Katalog Agnieszka Wawryniuk, 2020-05-29 Janów Podlaski Chemia, Scenariusze Scenariusz lekcji Cukry złożoneTemat : Cukry złożone Klasa: 8 Cel ogólny lekcji: poznanie właściwości, budowy i znaczenia cukrów złożonych. Osiągnięcia uczniów – po zajęciach uczeń: - omawia występowanie i rolę skrobi i celulozy w organizmach roślinnych - pisze wzór sumaryczny skrobi i celulozy - bada właściwości skrobi i celulozy - pisze reakcję hydrolizy skrobi i celulozy - przeprowadza reakcję charakterystyczną skrobi i wykrywa skrobię w produktach spożywczych Metody i formy pracy: a)metoda praktyczna Formy pracy: -doświadczenie uczniowskie- badanie właściwości skrobi i celulozy -wykrywanie skrobi w produktach spożywczych - wnioskowanie na podstawie doświadczeń - pisanie wzoru ogólnego skrobi i celulozy b) metoda słowna Formy pracy: - wyjaśnienie pojęcia wielocukier - omówienie budowy cząsteczki skrobi i celulozy -wyjaśnienie przebiegu hydrolizy skrobi i celulozy Środki dydaktyczne: podręcznik ucznia, platforma kahoot.it zlewki, zimna i gorąca woda, mąka ziemniaczana, szalka Petriego, produkty spożywcze (chleb, wędlina, ser, makaron……), jodyna, wata celulozowa Przebieg lekcji. 1. Przypomnienie wiadomości o cukrach i ich słodkim smaku. 2. Omówienie budowy cząsteczki skrobi i celulozy. 3. Występowanie skrobi i celulozy w organizmach roślinnych. 4. Badanie właściwości skrobi i celulozy ( stan skupienia, barwa, rozpuszczalność w zimnej i gorącej wodzie, palność) 5. Wykrywanie skrobi w produktach spożywczych. 6. Zastosowanie skrobi i celulozy. Podsumowanie lekcji :Rozwiązanie testu na kahoot.it lub innej platformie edukacyjnej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |