Katalog Angelika Karp, 2020-06-01 Biecz Język angielski, Rady Plan rozwoju zawodowegoI. INFORMACJE OGÓLNE O NAUCZYCIELU ORAZ STAŻU PRACY Imię i nazwisko Nazwa szkoły Zajmowane stanowisko nauczyciel języka angielskiego Posiadany stopień awansu zawodowego nauczyciel kontraktowy Data rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego 1 września 2017 Data zakończenia stażu na nauczyciela mianowanego 31 maja 2020 Posiadane kwalifikacje: • studia magisterskie na kierunku filologia angielska Cel główny: • Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: • Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. • Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych poprzez rozwija-nie osobistych zainteresowań. • Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. • Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. II. SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO 2017 -2020 Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z rozporządzenia MEN z 1 marca 2013 r. § 7 ust.1.pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z członkami RP. 2. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć dydaktycznych, zajęć dodatkowych, przerw, wycieczek, wydarzeń kulturalnych i wyjść pozaszkolnych. 3. Współpraca z rodzicami uczniów. 4. Współorganizowanie wydarzeń kulturalnych w szkole, wynikających z planu pracy szkoły i nie tylko. § 7 ust.1.pkt.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: • konferencje szkoleniowe, • warsztaty tematyczne, • webinaria. 2. Rozpoczęcie studiów podyplomowych na kierunku: Zarządzanie Oświatą – Menadżer Oświaty 3. Czytanie literatury naukowej o tematyce psychologicznej, pedagogicznej oraz o tematykach pokrewnych mających przełożenie na pracę w szkole. § 7 ust.1.pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywany jest staż. Analiza dokumentacji: • Rozporządzenie MEN z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli. • Rozporządzenie MEN z 25 kwietnia w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. (Dz. U. 2013 nr 0, poz.520) • Ustawa o systemie oświaty - Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony) • Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi przepisy dotyczące organizacje Oświaty ( publikacje w prasie oświatowej, Internet) • Statut Szkoły • Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego § 7 ust.2.pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1.Współpraca z opiekunem stażu: • zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, • rozmowa z opiekunem stażu, • przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego, • ustalenie terminów spotkań z opiekunem, • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji, • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza, 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: • analiza i wybór programów nauczania, • opracowanie przedmiotowych zasad oceniania z języka angielskiego, • stosowanie metod aktywizujących podczas zajęć dydaktycznych, • dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania i oceniania. • opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, karty pracy, sprawdziany • gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy • opracowanie scenariuszy apeli i akademii szkolnych 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej (dziennik szkolny, dziennik zajęć pozalekcyjnych) 4. Publikowanie własnych prac: opublikowanie planu rozwoju zawodowego § 7 ust.2.pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów: - diagnozowanie środowiska uczniów, - otaczanie opieką uczniów z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo, - organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem - opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły 2. Organizacje konkursów i imprez związanych tematycznie z kulturą brytyjską. 2. Zajęcia lekcyjne prowadzone metodą projektu. 3. Prowadzenie kółka zainteresowań z języka angielskiego w klasach I-III oraz IV-VII. 4. Przygotowanie uczniów do udziału w różnego typu konkursach 5. Motywowanie uczniów do nauki j.angielskiego (‘Wall of Champions’, Memrise, itp.) § 7 ust.2.pkt.3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystanie technologii informacyjnej, przesyłanie dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali internetowych o charakterze edukacyjnym. 2. Przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz programu Power Point. 3. Opracowywanie przy pomocy programów komputerowych kart pracy i materiałów dydaktycznych. 4. Korzystanie z gotowych materiałów dydaktycznych dostępnych w Internecie. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej przy pomocy komputera – pisanie konspektów, sprawozdań. 6. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - opracowanie list słówek oraz zwrotów do nauki w aplikacji Memrise § 7 ust.2.pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Analiza wyników nauczania. 2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki w ramach uczestnictwa w różnych szkoleniach RP oraz konferencjach, 3. Korzystanie ze zbiorów biblioteki oraz publikacji internetowych. 4. Aktywna praca nad samokształceniem. 5. Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami 6. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych: - organizowanie wycieczek oraz imprez klasowych i szkolnych, - opieka nad uczniami w czasie wycieczek, imprez, wyjść pozaszkolnych , - kształtowanie świadomości ekologicznej, właściwych postaw wobec środowiska poprzez aktywne uczestnictwo w akcjach „Sprzątanie Świata” § 7 ust.2.pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i ich modyfikacji: Statut Szkoły, Program wychowawczy, Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego, regulaminy itp. 2. Analiza przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu. 3. Opracowanie planu wychowawczego w oparciu o program nauczania. 4. Opracowanie kryteriów nauczania z języka angielskiego w klasach I-VII 5. Udział w pracach różnorodnych komisji np. konkursów przedmiotowych, itp. 4. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego 5. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu 6. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne Opracowanie : Podpis nauczyciela kontraktowego: ……………………………….. Podpis opiekuna stażu: …………………………………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |