Katalog

Katarzyna Kosyl, 2020-05-28
Kotuń

Ogólne, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Mianowanego Ubiegającego Się O Stopień Nauczyciela Dyplomowanego - Świetlica

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela: Katarzyna Kosyl
Miejsce pracy: Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kotuniu
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09. 2015 r. – 31.05. 2018 r.)
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego


Powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego wynikające z Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli:
1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.
3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

( § 8 ust.2 pkt. 1)

Zadania i formy realizacji

1. Poznanie procedury awansu zawodowego
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego
- sformułowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
2. Analiza dokumentów Szkoły
- analiza Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego,
Planu Pracy Szkoły,
3.Podnoszenie własnych kwalifikacji i umiejętności poprzez udział w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli
-udział w kursach, warsztatach, konferencjach i szkoleniach umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych
- uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- opracowanie regulaminów do konkursów
4. Realizacja projektów edukacyjnych
- przygotowanie i koordynacja szkolnych projektów edukacyjnych związanych z działalnością wychowawczą szkoły i funkcjonowaniem świetlicy szkolnej
5. Współpraca ze środowiskiem rodzinnym uczniów
- zebrania z rodzicami, spotkania, angażowanie rodziców w organizowanie wycieczek, uroczystości, prezentacji, konkursów, informacje dla rodziców
6. Tworzenie sprzyjających warunków do pracy dydaktyczno - wychowawczej
- wykonywanie i zakup pomocy dydaktycznych do świetlicy szkolnej, dbanie o wystrój świetlicy wykonywanie dekoracji IX 2013

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
( § 8 ust .2 pkt. 2 )
Zadania i formy realizacji
1.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej
- napisanie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy, przygotowywanie pomocy dydaktycznych, zaproszeń
- pisanie sprawozdań z pracy dydaktyczno -wychowawczej
2. Korzystanie z Internetu
-pobieranie ciekawych materiałów z Internetu do realizacji zadań edukacyjnych i opiekuńczo – wychowawczych -śledzenie innowacji w nauczaniu poprzez odwiedzanie edukacyjnych stron internetowych.
3.Publikacje w Internecie
- opublikowanie planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym


Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
( § 8 ust. 2 pkt. 3)

Zadania i formy realizacji
1. Udział w zajęciach otwartych
-prowadzenie zajęć otwartych, dla dyrekcji oraz nauczycieli.
Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli
2. Wymiana doświadczeń wynikających z pełnienia funkcji kierownika świetlicy i wychowawcy świetlicy
- udostępnianie innym nauczycielom swojego warsztatu pracy, dzielenie się wiedzą zdobytą na różnych formach doskonalenia zawodowego
3.Współpraca z innymi nauczycielami
-konsultacje z nauczycielami i pedagogiem. Korzystanie z materiałów metodycznych innych nauczycieli
4.Udział w radach szkoleniowych
-udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej
5. Udział w szkoleniach prowadzonych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli
- udział w szkoleniach i kursach

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
( § 8 ust . 2 pkt. 4 a )

Zadania i formy realizacji
1. Przygotowanie i wdrożenie Programu Profilaktycznego Szkoły
-opracowanie programu
-przedstawienie programu na Radzie Pedagogicznej przed podjęciem uchwały o realizacji
-realizacja programu według ustalonego planu pracy
2. Coroczne przygotowanie i wdrożenie Planu Pracy Świetlicy Szkolnej
- przygotowanie Programu i przedstawienie na Radzie Pedagogicznej i realizacja jego założeń IX 2015r.

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych
lub opiekuńczych
( § 8 ust. 2 pkt. 4 c)

Zadania i formy realizacji
1.Zapewnienie dzieciom dostępu do różnych form kultury.
- udział w wycieczkach wyjazdach do kina, teatru, muzeum
2. Udział w zewnętrznych i szkolnych konkursach
-przygotowywanie i zgłaszanie dzieci do udziału w konkursach
3. Stosowanie aktywizujących metod w procesie edukacyjnym
- praca z wykorzystaniem elementów różnorodnych metod
4. Pozyskanie środków na rzecz lepszego funkcjonowania placówki.
- pozyskanie sponsorów
- zbiórka surowców wtórnych
5. Udział w wewnętrznych i zewnętrznych imprezach i uroczystościach.
-organizowanie imprez i uroczystości dla dzieci, rodziców oraz zaproszonych gości
- przygotowanie udziału szkoły w imprezach środowiskowych
6. Udział z Pocztem Sztandarowym Szkoły
w środowiskowych uroczystościach patriotycznych
- sprawowanie opieki nad Pocztem Sztandarowym
- troska o odpowiedni wygląd stroju Pocztu Sztandarowego (szarfy, rękawiczki)
- przygotowanie uczniów do pełnienia funkcji chorążego i asysty Pocztu

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich
we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami .
( § 8 ust. 2 pkt. 4 e)

Zadania i formy realizacji
1. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kotuniu.
-współpraca z pracownikami GOPS zajmującymi się dożywianiem dzieci
2. Współpraca ze środowiskiem lokalnym
- współudział w organizacji uroczystości lokalnych z okazji: Święta Odzyskania Niepodległości, rocznicy Konstytucji 3 Maja, Złotych Godów, Dnia Seniora
3. Udział w akcjach charytatywnych
- przygotowanie stroików i ozdób na kiermasz świąteczny, z którego dochód przeznaczony zostanie na pomoc potrzebującym

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych,
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
( § 8 ust . 2 pkt. 5)

Zadania i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Objęcie dożywianiem uczniów znajdujących się w specyficznej sytuacji rodzinnej i materialnej, nie spełniających kryteriów objęcia opieką przez GOPS.
- analiza sytuacji uczniów
- przedstawienie sytuacji uczniów dyrektorowi szkoły
i wnioskowanie o objęcie dożywianiem
2. Wsparcie działań edukacyjnych, wychowawczych
i opiekuńczych wobec uczniów sprawiających szczególne trudności, w tym uczniów naruszających normy prawne.
- rozmowy wychowawcze, profilaktyczne i dyscyplinujące
- pomoc w uzupełnianiu i wyrównywaniu braków z różnych przedmiotów


Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami placówki i własnymi .
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.