Katalog

Katarzyna Kleszcz, 2020-05-28
Sędzinko

Matematyka, Plany pracy

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O
STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Imię i nazwisko: Katarzyna Kleszcz
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Bukowskich w Buku
Nauczany przedmiot: matematyka
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2020 r.


Czynności organizacyjne
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego • Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego
• Opracowanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2017r. • Wniosek o rozpoczęcie stażu
• Plan rozwoju zawodowego
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu okres stażu • Zgromadzone dokumenty
Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju maj 2020r. • Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

§ 8 ust.2.pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych • Udział w formach doskonalenia zawodowego (kursy, szkolenia, warsztaty zewnętrzne oraz zorganizowane w ramach WDN)
• Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce Okres stażu • Zaświadczenia o ukończeniu kursów
Monitorowanie osiągnięć uczniów • Tworzenie diagnoz
• Praca w zespole opracowującym diagnozy szkolne
• Zastosowanie w pracy dydaktycznej działań opracowanych na podstawie wyciągniętych wniosków
Okres stażu • Testy sprawdzające
• Opracowania wyników diagnoz
Praca z uczniem zdolnym • Prowadzenie kółka „Gry i zabawy matematyczne”
• Stosowanie aktywizujących metod nauczania
• Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych Okres stażu • Scenariusze zajęć, zdjęcia
• Kopie dyplomów zdobywanych przez uczniów
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych • Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny
• Przygotowanie uczniów do Wojewódzkiego Konkursu matematycznego
• Przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów matematycznych Okres stażu • Poświadczenia od organizatorów
• Przygotowane materiały
Praca w zespole matematyczno - przyrodniczym • Opracowanie dokumentacji (min. harmonogramy prac i konkursów, PZO)
• Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu (szkolenia, lekcje otwarte) Okres stażu • Przygotowane dokumenty
• Poświadczenie Dyrektora o przeprowadzonych szkoleniach, lekcjach otwartych
Praca w zespołach zadaniowych powołanych przez Dyrektora • Praca w zespole opracowującym wyniki diagnoz szkolnych i formułującym wnioski oraz rekomendacje Okres stażu • Opracowane dokumenty
Współpraca z rodzicami • Rozmowy z rodzicami podczas zebrań oraz indywidualnych konsultacji
• Stały kontakt mailowy z rodzicami za pośrednictwem e-dziennika
• Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia Okres stażu • Notatki w dzienniku, zdjęcia


§ 8 ust.2.pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno - wychowawczych • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas ich przygotowywania się do lekcji
• Korzystanie z tablicy multimedialnej, multipodręczników
• Praca z e-dziennikiem, opracowanie dokumentów klasy związanych z klasyfikacją
• Publikowanie opracowanych materiałów na stronach internetowych
Okres stażu • Opis działań
• Zdjęcia
• Dokumentacja internetowa
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych
• Opracowanie wyników diagnoz w formie tabeli, wykresów, prezentacji multimedialnych
• Korzystanie z tablicy interaktywnej, platformy GWO, programu Matlandia wspierającego naukę matematyki Okres stażu • Testy sprawdzające
• Opracowania wyników diagnoz
• Opis działań
Prowadzenie zajęć kółka matematycznego z wykorzystaniem techniki komputerowej i zasobów Internetu. • Przygotowanie scenariuszy zajęć oraz pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych i Internetu
• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej Okres stażu • Scenariusze zajęć, materiały dydaktyczne, zdjęcia




§ 8 ust.2.pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Prowadzenie zajęć otwartych
• Przygotowanie scenariuszy zajęć oraz ich przeprowadzenie

Okres stażu



• Scenariusze lekcji
• Potwierdzenie obecnych nauczycieli

Dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach z innymi nauczycielami • Gromadzenie i udostępnianie materiałów ze szkoleń

• Przeprowadzenie szkoleń dla zespołu matematyczno – przyrodniczego oraz dla rady pedagogicznej

Okres stażu


• Zgromadzone dokumenty
• Potwierdzenie zespołu, potwierdzenie Dyrektora
Publikacje • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego Okres stażu • Potwierdzenie publikacji
Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów • Wspólne organizowanie uroczystości szkolnych
• Współpraca w przygotowaniu konkursów Okres stażu • Scenariusze, zdjęcia
• Potwierdzenia nauczycieli








§ 8 ust.2.pkt.4b
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjne. • Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie
• Ukończenie szkolenia • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce • Praca w komisji egzaminacyjnej
• Przygotowanie uczniów do sprawdzianu po klasie 8 • Potwierdzenie Dyrektora


§ 8 ust.2.pkt.4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Organizowanie wycieczek • Organizowanie wyjść klasowych i wycieczek Okres stażu • Karty wycieczek
• zdjęcia
Organizowanie uroczystości szkolnych i klasowych • Współpraca z Samorządem Uczniowskim
• Organizowanie uroczystości szkolnych wynikających z harmonogramu imprez Okres stażu • Scenariusze uroczystości
• Zdjęcia
Zorganizowanie konkursu matematycznego • Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu matematycznego Okres stażu • Regulamin konkursu
• Sprawozdanie z przebiegu konkursu

Organizowanie dodatkowych zajęć • Prowadzenie dla uczniów zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z matematyki Okres stażu • Dziennik zajęć






§ 8 ust. 2. pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Współpraca z pedagogiem, psychologiem i logopedą szkolnym • Bieżące spotkania, rozmowy, konsultacje • Dziennik lekcyjny
Współpraca z Poradnią Pedagogiczno - Psychologiczną • Skierowania na badania, rozmowy, konsultacje Okres stażu • Zaświadczenia
Współpraca z Bankiem PKO S.A • Fełnienie funkcji opiekuna SKO
• Przeprowadzanie konkursów organizowanych przez bank Okres stażu • Zaświadczenia, zdjęcia
Współpraca z biblioteką szkolną • Rozbudzanie czytelnictwa wśród dzieci w ramach lekcji wychowawczych
• Angażowanie dzieci do udziału w konkursach organizowanych przez bibliotekę szkolną Okres stażu • Opis działań
• Zdjęcia

§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Rozpoznanie, opis
i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi Okres stażu • analiza przypadków
• wnioski




Opracowała:
Katarzyna Kleszcz


…..………………… ……………………………….
Miejscowość, data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.