![]() |
![]() |
Katalog Piotr Kalinowski, 2020-05-28 Warszawa Geografia, Konspekty konspektPiotr Kalinowski Szkoła Zespół Szkół nr 3 Warszawie Klasa I G Data 04.03.2020 Temat lekcji: wyżywienie na świecie. 1. Szczegółowe cele kształcenia: Poznanie przyczyn różnic w zróżnicowaniu wyżywienia ludności. 2. Przewidywany wynik lekcji (założone osiągnięcia uczniów – cele operacyjne). Uczeń wie: - jak wygląda zróżnicowanie wyżywienia na świecie - co jest głód utajony i ilościowy - w których miejscach na świecie występuje zjawisko głodu - ile kalorii dziennie powinien spozywać Uczeń potrafi: - wskazać przyczyny w zróżnicowaniu wyżywienia ludności na świecie - obliczyć swój wskaźnik BMI 3. Metody kształcenia: główna: podająca – pogadanka, praca w grupach, opis. uzupełniające: praca z podręcznikiem, atlas geograficzny 4. Środki dydaktyczne: podręcznik „Geografia – Oblicza geografii” wydawnictwo Nowa era, atlas geograficzny 5. Formy organizacyjne nauczania: zbiorowa, indywidualna. 6. Przebieg lekcji: Orientacyjny czas (min) Część lekcji Czynności nauczyciela Metody i formy pracy Środki dydaktyczne 0 - 3 Organizacyjna - sprawdzenie listy (zbiorowa) 3 - 15 Powtórzeniowa (kontrola uczniów) - sprawdzenie wiedzy z poprzedniej lekcji (zbiorowa) 15 - 40 Postępująca (realizacja nowego materiału) - wytłumaczenie jak wygląda zróżnicowanie wyżywienia na świecie - określenie przyczyn w zróżnicowaniu wyżywienia ludności na świecie - wskazanie miejsc występowania głodu na świecie - wytłumaczenie pojęć głód ilościowy i jakościowy - obliczanie wskaźnika BMI zbiorowa praca w grupach podręcznik, mapa fizyczna świata, atlas geograficzny 40 - 45 Utrwalenie materiału - w formie krótkich pytań przypomnienie najważniejszych informacje z lekcji Indywidualna zbiorowa Podręcznik, mapa fizyczna świata, atlas geograficzny Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |