Katalog Krystyna Jaskierska, 2020-05-28 Nowy Targ Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO KRYSTYNA JASKIERSKA nauczyciel matematyki i przyrody w Szkole Podstawowej im. Króla Jana Kazimierza w Groniu Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2017 r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2020 r. Cele podstawowe: • podniesienie jakości pracy szkoły, • podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno –wychowawczych, • własny rozwój zawodowy i nabywanie nowych kompetencji, • wspieranie rozwoju szkoły, • spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. I. Czynności organizacyjne: Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2017r. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 2. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja i przegląd zebranych dowodów realizacji zadań, Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Maj 2020r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego Prawidłowe wypełnienie wniosku. Czerwiec 2020r. Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. II. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. (Dz. U. z 2013r. poz. 393) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: §8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. Udział w szkoleniach metodycznych, kursach, warsztatach i konferencjach: - program wychowawczo-profilaktyczny szkoły, - planowanie pracy pedagogicznej w kontekście wymagań wynikających z realizacji podstawy programowej kształcenia, - elementy oceniania kształtującego, - dostosowanie warunków kształcenia, kryteriów wymagań i oceniania uczniów niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju, - rozwijanie myślenia logiczno - matematycznego u uczniów, - konferencje metodyczne dla nauczycieli organizowane przez WSiP, udział w lekcjach otwartych i koleżeńskich, udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Systematycznie wgł harmonogramu 1-2 formy w ciągu roku wynikające z potrzeb Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach; potwierdzenia udziału w lekcjach otwartych; lista obecności na szkoleniowych Radach Pedagogicznych. 2. Udział w zespole opracowaniu dokumentacji szkolnej i jego ewaluacji Udział w opracowywaniu programu wychowawczo - profilaktycznego statutu szkoły, ewaluacja programu wychowawczo - profilaktycznego. Wrzesień 2017r. Listopad 2017r. Czerwiec 2018r. Czerwiec 2019r. Program wychowawczo - profilaktyczny, statut szkoły. 3. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań. Praca w zespole nauczycieli ds. pomocy psychologiczno - pedagogicznej - dokonanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, współtworzenie Indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego, współpraca z Samorządem Uczniowskim podczas organizowania uroczystości szkolnych, akcji charytatywnych. 2 razy w roku szkolnym/ wedle potrzeb Sprawozdania i protokoły z przeprowadzonych spotkań. 4. Zdiagnozowanie potrzeb i prowadzenie dodatkowych zajęć wynikających z potrzeb uczniów tak zdolnych jak i mających trudności w nauce. Prowadzenie zajęć dodatkowych – wyrównawczych z matematyki dla chętnych uczniów kl. IV – VII, prowadzenie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas VIII w celu lepszego przygotowania do egzaminu ósmoklasisty, opracowanie wyników egzaminu ósmoklasisty. 1 raz w tygodniu w roku szkolnym 2017/18 2018/19 2019/20 1 raz w tygodniu w roku szkolnym 2018/19 Czerwiec 2018/19 Zapisy w dzienniku zajęć dodatkowych. 5. Organizacja szkolnego konkursu przyrodniczego. Opracowanie regulaminu, przygotowanie materiałów konkursowych. Kwiecień 2018, 2019, 2020 Regulamin konkursu, Protokół przeprowadzonego konkursu. 5. Przygotowanie i wybór narzędzi do diagnozowania osiągnięć uczniów. Przeprowadzenie testów diagnozujących z matematyki i przyrody. . Czerwiec 2018 Czerwiec 2019 Sprawozdanie z przeprowadzonych testów diagnozujących. §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno - wychowawczych. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnych materiałów. Czas trwania stażu Przygotowanie przez uczniów prezentacji w programie Power Point na lekcje przyrody. 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów, Sporządzanie w formie wykresów, tabeli wyników przeprowadzonych diagnoz, Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej. Czas trwania stażu Multimedialne pomoce dydaktyczne na płycie CD, wyniki diagnoz opracowanych w programie Microsoft Office - przedstawienie podczas zebrania rady pedagogicznej, korzystanie z zasobów serwisów WSiPnet, Scholaris, Akademia Khana - potwierdzenie wpisu w tematach lekcji 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy zawodowej i życiu codziennym. Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych, posługiwanie się pocztą elektroniczną, wykorzystanie nośników, multimedialnych na zajęciach. Prezentacje multimedialne, filmy, animacje. Czas trwania stażu Korzystanie z informacji zamieszczonych na stronach internetowych: www.wsip.com.pl, www.awans.net, www.profesor.pl, www.edux.pl, www.literka.pl., zgłaszanie udziału w konkursach, szkoleniach, przesyłanie organizatorom sprawozdań z przeprowadzonych konkursów. 4. Współuczestniczenie w opracowywaniu strony internetowej szkoły. Systematyczne przesyłanie krótkich informacji i zdjęć z przebiegu szkolnych konkursów i uroczystości administratorowi strony internetowej szkoły. X, XI, XII 2017/18/19 I, II, III, IV, V 2018/19/20 Informacje zamieszczone na stronie internetowe szkoły. §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Publikacje. Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym lub stronie internetowej. Rok szkolny 2017/18 Zaświadczenie zamieszczenia publikacji. 2. Prowadzenie zajęć otwartych lub lekcji koleżeńskich. Przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie zajęć otwartych. II razy w roku szkolnym 2017/18 2018/19 2019/20 Scenariusz zajęć, potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach przez innych nauczycieli/rodziców, zdjęcia zamieszczone na stronie internetowej szkoły. 3. Dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach, konferencjach i kursach z innymi nauczycielami. Dzielenie się wiedzą merytoryczną na zebraniach rady pedagogicznej, Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom. Rok szkolny 2019/20 Czas trwania stażu/ wedle potrzeb Protokół zebrania rady pedagogicznej, Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. 4. Współpraca z nauczycielami matematyki i przedmiotów przyrodniczych. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów przyrodniczych. Na bieżąco Udział w zajęciach prowadzonych przez innego nauczyciela, udostępnienie kart pracy na lekcje podczas Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, poświadczenie nauczycieli współpracujących. 5. Współpraca z innymi nauczycielami podczas dokonywania ewaluacji. Opracowanie planu ewaluacji wewnętrznej, opracowanie ankiet, opracowanie wyników ankiet/sprawozdania z ewaluacji. Wrzesień 2017r., 2018r., 2019r., Październik 2017r., 2018r., 2019r., Maj/czerwiec 2018r., 2019r., 2020r. Przedstawienie planu ewaluacji podczas zebrania rady pedagogicznej, Ankiety, Przedstawienie sprawozdanie z ewaluacji podczas zebrania rady pedagogiczne. §8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczo-profilaktycznego. Opracowanie programu; przedstawienie programu na radzie pedagogicznej; realizacja programu ewaluacja programu. Wrzesień 2017r., Rok szkolny 2018/19 Tekst programu; ewaluacja programu. §8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Organizowanie uroczystości szkolnych oraz wycieczek. Organizowanie uroczystości okolicznościowych: Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, Dzień zdrowego odżywiania, Dzień Ziemi, zakończenie roku szkolnego, Dzień Edukacji Narodowej, organizacja wycieczek w nowe, ciekawe miejsca: dyskotek szkolnych, spotkania z ciekawymi ludźmi np. pszczelarzem współpraca z Samorządem Uczniowskim. Wrzesień 2017r., 2018r., 2019r., Listopad 2017r., Kwiecień 2018r., 2019r., 2020r., Czerwiec 2019r., Listopad 2020r., II razy w roku szkolnym/ wg harmonogramów, I raz w roku szkolnym, Czas trwania stażu. Sprawozdania z przeprowadzonych uroczystości szkolnych, karty wycieczek, potwierdzenie dyrektora szkoły; wpis do dziennika. 2. Przygotowywanie uczniów do udziału konkursach przedmiotowych, organizowanie i przeprowadzanie konkursów. Przeprowadzenie etapów szkolnych konkursów z matematyki: "Krakowska matematyka", "Matematyka pomaga i bawi", konkurs organizowany przez Małopolskiego Kuratora Oświaty, "Poznajemy polskie lasy i ojczystą przyrodę" praca z uczniami biorącymi udział w konkursach szkolnych. II razy w roku szkolnym/ wg harmonogramu organizatorów Regulaminy konkursów; sprawozdania i protokoły z przeprowadzonych konkursów. § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną. Zorganizowanie zajęć z udziałem pracownika poradni PPP, indywidualne konsultacje z pracownikami poradni w sprawach dotyczących uczniów. Czas trwania stażu. Zapis w dzienniku lekcyjnym, 2. Wolontariat. Organizowanie działań wolontariatu na terenie szkoły: Góra grosza, Świąteczne Kartki Dobroczynne, Pola Nadziei, WOŚP. Listopad- styczeń, kwiecień 2017r., 2018r., 2019r., Potwierdzenie udziału w akcji przez organizatora (dyplom, podziękowania) 2. Współpraca z Fundacją im. Adama Worwy. Udział w spotkaniach z przedstawicielami fundacji; Udział w akcjach organizowanych przez fundację np. Pola nadziei. Wg harmonogramu fundacji, Październik, kwiecień/maj 2017/18, 2018/19. Potwierdzenie działalności przez przedstawiciela fundacji. 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu edukacyjnego lub wychowawczego. Studium przypadku ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Lata szkolne 2017/18 do 2019/20. Opis przypadku. 2. Opis i analiza postępowania z uczniem edukacyjnie słabszym. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z matematyki. Lata szkolne 2017/18 do 2019/20. Opis przypadku, zapisy w dzienniku zajęć dodatkowych. Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. .......................................... ......................................... Krystyna Jaskierska Dyrektor szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |