Katalog Dorota Matlakiewicz, 2020-05-29 Jastrzębie-Zdrój Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze Aplikacje na smartfona.Scenariusz zajęć dla uczniów klasy 8 w Zespole Pozalekcyjnych Zajęć Wychowawczych 1. Ośrodek tematyczny: Kompetencje cyfrowe. 2. Temat zajęć: Poznajemy obsługę i zastosowanie aplikacji mobilnych. 3. Uczestnicy: uczniowie klasy 6SP 4. Miejsce: pracownia komputerowa 3. Czas trwania: 60 minut 4. Cele: a) terapeutyczno - rewalidacyjne: Uczeń: • odreagowuje stres, • rozwija swoją kreatywność i wyobraźnię; b) wychowawcze: Uczeń: • współpracuje z nauczycielem, • integruje się z grupą wychowawczą, c) poznawczo- kształcące: Uczeń: • uczeń poznaje nowe aplikacje, • poznaje obrazy znanych artystów, • kształci umiejętność sprawnej obsługi telefonu. 5. Pomoce dydaktyczne: smartfony, kolorowanki wydrukowane w aplikacji Quiver, kredki. 6. Metody pracy: • ekspresyjna (ekspresja słowna i ruchowa), • ćwiczebne. 7. Formy pracy: • indywidualna zróżnicowana głośna, • indywidualna zróżnicowana cicha 8. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Przywitanie uczniów. Przedstawienie tematu zajęć. Zapoznanie uczniów z celami zajęć. Nauczyciel mówi o jakich aplikacjach będzie mowa podczas zajęć (Quiver, Muselfie, ChatterKid). 2. APLIKACJA QUIVER. Nauczyciel zapoznaje uczniów z zasadami pracy z wykorzystaniem aplikacji Qiuver. Następnie rozdaje uczniom wydrukowane wcześniej za pośrednictwem aplikacji Quiver kolorowanki. Zadaniem uczniów jest ich pokolorowanie według własnego pomysłu. Po zakończeniu pracy uczniowie samodzielnie lub z pomocą nauczyciela przykładają telefon do kolorowanki odczytując ją - wówczas staje się ona interaktywna. Uczniowie mogą nagrać filmik lub wykonać zdjęcie z wykonaną przez siebie kolorowanką. 3. APLIKACJA MUSELFIE. Nauczyciel omawia, na czym polega korzystanie z aplikacji Muselfie. Zwraca uwagę na to, że aplikacja jest darmowa. Podkreśla, że oprócz zabawy uczniowie mogą więcej dowiedzieć się na temat obrazów znanych artystów np. Mężczyzna jedzący raki, Żydówka z pomarańczami, Portret Stanisława Augusta z klepsydrą, Hamlet polski. Nauczyciel prosi uczniów o pobranie aplikacji na telefon oraz o wykonanie sobie zdjęcia. Następnie krok po kroku wg instrukcji pojawiającej się na smartfonie mówi, jak wykonać kolaż, pozwalający połączyć obrazy z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie z własnymi zdjęciami. 4. APLIKACJA CHATERKID. Nauczyciel omawia zasady tworzenia krótkich nagrań z wykorzystaniem darmowej aplikacji ChaterKid. Prosi uczniów, aby pobrali aplikację na telefon i wybrali sobie z aplikacji gotowy obrazek. Następnie według dołączonej instrukcji nagrywają swój głos-krótkie przemówienie dzięki któremu obrazek staje się obrazkiem interaktywnym. 5.Podsumowanie zajęć. Podziękowanie za udział. Opracowała: mgr Dorota Matlakiewicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |