Katalog

Angelika Karp, 2020-06-01
Biecz

Język angielski, Rady

Plan rozwoju zawodowego

- n +

I. INFORMACJE OGÓLNE O NAUCZYCIELU ORAZ STAŻU PRACY
Imię i nazwisko
Nazwa szkoły
Zajmowane stanowisko nauczyciel języka angielskiego
Posiadany stopień awansu zawodowego nauczyciel kontraktowy
Data rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego 1 września 2017
Data zakończenia stażu na nauczyciela mianowanego 31 maja 2020

Posiadane kwalifikacje:
• studia magisterskie na kierunku filologia angielska
Cel główny:
• Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Cele szczegółowe:
• Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły.
• Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
• Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych poprzez rozwija-nie osobistych zainteresowań.
• Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
• Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.



II. SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO 2017 -2020

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z rozporządzenia MEN z 1 marca 2013 r.

§ 7 ust.1.pkt.1

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z członkami RP.

2. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć dydaktycznych, zajęć dodatkowych, przerw, wycieczek, wydarzeń kulturalnych i wyjść pozaszkolnych.

3. Współpraca z rodzicami uczniów.

4. Współorganizowanie wydarzeń kulturalnych w szkole, wynikających z
planu pracy szkoły i nie tylko.


§ 7 ust.1.pkt.2

Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
• konferencje szkoleniowe,
• warsztaty tematyczne,
• webinaria.
2. Rozpoczęcie studiów podyplomowych na kierunku: Zarządzanie Oświatą – Menadżer Oświaty

3. Czytanie literatury naukowej o tematyce psychologicznej, pedagogicznej oraz o tematykach pokrewnych mających przełożenie na pracę w szkole.

§ 7 ust.1.pkt.3

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywany jest staż.

Analiza dokumentacji:
• Rozporządzenie MEN z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Rozporządzenie MEN z 25 kwietnia w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. (Dz. U. 2013 nr 0, poz.520)
• Ustawa o systemie oświaty - Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony)
• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi przepisy dotyczące organizacje Oświaty ( publikacje w prasie oświatowej, Internet)
• Statut Szkoły
• Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego


§ 7 ust.2.pkt.1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


1.Współpraca z opiekunem stażu:
• zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy,
• rozmowa z opiekunem stażu,
• przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego,
• ustalenie terminów spotkań z opiekunem,
• obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji,
• prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza,


2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:
• analiza i wybór programów nauczania,
• opracowanie przedmiotowych zasad oceniania z języka angielskiego,
• stosowanie metod aktywizujących podczas zajęć dydaktycznych,
• dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania i oceniania.
• opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, karty pracy, sprawdziany
• gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy
• opracowanie scenariuszy apeli i akademii szkolnych


3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej (dziennik szkolny, dziennik zajęć pozalekcyjnych)

4. Publikowanie własnych prac: opublikowanie planu rozwoju zawodowego

§ 7 ust.2.pkt.2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1.Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów:
- diagnozowanie środowiska uczniów,
- otaczanie opieką uczniów z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo,
- organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem
- opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły


2. Organizacje konkursów i imprez związanych tematycznie z kulturą brytyjską.

2. Zajęcia lekcyjne prowadzone metodą projektu.

3. Prowadzenie kółka zainteresowań z języka angielskiego w klasach I-III oraz IV-VII.

4. Przygotowanie uczniów do udziału w różnego typu konkursach

5. Motywowanie uczniów do nauki j.angielskiego (‘Wall of Champions’, Memrise, itp.)


§ 7 ust.2.pkt.3

Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1.Wykorzystanie technologii informacyjnej, przesyłanie dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali internetowych o charakterze edukacyjnym.

2. Przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz programu Power Point.

3. Opracowywanie przy pomocy programów komputerowych kart pracy i materiałów dydaktycznych.

4. Korzystanie z gotowych materiałów dydaktycznych dostępnych w Internecie.


5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej przy pomocy komputera – pisanie konspektów, sprawozdań.

6. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych

- opracowanie list słówek oraz zwrotów do nauki w aplikacji Memrise


§ 7 ust.2.pkt.4

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
1. Analiza wyników nauczania.

2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki w ramach uczestnictwa w różnych szkoleniach RP oraz konferencjach,

3. Korzystanie ze zbiorów biblioteki oraz publikacji internetowych.

4. Aktywna praca nad samokształceniem.

5. Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami

6. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych:

- organizowanie wycieczek oraz imprez klasowych i szkolnych,
- opieka nad uczniami w czasie wycieczek, imprez, wyjść pozaszkolnych ,
- kształtowanie świadomości ekologicznej, właściwych postaw wobec środowiska poprzez aktywne uczestnictwo w akcjach „Sprzątanie Świata”


§ 7 ust.2.pkt.5

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1.Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i ich modyfikacji: Statut Szkoły, Program wychowawczy, Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego, regulaminy itp.

2. Analiza przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu.

3. Opracowanie planu wychowawczego w oparciu o program nauczania.

4. Opracowanie kryteriów nauczania z języka angielskiego w klasach I-VII

5. Udział w pracach różnorodnych komisji np. konkursów przedmiotowych, itp.

4. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego

5. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu

6. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne





Opracowanie :

Podpis nauczyciela kontraktowego: ………………………………..
Podpis opiekuna stażu: ……………………………………………..



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.