Katalog Katarzyna Kleszcz, 2020-05-28 Sędzinko Matematyka, Plany pracy Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Katarzyna Kleszcz Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Bukowskich w Buku Nauczany przedmiot: matematyka Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2020 r. Czynności organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego • Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego • Opracowanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2017r. • Wniosek o rozpoczęcie stażu • Plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu okres stażu • Zgromadzone dokumenty Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju maj 2020r. • Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 ust.2.pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Podnoszenie kwalifikacji zawodowych • Udział w formach doskonalenia zawodowego (kursy, szkolenia, warsztaty zewnętrzne oraz zorganizowane w ramach WDN) • Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce Okres stażu • Zaświadczenia o ukończeniu kursów Monitorowanie osiągnięć uczniów • Tworzenie diagnoz • Praca w zespole opracowującym diagnozy szkolne • Zastosowanie w pracy dydaktycznej działań opracowanych na podstawie wyciągniętych wniosków Okres stażu • Testy sprawdzające • Opracowania wyników diagnoz Praca z uczniem zdolnym • Prowadzenie kółka „Gry i zabawy matematyczne” • Stosowanie aktywizujących metod nauczania • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych Okres stażu • Scenariusze zajęć, zdjęcia • Kopie dyplomów zdobywanych przez uczniów Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych • Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny • Przygotowanie uczniów do Wojewódzkiego Konkursu matematycznego • Przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów matematycznych Okres stażu • Poświadczenia od organizatorów • Przygotowane materiały Praca w zespole matematyczno - przyrodniczym • Opracowanie dokumentacji (min. harmonogramy prac i konkursów, PZO) • Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu (szkolenia, lekcje otwarte) Okres stażu • Przygotowane dokumenty • Poświadczenie Dyrektora o przeprowadzonych szkoleniach, lekcjach otwartych Praca w zespołach zadaniowych powołanych przez Dyrektora • Praca w zespole opracowującym wyniki diagnoz szkolnych i formułującym wnioski oraz rekomendacje Okres stażu • Opracowane dokumenty Współpraca z rodzicami • Rozmowy z rodzicami podczas zebrań oraz indywidualnych konsultacji • Stały kontakt mailowy z rodzicami za pośrednictwem e-dziennika • Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia Okres stażu • Notatki w dzienniku, zdjęcia § 8 ust.2.pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno - wychowawczych • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas ich przygotowywania się do lekcji • Korzystanie z tablicy multimedialnej, multipodręczników • Praca z e-dziennikiem, opracowanie dokumentów klasy związanych z klasyfikacją • Publikowanie opracowanych materiałów na stronach internetowych Okres stażu • Opis działań • Zdjęcia • Dokumentacja internetowa Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych • Opracowanie wyników diagnoz w formie tabeli, wykresów, prezentacji multimedialnych • Korzystanie z tablicy interaktywnej, platformy GWO, programu Matlandia wspierającego naukę matematyki Okres stażu • Testy sprawdzające • Opracowania wyników diagnoz • Opis działań Prowadzenie zajęć kółka matematycznego z wykorzystaniem techniki komputerowej i zasobów Internetu. • Przygotowanie scenariuszy zajęć oraz pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych i Internetu • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej Okres stażu • Scenariusze zajęć, materiały dydaktyczne, zdjęcia § 8 ust.2.pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Prowadzenie zajęć otwartych • Przygotowanie scenariuszy zajęć oraz ich przeprowadzenie Okres stażu • Scenariusze lekcji • Potwierdzenie obecnych nauczycieli Dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach z innymi nauczycielami • Gromadzenie i udostępnianie materiałów ze szkoleń • Przeprowadzenie szkoleń dla zespołu matematyczno – przyrodniczego oraz dla rady pedagogicznej Okres stażu • Zgromadzone dokumenty • Potwierdzenie zespołu, potwierdzenie Dyrektora Publikacje • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego Okres stażu • Potwierdzenie publikacji Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów • Wspólne organizowanie uroczystości szkolnych • Współpraca w przygotowaniu konkursów Okres stażu • Scenariusze, zdjęcia • Potwierdzenia nauczycieli § 8 ust.2.pkt.4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjne. • Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie • Ukończenie szkolenia • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce • Praca w komisji egzaminacyjnej • Przygotowanie uczniów do sprawdzianu po klasie 8 • Potwierdzenie Dyrektora § 8 ust.2.pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Organizowanie wycieczek • Organizowanie wyjść klasowych i wycieczek Okres stażu • Karty wycieczek • zdjęcia Organizowanie uroczystości szkolnych i klasowych • Współpraca z Samorządem Uczniowskim • Organizowanie uroczystości szkolnych wynikających z harmonogramu imprez Okres stażu • Scenariusze uroczystości • Zdjęcia Zorganizowanie konkursu matematycznego • Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu matematycznego Okres stażu • Regulamin konkursu • Sprawozdanie z przebiegu konkursu Organizowanie dodatkowych zajęć • Prowadzenie dla uczniów zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z matematyki Okres stażu • Dziennik zajęć § 8 ust. 2. pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Współpraca z pedagogiem, psychologiem i logopedą szkolnym • Bieżące spotkania, rozmowy, konsultacje • Dziennik lekcyjny Współpraca z Poradnią Pedagogiczno - Psychologiczną • Skierowania na badania, rozmowy, konsultacje Okres stażu • Zaświadczenia Współpraca z Bankiem PKO S.A • Fełnienie funkcji opiekuna SKO • Przeprowadzanie konkursów organizowanych przez bank Okres stażu • Zaświadczenia, zdjęcia Współpraca z biblioteką szkolną • Rozbudzanie czytelnictwa wśród dzieci w ramach lekcji wychowawczych • Angażowanie dzieci do udziału w konkursach organizowanych przez bibliotekę szkolną Okres stażu • Opis działań • Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi Okres stażu • analiza przypadków • wnioski Opracowała: Katarzyna Kleszcz …..………………… ………………………………. Miejscowość, data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |