AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Matlakiewicz, 2020-05-29
Jastrzębie-Zdrój

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Aplikacje na smartfona.

- n +

Scenariusz zajęć dla uczniów klasy 8
w Zespole Pozalekcyjnych Zajęć Wychowawczych

1. Ośrodek tematyczny: Kompetencje cyfrowe.
2. Temat zajęć: Poznajemy obsługę i zastosowanie aplikacji mobilnych.
3. Uczestnicy: uczniowie klasy 6SP
4. Miejsce: pracownia komputerowa
3. Czas trwania: 60 minut


4. Cele:
a) terapeutyczno - rewalidacyjne:
Uczeń:
• odreagowuje stres,
• rozwija swoją kreatywność i wyobraźnię;

b) wychowawcze:
Uczeń:
• współpracuje z nauczycielem,
• integruje się z grupą wychowawczą,

c) poznawczo- kształcące:
Uczeń:
• uczeń poznaje nowe aplikacje,
• poznaje obrazy znanych artystów,
• kształci umiejętność sprawnej obsługi telefonu.

5. Pomoce dydaktyczne: smartfony, kolorowanki wydrukowane w aplikacji Quiver, kredki.

6. Metody pracy:
• ekspresyjna (ekspresja słowna i ruchowa),
• ćwiczebne.

7. Formy pracy:

• indywidualna zróżnicowana głośna,
• indywidualna zróżnicowana cicha

8. PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Przywitanie uczniów. Przedstawienie tematu zajęć. Zapoznanie uczniów
z celami zajęć. Nauczyciel mówi o jakich aplikacjach będzie mowa podczas zajęć
(Quiver, Muselfie, ChatterKid).


2. APLIKACJA QUIVER.
Nauczyciel zapoznaje uczniów z zasadami pracy z wykorzystaniem aplikacji Qiuver. Następnie rozdaje uczniom wydrukowane wcześniej za pośrednictwem aplikacji Quiver kolorowanki. Zadaniem uczniów jest ich pokolorowanie według własnego pomysłu.
Po zakończeniu pracy uczniowie samodzielnie lub z pomocą nauczyciela przykładają telefon do kolorowanki odczytując ją - wówczas staje się ona interaktywna. Uczniowie mogą nagrać filmik lub wykonać zdjęcie z wykonaną przez siebie kolorowanką.

3. APLIKACJA MUSELFIE.
Nauczyciel omawia, na czym polega korzystanie z aplikacji Muselfie. Zwraca uwagę na to, że aplikacja jest darmowa. Podkreśla, że oprócz zabawy uczniowie mogą więcej dowiedzieć się na temat obrazów znanych artystów np. Mężczyzna jedzący raki, Żydówka z pomarańczami, Portret Stanisława Augusta z klepsydrą, Hamlet polski. Nauczyciel prosi uczniów
o pobranie aplikacji na telefon oraz o wykonanie sobie zdjęcia. Następnie krok po kroku
wg instrukcji pojawiającej się na smartfonie mówi, jak wykonać kolaż, pozwalający połączyć obrazy z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie z własnymi zdjęciami.

4. APLIKACJA CHATERKID.
Nauczyciel omawia zasady tworzenia krótkich nagrań z wykorzystaniem darmowej aplikacji ChaterKid. Prosi uczniów, aby pobrali aplikację na telefon i wybrali sobie z aplikacji gotowy obrazek. Następnie według dołączonej instrukcji nagrywają swój głos-krótkie przemówienie dzięki któremu obrazek staje się obrazkiem interaktywnym.

5.Podsumowanie zajęć. Podziękowanie za udział.





Opracowała: mgr Dorota Matlakiewicz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.