r.

sierpień/
wrzesień 2017r.
01 wrzesień 2017r.


cały okres stażu Autorefleksja





Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Dokumenty zaświadczające realizację zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację zadań przyjętych w planie rozwoju zawodowego. cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. • Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy. czerwiec 2020 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły
Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy dydaktycznej. • Podniesienie jakości nauczania.
• Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych.

• Podniesienie kwalifikacji i umiejętności.
• Wzbogacenie warsztatu pracy.




• Podniesienie jakości pracy szkoły. • Powiększanie zaplecza samodzielnie tworzonych pomocy dydaktycznych.
• Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej.
• Udział w wewnątrzszkolnym
doskonaleniu zawodowym.
• Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
(kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia).
• Samokształcenie przez zdobywanie wiedzy z ogólnodostępnych źródeł informacji.
• Organizowanie kółek zainteresowań oraz konkursów wewnątrzszkolnych.
• Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach zewnętrznych.
• Przygotowywanie uczniów
do egzaminu maturalnego w formie zajęć pozalekcyjnych. cały okres stażu Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć


Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia










Zaświadczenia udziału w konkursach, dyplomy uczniów

Aktywna współpraca z innymi nauczycielami. • Dzielenie się wiedza i umiejętnościami
z innymi nauczycielami. • Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.
• Przeprowadzenie własnych zajęć otwartych. cały okres stażu Arkusze obserwacji
Scenariusz zajęć
Opracowywanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej. • Podniesienie skuteczności pracy dydaktycznej. • Konstruowania testów, sprawdzianów, kartkówek.
• Przygotowywanie matur próbnych. cały okres stażu Druki testów, sprawdzianów, kartkówek, próbnych matur
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • Podniesienie skuteczności pracy dydaktyczno – wychowawczej.
• Podniesienie jakości pracy szkoły.
• Współpraca z rodzicami, pedagogiem oraz psychologiem szkolnym, a także z innymi nauczycielami.
• Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych. cały okres stażu Wpisy w dzienniku
Podpisy na listach obecności RP
Branie czynnego udziału w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE. • Prawidłowy przebieg egzaminu maturalnego.
• Rzetelna praca zespołu powołanego przez OKE do sprawdzania matury z matematyki oraz fizyki. • Udział w przebiegu egzaminu zgodnie z funkcją wyznaczoną przez Dyrektora Szkoły.
• Sprawdzanie prac maturalnych
z matematyki oraz fizyki. cały okres stażu Poświadczenie Dyrektora Szkoły
Współpraca z rodzicami. • Podniesienie skuteczności pracy dydaktyczno -wychowawczej.
• Promocja szkoły. • Udział w konsultacjach
z rodzicami.
• Uczestnictwo w Dniu Otwartym Szkoły. cały okres stażu Poświadczenie Dyrektora Szkoły
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Rozwijanie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej. • Poszerzone umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej
w pracy dydaktycznej. • Udział w konkursach i szkoleniach.
• Wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu.
• Wdrażanie umiejętności pozyskanych na szkoleniach w pracy dydaktycznej. cały okres stażu Zaświadczenia
Przygotowane materiały dydaktyczne
Wykorzystanie w praktyce technologii informacyjnej. • Stosowanie technologii komputerowej w pracy dydaktycznej. • Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej.
• Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu
na lekcji.
• Wykorzystanie komputera
do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego.
• Wykorzystanie Internetu
do przesyłania informacji mailem pracownikom szkoły bądź uczniom.
• Korzystanie z elektronicznych wersji podręczników.
• Praca w Zespole ds. elektronicznej rekrutacji kandydatów do szkoły.
• Prowadzenie szkolnego dziennika elektronicznego Vulcan.
• Przygotowanie materiałów na konkursy szkolne, dyplomów. cały okres stażu Zapisy w dzienniku
Dyplomy
Opis realizowanych działań
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. • Warsztat pracy wzbogacony o materiały stworzone przy użyciu technik komputerowych. • Wykorzystanie komputera
do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych
w szkole (testy, sprawdziany, kartkówki, karty pracy, prezentacje multimedialne). cały okres stażu Materiały dydaktyczne sporządzone przy użyciu technologii informacyjnej
Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. • Uczniowie wykorzystują technologię komputerową do zdobywania wiedzy. • Przekazanie uczniom adresów ciekawych stron internetowych o matematyce oraz fizyce.
• Przesyłanie uczniom zadań między innymi przygotowujących do matury z matematyki. cały okres stażu Materiały przesyłane uczniom
§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy
i doświadczenia innym nauczycielom. • Podniesienie jakości nauczania. • Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich.
• Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami.
• Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów.
• Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom w trakcie trwania stażu. cały okres stażu Scenariusze lekcji
Lista udostępnionych materiałów

Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Indywidualizacja procesu nauczania. • Opracowywanie IPET.
• Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych.
• Współpraca z innymi nauczycielami przy przeprowadzaniu wspólnych projektów. cały okres stażu





IPET
Opis prowadzonych działań
Upowszechnianie własnych doświadczeń i metod pracy. • Wykorzystanie internetu w praktyce. • Opublikowanie w portalu internetowym Planu rozwoju zawodowego.
• Opublikowanie na szkolnej stronie internetowej planów i opisów przeprowadzonych konkursów szkolnych.
• Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych w internecie. cały okres stażu Publikacje internetowe
Publikacje na stronie internetowej szkoły
§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. • Wzrost efektywności kształcenia.
• Dostosowanie programu zajęć do możliwości
i zainteresowań uczniów. • Opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z matematyki w ramach projektu „Kompetencje kluczowe
w XI LO”.
• Opracowanie i wdrożenie programu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego z matematyki.
• Efektywna praca z uczniem posiadającym orzeczenia
z PPP. cały okres stażu Opracowane projekty
IPET
§ 8 ust. 2 pkt 4 b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych,
a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. • Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce – lepsze przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego. • Sprawdzanie maturalnych prac egzaminacyjnych jako egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży.
• Przygotowanie uczniów do zewnętrznych egzaminów maturalnych. według powołania OKE Zaświadczenia OKE
§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych
lub opiekuńczych
Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. • Podniesienie wyników nauczania. • Prowadzenie kół zainteresowań.
• Prowadzenie zajęć wyrównawczych
• Prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do konkursów
z matematyki. cały okres stażu Dziennik zajęć dodatkowych
Organizacja i przeprowadzanie szkolnych i międzyszkolnych konkursów promujących szkołę. • Aktywizacja młodzieży do zdobywania wiedzy.
• Rozwijanie współzawodnictwa między uczniami szkoły.
• Pozytywne wzmocnienie uczniów. • Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału
w konkursach. cały okres stażu Opis działań
Organizacja uroczystości wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych. • Zacieśnienie współpracy z innymi nauczycielami oraz z Samorządem Uczniowskim. • Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości
o charakterze środowiskowym, wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych.
• Współpraca z Samorządem Uczniowskim. cały okres stażu Opis działań
Wpisy na stronie internetowej
Współpraca z uczelniami wyższymi. • Wzrost poziomu wiedzy u uczniów.
• Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego.
• Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych. • Organizowanie wyjść na zajęcia prowadzone przez Uniwersytet w Białymstoku bądź Politechnikę Białostocką. cały okres stażu Opis działań
Wpisy w dzienniku oraz na stronie internetowej
Aktywny udział w promocji szkoły. • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku. • Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych.
• Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły.
• Spotkania z uczniami gimnazjum. cały okres stażu Opis działań
Wpisy na stronie internetowej
§ 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym. • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych
i społecznych uczniów. • Rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym.
• Organizowanie spotkań ucznia z psychologiem lub pedagogiem szkolnym. cały okres stażu Dokumentacja szkolna
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych
i społecznych uczniów. • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej.
• Dbałość o zapewnienie fachowej opieki diagnozującej niedobory rozwojowe uczniów.
• Redagowanie opinii na temat funkcjonowania ucznia w szkole. cały okres stażu Dokumentacja szkolna
Praca na rzecz prezentacji szkoły w środowisku lokalnym. • Pomoc udzielona potrzebującym.
• Kształtowanie postaw altruistycznych. • Włączanie się w działalność charytatywną szkoły. cały okres stażu Podziękowania
Współpraca z wydawnictwami. • Znajomość bieżących ofert wydawniczych. • Udział w spotkaniach szkoleniowych.
• Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych.
cały okres stażu Zaświadczenia
§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
Rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych. • Rozwiązanie problemu. • Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego.
lub wychowawczego
• Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go.
• Ustalenie form i metod pomocy.
• Współpraca z rodzicami i nauczycielami uczącymi.
• Pomoc koleżeńska.
• Współpraca z Psychologiem
i Pedagogiem Szkolnym. cały okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami) Opis przypadków
Wnioski i analiza podjętych działań
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.