Katalog Katarzyna Kosyl, 2020-05-28 Kotuń Ogólne, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Mianowanego Ubiegającego Się O Stopień Nauczyciela Dyplomowanego - ŚwietlicaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: Katarzyna Kosyl Miejsce pracy: Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kotuniu Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09. 2015 r. – 31.05. 2018 r.) Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego wynikające z Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli: 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ( § 8 ust.2 pkt. 1) Zadania i formy realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego - sformułowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu 2. Analiza dokumentów Szkoły - analiza Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Planu Pracy Szkoły, 3.Podnoszenie własnych kwalifikacji i umiejętności poprzez udział w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli -udział w kursach, warsztatach, konferencjach i szkoleniach umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych - uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - opracowanie regulaminów do konkursów 4. Realizacja projektów edukacyjnych - przygotowanie i koordynacja szkolnych projektów edukacyjnych związanych z działalnością wychowawczą szkoły i funkcjonowaniem świetlicy szkolnej 5. Współpraca ze środowiskiem rodzinnym uczniów - zebrania z rodzicami, spotkania, angażowanie rodziców w organizowanie wycieczek, uroczystości, prezentacji, konkursów, informacje dla rodziców 6. Tworzenie sprzyjających warunków do pracy dydaktyczno - wychowawczej - wykonywanie i zakup pomocy dydaktycznych do świetlicy szkolnej, dbanie o wystrój świetlicy wykonywanie dekoracji IX 2013 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( § 8 ust .2 pkt. 2 ) Zadania i formy realizacji 1.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej - napisanie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy, przygotowywanie pomocy dydaktycznych, zaproszeń - pisanie sprawozdań z pracy dydaktyczno -wychowawczej 2. Korzystanie z Internetu -pobieranie ciekawych materiałów z Internetu do realizacji zadań edukacyjnych i opiekuńczo – wychowawczych -śledzenie innowacji w nauczaniu poprzez odwiedzanie edukacyjnych stron internetowych. 3.Publikacje w Internecie - opublikowanie planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ( § 8 ust. 2 pkt. 3) Zadania i formy realizacji 1. Udział w zajęciach otwartych -prowadzenie zajęć otwartych, dla dyrekcji oraz nauczycieli. Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli 2. Wymiana doświadczeń wynikających z pełnienia funkcji kierownika świetlicy i wychowawcy świetlicy - udostępnianie innym nauczycielom swojego warsztatu pracy, dzielenie się wiedzą zdobytą na różnych formach doskonalenia zawodowego 3.Współpraca z innymi nauczycielami -konsultacje z nauczycielami i pedagogiem. Korzystanie z materiałów metodycznych innych nauczycieli 4.Udział w radach szkoleniowych -udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej 5. Udział w szkoleniach prowadzonych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli - udział w szkoleniach i kursach Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ( § 8 ust . 2 pkt. 4 a ) Zadania i formy realizacji 1. Przygotowanie i wdrożenie Programu Profilaktycznego Szkoły -opracowanie programu -przedstawienie programu na Radzie Pedagogicznej przed podjęciem uchwały o realizacji -realizacja programu według ustalonego planu pracy 2. Coroczne przygotowanie i wdrożenie Planu Pracy Świetlicy Szkolnej - przygotowanie Programu i przedstawienie na Radzie Pedagogicznej i realizacja jego założeń IX 2015r. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ( § 8 ust. 2 pkt. 4 c) Zadania i formy realizacji 1.Zapewnienie dzieciom dostępu do różnych form kultury. - udział w wycieczkach wyjazdach do kina, teatru, muzeum 2. Udział w zewnętrznych i szkolnych konkursach -przygotowywanie i zgłaszanie dzieci do udziału w konkursach 3. Stosowanie aktywizujących metod w procesie edukacyjnym - praca z wykorzystaniem elementów różnorodnych metod 4. Pozyskanie środków na rzecz lepszego funkcjonowania placówki. - pozyskanie sponsorów - zbiórka surowców wtórnych 5. Udział w wewnętrznych i zewnętrznych imprezach i uroczystościach. -organizowanie imprez i uroczystości dla dzieci, rodziców oraz zaproszonych gości - przygotowanie udziału szkoły w imprezach środowiskowych 6. Udział z Pocztem Sztandarowym Szkoły w środowiskowych uroczystościach patriotycznych - sprawowanie opieki nad Pocztem Sztandarowym - troska o odpowiedni wygląd stroju Pocztu Sztandarowego (szarfy, rękawiczki) - przygotowanie uczniów do pełnienia funkcji chorążego i asysty Pocztu Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami . ( § 8 ust. 2 pkt. 4 e) Zadania i formy realizacji 1. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kotuniu. -współpraca z pracownikami GOPS zajmującymi się dożywianiem dzieci 2. Współpraca ze środowiskiem lokalnym - współudział w organizacji uroczystości lokalnych z okazji: Święta Odzyskania Niepodległości, rocznicy Konstytucji 3 Maja, Złotych Godów, Dnia Seniora 3. Udział w akcjach charytatywnych - przygotowanie stroików i ozdób na kiermasz świąteczny, z którego dochód przeznaczony zostanie na pomoc potrzebującym Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ( § 8 ust . 2 pkt. 5) Zadania i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Objęcie dożywianiem uczniów znajdujących się w specyficznej sytuacji rodzinnej i materialnej, nie spełniających kryteriów objęcia opieką przez GOPS. - analiza sytuacji uczniów - przedstawienie sytuacji uczniów dyrektorowi szkoły i wnioskowanie o objęcie dożywianiem 2. Wsparcie działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wobec uczniów sprawiających szczególne trudności, w tym uczniów naruszających normy prawne. - rozmowy wychowawcze, profilaktyczne i dyscyplinujące - pomoc w uzupełnianiu i wyrównywaniu braków z różnych przedmiotów Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami placówki i własnymi . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |