AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Pysz, 2020-05-28
Zbuczyn

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz zajęć wychowawczych Moi rodzice się kłócą.

- n +

Temat zajęć: Moi rodzice się kłócą.

Cel główny: spojrzenie na złe emocje innych ludzi z nowej perspektywy, sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi.

Cele szczegółowe:
dziecko zyskuje świadomość, że złe zachowanie wynika często z trudnych sytuacji domowych
uczy się empatii,
wspierania innych osób,
proszenia o pomoc,
umie sygnalizować problemy.

Warunki techniczne:
klasa szkolna,
wiek uczestników: 9 lat,
miejsce zajęć: sala lekcyjna,
czas: 2 godziny lekcyjne.

Metody pracy:
praca z tekstem,
rozmowa kierowana,
dyskusja,
elementy dramy.

Materiały i środki terapeutyczne:
Tekst literacki, flamastry, kartki A4, kolorowe płatki kwiatków wykonane z papieru, misie, lalki, tablica, szpilki.

Literatura wykorzystana do zajęć:
Katarzyna Dowbor, Małgosiu, nie jesteś winna, [w:] Bajkoterapia, czyli bajki-pomagajki dla małych i dużych, pod redakcją: Katarzyny Klimowicz, Warszawa 2015, s.93-100.

Przebieg zajęć:

Rozpoczęcie:
Powitanie uczestników zajęć i prośba o wybranie papierowego płatka kwiatu,
którego kolor najlepiej oddaje ich obecny nastrój.
Zabawa integracyjna: Dzieci przekazują sobie „Wesołego misia” i mówią, co trudnego udało im się zrobić w tym tygodniu.

Część właściwa:
Prowadzący czyta opowiadanie Małgosiu, nie jesteś winna.
Dzieci otrzymują kartki A4, na których rysują portret Małgosi, gdy słuchała kłótni rodziców. Dzieci prezentują swoje rysunki nazywając emocje, które według nich towarzyszą dziewczynce.
Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowę kierowaną. Dlaczego Małgosia była niegrzeczna? Czy inni zawsze rozumieją dlaczego jesteś smutny lub zły? Czy rozmowa pomaga? Czy łatwiej jest jeśli komuś powiesz o swoich kłopotach? Czy spotkała cię sytuacja, w której rozmowa pomogła złagodzić problemy? Czy przyjaźń jest ważna
w życiu?
Prowadzący pyta dzieci jak pocieszyłyby Małgosię. Dzieci zapisują swoje porady
na płatkach, które wybrały na początku zajęć. Z płatków grupa tworzy kwiaty,
które zostaną umieszczone szpilkami na tablicy.
Dzieci w grupach przygotowują krótkie scenki z wykorzystaniem lalek i misiów, celem jest przedstawienie sytuacji, w których przyjaciele wspierają rozmową kogoś, kto ma jakieś zmartwienia.

Podsumowanie:
Rozmowa podsumowująca o tym jak wsparcie innych pomaga nam w codziennych sytuacjach.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.