Katalog EWELINA TOCZYDŁOWSKA, 2020-06-01 BIAŁYSTOK Matematyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego 2017OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadanie/przedsięwzięcie Zakładane efekty Sposób realizacji Termin Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. • Wyznaczenie kierunku rozwoju zawodowego. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. • Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. • Śledzenie zmian w prawie oświatowym. sierpień 2017r. sierpień/ wrzesień 2017r. 01 wrzesień 2017r. cały okres stażu Autorefleksja Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Dokumenty zaświadczające realizację zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację zadań przyjętych w planie rozwoju zawodowego. cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. • Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy. czerwiec 2020 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy dydaktycznej. • Podniesienie jakości nauczania. • Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych. • Podniesienie kwalifikacji i umiejętności. • Wzbogacenie warsztatu pracy. • Podniesienie jakości pracy szkoły. • Powiększanie zaplecza samodzielnie tworzonych pomocy dydaktycznych. • Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. • Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. • Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia). • Samokształcenie przez zdobywanie wiedzy z ogólnodostępnych źródeł informacji. • Organizowanie kółek zainteresowań oraz konkursów wewnątrzszkolnych. • Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach zewnętrznych. • Przygotowywanie uczniów do egzaminu maturalnego w formie zajęć pozalekcyjnych. cały okres stażu Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia Zaświadczenia udziału w konkursach, dyplomy uczniów Aktywna współpraca z innymi nauczycielami. • Dzielenie się wiedza i umiejętnościami z innymi nauczycielami. • Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. • Przeprowadzenie własnych zajęć otwartych. cały okres stażu Arkusze obserwacji Scenariusz zajęć Opracowywanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej. • Podniesienie skuteczności pracy dydaktycznej. • Konstruowania testów, sprawdzianów, kartkówek. • Przygotowywanie matur próbnych. cały okres stażu Druki testów, sprawdzianów, kartkówek, próbnych matur Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • Podniesienie skuteczności pracy dydaktyczno – wychowawczej. • Podniesienie jakości pracy szkoły. • Współpraca z rodzicami, pedagogiem oraz psychologiem szkolnym, a także z innymi nauczycielami. • Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych. cały okres stażu Wpisy w dzienniku Podpisy na listach obecności RP Branie czynnego udziału w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE. • Prawidłowy przebieg egzaminu maturalnego. • Rzetelna praca zespołu powołanego przez OKE do sprawdzania matury z matematyki oraz fizyki. • Udział w przebiegu egzaminu zgodnie z funkcją wyznaczoną przez Dyrektora Szkoły. • Sprawdzanie prac maturalnych z matematyki oraz fizyki. cały okres stażu Poświadczenie Dyrektora Szkoły Współpraca z rodzicami. • Podniesienie skuteczności pracy dydaktyczno -wychowawczej. • Promocja szkoły. • Udział w konsultacjach z rodzicami. • Uczestnictwo w Dniu Otwartym Szkoły. cały okres stażu Poświadczenie Dyrektora Szkoły § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozwijanie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej. • Poszerzone umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej. • Udział w konkursach i szkoleniach. • Wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu. • Wdrażanie umiejętności pozyskanych na szkoleniach w pracy dydaktycznej. cały okres stażu Zaświadczenia Przygotowane materiały dydaktyczne Wykorzystanie w praktyce technologii informacyjnej. • Stosowanie technologii komputerowej w pracy dydaktycznej. • Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej. • Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu na lekcji. • Wykorzystanie komputera do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego. • Wykorzystanie Internetu do przesyłania informacji mailem pracownikom szkoły bądź uczniom. • Korzystanie z elektronicznych wersji podręczników. • Praca w Zespole ds. elektronicznej rekrutacji kandydatów do szkoły. • Prowadzenie szkolnego dziennika elektronicznego Vulcan. • Przygotowanie materiałów na konkursy szkolne, dyplomów. cały okres stażu Zapisy w dzienniku Dyplomy Opis realizowanych działań Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. • Warsztat pracy wzbogacony o materiały stworzone przy użyciu technik komputerowych. • Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole (testy, sprawdziany, kartkówki, karty pracy, prezentacje multimedialne). cały okres stażu Materiały dydaktyczne sporządzone przy użyciu technologii informacyjnej Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. • Uczniowie wykorzystują technologię komputerową do zdobywania wiedzy. • Przekazanie uczniom adresów ciekawych stron internetowych o matematyce oraz fizyce. • Przesyłanie uczniom zadań między innymi przygotowujących do matury z matematyki. cały okres stażu Materiały przesyłane uczniom § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. • Podniesienie jakości nauczania. • Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich. • Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami. • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. • Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom w trakcie trwania stażu. cały okres stażu Scenariusze lekcji Lista udostępnionych materiałów Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Indywidualizacja procesu nauczania. • Opracowywanie IPET. • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych. • Współpraca z innymi nauczycielami przy przeprowadzaniu wspólnych projektów. cały okres stażu IPET Opis prowadzonych działań Upowszechnianie własnych doświadczeń i metod pracy. • Wykorzystanie internetu w praktyce. • Opublikowanie w portalu internetowym Planu rozwoju zawodowego. • Opublikowanie na szkolnej stronie internetowej planów i opisów przeprowadzonych konkursów szkolnych. • Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych w internecie. cały okres stażu Publikacje internetowe Publikacje na stronie internetowej szkoły § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. • Wzrost efektywności kształcenia. • Dostosowanie programu zajęć do możliwości i zainteresowań uczniów. • Opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z matematyki w ramach projektu „Kompetencje kluczowe w XI LO”. • Opracowanie i wdrożenie programu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego z matematyki. • Efektywna praca z uczniem posiadającym orzeczenia z PPP. cały okres stażu Opracowane projekty IPET § 8 ust. 2 pkt 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. • Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce – lepsze przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego. • Sprawdzanie maturalnych prac egzaminacyjnych jako egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży. • Przygotowanie uczniów do zewnętrznych egzaminów maturalnych. według powołania OKE Zaświadczenia OKE § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. • Podniesienie wyników nauczania. • Prowadzenie kół zainteresowań. • Prowadzenie zajęć wyrównawczych • Prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do konkursów z matematyki. cały okres stażu Dziennik zajęć dodatkowych Organizacja i przeprowadzanie szkolnych i międzyszkolnych konkursów promujących szkołę. • Aktywizacja młodzieży do zdobywania wiedzy. • Rozwijanie współzawodnictwa między uczniami szkoły. • Pozytywne wzmocnienie uczniów. • Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach. cały okres stażu Opis działań Organizacja uroczystości wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych. • Zacieśnienie współpracy z innymi nauczycielami oraz z Samorządem Uczniowskim. • Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym, wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych. • Współpraca z Samorządem Uczniowskim. cały okres stażu Opis działań Wpisy na stronie internetowej Współpraca z uczelniami wyższymi. • Wzrost poziomu wiedzy u uczniów. • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. • Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych. • Organizowanie wyjść na zajęcia prowadzone przez Uniwersytet w Białymstoku bądź Politechnikę Białostocką. cały okres stażu Opis działań Wpisy w dzienniku oraz na stronie internetowej Aktywny udział w promocji szkoły. • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku. • Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych. • Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły. • Spotkania z uczniami gimnazjum. cały okres stażu Opis działań Wpisy na stronie internetowej § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym. • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów. • Rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym. • Organizowanie spotkań ucznia z psychologiem lub pedagogiem szkolnym. cały okres stażu Dokumentacja szkolna Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów. • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej. • Dbałość o zapewnienie fachowej opieki diagnozującej niedobory rozwojowe uczniów. • Redagowanie opinii na temat funkcjonowania ucznia w szkole. cały okres stażu Dokumentacja szkolna Praca na rzecz prezentacji szkoły w środowisku lokalnym. • Pomoc udzielona potrzebującym. • Kształtowanie postaw altruistycznych. • Włączanie się w działalność charytatywną szkoły. cały okres stażu Podziękowania Współpraca z wydawnictwami. • Znajomość bieżących ofert wydawniczych. • Udział w spotkaniach szkoleniowych. • Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. cały okres stażu Zaświadczenia § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych. • Rozwiązanie problemu. • Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego. lub wychowawczego • Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go. • Ustalenie form i metod pomocy. • Współpraca z rodzicami i nauczycielami uczącymi. • Pomoc koleżeńska. • Współpraca z Psychologiem i Pedagogiem Szkolnym. cały okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami) Opis przypadków Wnioski i analiza podjętych działań Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |