![]() |
![]() |
Katalog Jacek Głuszkowski, 2020-05-28 Wąbrzeźno Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego - All Clear 7 - revision unit 5KONSPEKT LEKCJI I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE DATA: KLASA: VII LICZBA UCZNIÓW: PODRĘCZNIK: All Clear 7 TEMAT: Revision – unit 5 OGÓLNY CEL LEKCJI: uczeń zna słownictwo i frazy używane w dziale piątym oraz je stosuje, wykorzystuje w ćwiczeniach i zadaniach czas Present Perfect. CELE SZCZEGÓŁOWE: uczeń: -zna i rozpoznaje słówka związane z pozyskiwaniem pieniędzy na cele charytatywne oraz rozróżnia pojęcia MAKE i DO; -zna zastosowanie czasu Present Perfect i wykorzystuje go do poprawiania błędów w zdaniach, uzupełnianiu luk wyrazowych oraz przekazywaniu informacji mówionych i pisanych; - harmonijnie współpracuje z kolegami i nauczycielem w razie problemów. ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE: Podręcznik All Clear 7 wraz z zeszytem ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy, projektor, laptop, odtwarzacz CD II. PRZEBIEG LEKCJI 1. Czynności organizacyjne: - powitanie, - sprawdzenie listy obecności uczniów, - zapisanie daty i tematu lekcji; 2. Sprawdzenie pracy domowej. 3. Wyjaśnienie celu lekcji w języku ucznia. 4. Część zasadnicza. - Przypomnienie i zastosowanie pojęć związanych ze zbieraniem pieniędzy na cele charytatywne (fundraising ideas) połączenie pojęć - znaczenia słów/ fraz w języku angielskim z ich odpowiednikami w języku polskim. Wykonanie ćwiczenia 1 na stronie 61 ( książka ucznia). Łączenie 1-5 z a-e tak, aby utworzyć logiczne zdania. - Reagowanie na uzupełnianie luk wyrazowych, podnosząc karteczkę z odpowiednim słówkiem MAKE lub DO. Wykonanie ćwiczenia 2 na stronie 61 (książka ucznia). Uzupełnianie zdań odpowiednią formą MAKE lub DO. - Czas Present Perfect: przypomnienie schematu zdań oznajmujących, pytających i przeczących. A następnie obejrzenie filmiku na YOUTUBE z przykładowym zastosowaniem czasu PP: „Best examples of Present Perfect Tense –Learn and teach English with videos. Wykonanie zadania na podstawie ćwiczenia 4 na stronie 61. Poprawianie błędów w zdaniach. - Słuchanie tekstu czytanego. Odszukiwanie w tekście szczegółowych informacji –zastosowania słów FOR i SINCE w czasie PP. Odczytanie tekstu: (na podstawie www.en.islcollective.com) I’ve been married since 2001. I’ve got two children. Brenda has learnt French for 7 years and my son Tom since he was six. We’re a very busy family. Both the children have played tennis since May. My husband has done a sponsored swim for a week. My neighbours are very friendly. They’ve lived next door since 2004. - Wykonanie ćwiczenia 5 na stronie 61 ( książka ucznia). Uzupełnianie zdań odpowiednią formą FOR lub SINCE. 5. Podsumowanie. - Dyktando - Selfevaluation Zadanie pracy domowej: wykonanie zad. 6/61 SB podsumowującego rozdział. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |