Katalog Monika Zwolan, 2020-05-28 Zamość Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegomgr Monika Zwolan Kraśniczyn, 01.09.2017 r. Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Kraśniczynie nauczyciel języka niemieckiego i matematyki PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO • czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy • data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. • planowana data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. AKTY PRAWNE: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2006 r. Nr 97 poz. 674, z późn. zm.) • Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Plan może ulec modyfikacji Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust. 2, pkt 1) Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Doskonalenie kompetencji zawodowych i warsztatu pracy przez aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych • Udział w warsztatach, szkoleniach, kursach oraz konferencjach • cały okres stażu - Potwierdzenia - Zaświadczenia z odbytych szkoleń - Sprawozdania - Opis i analiza 2. Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole • Praca przewodniczącej zespołu języków obcych • Udział w pracach zespołu wychowawczego oraz matematyczno- przyrodniczego • Udział w pracach komisji nadzorującej egzamin gimnazjalny, komisji poprawkowej oraz konkursowej • okres stażu - Plan pracy zespołu języków obcych - Potwierdzenie Dyrektora szkoły - Protokoły z konkursów - Opis i analiza 3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności • Studiowanie literatury fachowej oraz publikacji w Internecie • Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z uczniami o różnorodnych potrzebach edukacyjnych • cały okres stażu - Notatki - Opis i analiza 4. Doskonalenie umiejętności wychowawczych • Udział w zebraniach z rodzicami oraz konsultacjach indywidualnych • kontakt z rodzicami uczniów • cały okres stażu - Notatki - Protokoły rozmów - Opis i analiza 5. Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższenia jakości pracy szkoły • Przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów z języka niemieckiego oraz matematyki • tworzenie klasopracowni językowej, wyposażonej w pomoce tj. plakaty, gry planszowe, słowniki, gazetkę ścienną • w okresie stażu - Zdjęcia - Sprawozdania - Regulaminy konkursów - Informacje w Internecie - Opis i analiza Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 2, pkt 2) 1. Wykorzystywanie techniki komputerowej w pracy dydaktyczno – wychowawczej • Opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami np. testów, kart pracy, gier, dyplomów, sprawozdań i innych • Prowadzenie dokumentacji związanej z ubieganiem się o stopień awansu zawodowego • Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej • Prowadzenie lekcji w sali komputerowej • Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na zajęcia lekcyjne • Wykorzystanie Internetu w celach informacyjnych poprzez umieszczanie na stronie internetowej szkoły notatek dotyczących działań podejmowanych przeze mnie na terenie szkoły i poza nią • cały okres stażu - Opracowane materiały dydaktyczne - Dokumentacja stażu - Prezentacje i konspekty lekcji - Informacje na stronie internetowej szkoły - Opis i analiza 2. Korzystanie z różnych stron internetowych, encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do zajęć • Korzystanie z różnorodnych stron internetowych, jak: - www.men.gov.pl - www.profesor.pl - www.filo.edu.pl - i innych • cały okres stażu -Potwierdzenie -Przykłady opracowanych materiałów - Opis i analiza 3. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej wybranego portalu internetowego • w okresie stażu - Informacje w Internecie - Opis i analiza Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust. 2, pkt 3) 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i udział w lekcjach koleżeńskich • Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole materiałów edukacyjnych np. testów, kart pracy • Wymiana doświadczeń, obserwacja innych nauczycieli na portalach edukacyjnych • cały okres stażu - Dokumentacja szkolna - Opis i analiza 2. Upowszechnianie w Internecie materiałów związanych z wykonywanym zawodem • Materiały dla uczniów, scenariusze lekcji itp. • cały okres stażu - Informacje w Internecie - Opis i analiza 3. Udział w pracach zespołów zadaniowych w szkole • Praca w zespołach ewaluacyjnych • Okres stażu - Protokoły ze spotkań zespołów - Dokumentacja ewaluacji - Opis i analiza Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2, pkt 4 a) 1. Opracowanie i wdrożenie Programu Edukacji Ekologicznej • Opracowanie Programu Edukacji Ekologicznej • cały okres stażu - Program Edukacji Ekologicznej - Sprawozdania z realizacji zadań - Opis i analiza 2. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z języka niemieckiego i matematyki oraz rozwijających uzdolnienia z matematyki • Opracowanie programu zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z języka niemieckiego i matematyki oraz rozwijających uzdolnienia z matematyki • cały okres stażu - Dokumentacja szkolna - Opis i analiza 3. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych w związku z opieką sprawowaną nad zespołem klasowym • Integracja zespołu klasowego: pogłębianie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej uczniów oraz stosunków interpersonalnych panujących wśród wychowanków • Zbieranie informacji na temat uczniów • Obserwacja • Rozmowy z rodzicami/ opiekunami uczniów oraz pedagogiem • Opracowanie planu pracy zespołu programowego klasy • cały okres stażu - Dokumentacja wychowawcy - Opis i analiza Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8ust. 2, pkt 4 c) 1. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z języka niemieckiego i matematyki oraz rozwijających uzdolnienia z matematyki • Prowadzenie zajęć dydaktyczno- wyrównawczych oraz rozwijających uzdolnienia • w okresie trwania stażu - Dzienniki zajęć - Opis i analiza 2. Organizacja konkursów przedmiotowych. Zainteresowanie i mobilizacja uczniów do sprawdzania swoich umiejętności. • Opracowanie regulaminów konkursów i ich realizacja • Udział uczniów w konkursach z języka niemieckiego i matematyki • Zachęcanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach • cały okres stażu - Regulaminy konkursów - Zdjęcia - Sprawozdania - Dyplomy - Opis i analiza 3. Opieka nad akcjami charytatywnymi w szkole • Koordynowanie akcji charytatywnych w szkole: - zbiórki plastikowych nakrętek dla Hospicjum Santa Galla w Łabuńkach oraz innych przedsięwzięć • cały okres stażu - Dokumentacja akcji charytatywnych - Zdjęcia - Opis i analiza 4. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości oraz innych przedsięwzięć • Przygotowywanie imprez okolicznościowych zgodnie z harmonogramem w roku szkolnym • cały okres stażu - Zdjęcia - Scenariusze i sprawozdania - Opis i analiza Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8ust. 2, pkt 4 e) 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym • Konsultacje z pedagogiem dotyczące bieżących problemów • w okresie trwania stażu - Notatki - Poświadczenie pedagoga - Opis i analiza 2. Pogłębianie współpracy z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym • Współpraca z PPP w Krasnymstawie- obserwacja uczniów oraz opracowywanie dostosowań wymagań dla uczniów zgodnie z zaleceniami poradni • Współpraca z innymi szkołami w gminie i poza nią oraz różnymi instytucjami w organizacji konkursów • Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami wydawnictw LektorKlett i Nowa Era • cały okres stażu - Opracowane dostosowania - Potwierdzenia organizacji konkursów - Opis i analiza 3. Współpraca z samorządem uczniowskim działającym w szkole oraz innymi organizacjami • Uczestnictwo w akcjach społecznych organizowanych w szkole • cały okres stażu - Dokumentacja szkolna - Opis i analiza 4. Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury • Organizacja wycieczek i wyjść dla uczniów • Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych (akademii): Dzień Języków Obcych oraz według harmonogramu • cały okres stażu - Sprawozdania z wycieczek oraz imprez szkolnych - Potwierdzenie Dyrektora - Opis i analiza Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust. 2, pkt 5) 1. Umiejętne rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych • Opis i analiza działań podjętych w związku z istotnymi problemami dostrzeżonymi w zakresie edukacji • w okresie trwania stażu - Opis i analiza - Studium przypadku 2. Umiejętne rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych • Opis i analiza działań podjętych w związku z istotnymi problemami dostrzeżonymi w zakresie wychowania • w okresie trwania stażu - Opis i analiza - Studium przypadku 3. Pogłębienie wiedzy na temat środowiska ucznia • Współpraca z rodzicami oraz nauczycielami • cały okres stażu - Opis i analiza W związku z długim okresem trwania stażu zastrzegam sobie prawo do wnoszenia poprawek w moim planie rozwoju. Opracowała: Zatwierdzam do realizacji: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |