Katalog Joanna Tomczak, 2020-05-29 Grudziądz Różne, Arkusze Karta obserwacji zachowania ucznia z Zespołem Aspergera w szkoleKarta codziennej obserwacji zachowania ucznia w szkole Imię i nazwisko dziecka: ......................................................... Data: ........................... Instrukcje dla nauczyciela: Proszę ocenić dzisiejsze zachowanie dziecka w wymienionych poniżej dziedzinach. Każda kolumna odpowiada jednemu przedmiotowi lub godzinie lekcyjnej. Zachowanie jest oceniane w skali od 1 do 5 (5=bardzo dobre, 4=dobre, 3=zadowalające, 2=nieodpowiednie, 1=bardzo złe). Następnie proszę zaparafować odpowiednią kolumnę. Wszelkie uwagi na temat zachowania dziecka zależy zapisać na odwrocie karty . Godzina lekcyjna lub przedmiot Zachowanie podlegające ocenie: Aktywność na lekcji (napisanie tematu, notatki, pracy domowej) Wykonanie zadań zleconych w klasie Praca w ciszy (maksymalnie dwie uwagi n-la) Interakcje z rówieśnikami Wykonywanie poleceń n-la Piszę coraz szybciej Nie poprawiam i nie pogrubiam liter Panuję nad emocjami Mówię, gdy otrzymam zgodę n-la Odrabiam pracę domową Podpis (parafka) nauczyciela Uwagi: Załącznik 2. Kodeks Złości 1. Ja, ......... mam, prawo się złościć. 2. Gdy czuję się zdenerwowany czy zły, mogę: • powiedzieć na głos, co czuję i dlaczego; • spytać, czy mogę udać się do „kącika ciszy”, aby się uspokoić; • płakać; • narysować swoją złość; • zgnieść papier, podeptać go nogami; • pokrzyczeć w wyznaczonym miejscu, np. w łazience; • wziąć pięć głębokich oddechów; • liczyć wstecz od 100 do 1 (lub od 100 do 1 co 7, np. 100, 93, 86...., itd.); • rozwiązać w myślach działanie matematyczne; • pomyśleć o czymś przyjemnym; • zrelaksować się, słuchając muzyki; • napinać i rozluźniać mięśnie; • rozładować złość za pomocą wysiłku fizycznego (skakanie na skakance, rzucanie, kozłowanie piłki, wrzucanie piłki do kosza). 3. Jednak nie wolno mi: • nikogo uderzyć, także siebie; • niszczyć rzeczy wspólnych i własności innych osób; • odreagowywać swojej złości na innych; • gryźć, szarpać, drapać; • przezywać innych; • zaczepiać, prowokować innych; • przeklinać; • pluć; • trzaskać drzwiami; • wyjść z klasy; • zamknąć się w toalecie; • wyrzucać rzeczy przez okno; • rozrzucać rzeczy po klasie; • rzucać przedmiotami; • kopać plecaka; • krzyczeć, podnosić głos. Jeżeli zrobię coś z punktu trzeciego, mogę ponieść tego konsekwencje . Umówiona konsekwencja: • zabranie telefonu na dzień, dwa lub weekend. Podpisy: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |