Katalog Krystyna Jaskierska, 2020-05-28 Nowy Targ Matematyka, Konspekty Podział trójkątów ze względu na boki i kąty.Konspekt lekcji matematyki w klasie V z wykorzystaniem multimediów. Temat: Podział trójkątów ze względu na boki i kąty. Cel ogólny: Umiejętność klasyfikowania trójkątów ze względu na kąty i boki. Znajomość własności tych trójkątów. Cele operacyjne: Uczeń: utrwala klasyfikację trójkątów ze względu na boki, poznaje klasyfikację trójkątów ze względu na kąty, klasyfikuje trójkąty ze względu na kąty albo boki, rozwiązuje zadania problemowe dotyczące trójkątów, zna i stosuje twierdzenie o sumie kątów w trójkącie. Metody pracy: pogadanka, rozmowa z uczniami, prezentacja multimedialna, ćwiczenia, praca indywidualna i w grupie. Środki dydaktyczne: tablica multimedialna, Internet, przyrządy do kreślenia, ćwiczenia i podręcznik. Przebieg lekcji: 1. Faza wstępna: Nauczyciel wykonuje czynności porządkowe: sprawdza obecność, zapisuje temat lekcji w dzienniku i podaje go uczniom. Nauczyciel wyjaśnia, że celem lekcji jest przypomnienie zdobytych wiadomości dotyczących trójkątów. 2. Faza wykonawcza: Nauczyciel prowadzi z uczniami krótką pogadankę mającą na celu przypomnienie poznanych wcześniej zagadnień. Przy pomocy ekierki omawiają wielkości takie jak bok, wierzchołek i kąt wewnętrzny trójkąta, na podstawie rozmowy z uczniami i animacji zamieszczonej na stronie www.nauczyciel.pl przypominają sobie klasyfikację trójkątów ze względu boki. Następnie nauczyciel przypomina twierdzenie o sumie kątów wewnętrznych trójkąta i prowadzi z uczniami rozmowę dotyczącą nazewnictwa i miar kątów w trójkątach. Nauczyciel dzieli klasę na grupy i prosi o podzielenie trójkątów na te, które posiadają 3 kąty ostre, 1 kąt prosty, 1 rozwarty. Nazwanie trójkątów odpowiednio: trójkąty ostrokątne, prostokątne, rozwartokątne - animacji zamieszczonej na stronie www.nauczyciel.pl Wykonanie notatki do zeszytu. Uczniowie wykonują samodzielnie ćwiczenia zamieszczone na stronie www.scholaris.pl, ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (1– 4) pozostają jako uzupełnienie, które pojawią się jeśli pozostanie na lekcji czas. 3.Faza podsumowująca: Zabawa w odgadywanie - nauczyciel lub uczeń podaje cechy trójkąta a uczniowie próbują nazwać go. Podanie zadania domowego – podręcznik zad. 3 i 4, str. 148 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |