Katalog

Bartosz Latko, 2020-05-26
Zawiercie

Język angielski, Konspekty

St. Valentine’s Day. - konspekt lekcji.

- n +

Temat lekcji: „St. Valentine’s Day.”
Klasa: V szkoły podstawowej
Czas trwania: 45 minut

Cele główne:
• nabycie i utrwalenie wiedzy związanej z obchodami dnia świętego Walentego w krajach anglojęzycznych
• utrwalenie umiejętności pisania poprzez tworzenie kartki walentynkowej (rymowanej)
• ćwiczenie umiejętności słuchania i wynajdowania szukanych informacji z materiału słuchanego
Cele operacyjne:
Uczeń powinien:
• umieć przetwarzać usłyszane informacje
• potrafić napisać rymowaną kartkę walentynkową
• umieć opowiedzieć o niektórych zwyczajach związanych z obchodami dnia Świętego Walentego w Wielkiej Brytanii
Formy pracy: indywidualna, całą klasą, w parach
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, praca z tekstem słuchanym, ćwiczenia praktyczne, pogadanka
Środki dydaktyczne: materiały kserograficzne, nagranie audio, tablica interaktywna, tablica i kreda.

PRZEBIEG I TOK ZAJĘĆ:
1. Sprawdzenie obecności.
2. Nauczyciel przedstawia uczniom temat lekcji.
3. Wprowadzenie do tematu zajęć: nauczyciel zadaje uczniom pytania wprowadzające „What is St. Valentine’s Day?”, „Do you like this Day?”, „Do you receive any Valentine Card?”, „Do you usually send one of these?”, “Why this day is so special for many people?” itp.
4. Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej kilka słów, a zadaniem uczniów jest wypisać tylko te słowa, które łączą się z Walentynkami.
5. Nauczyciel wyjaśnia uczniom skąd wzięła się tradycja wypełniania kartek walentynkowych, oraz podaje również typowe zwyczaje walentynkowe panujące w Wielkiej Brytanii. Podane jest również słownictwo typowo z tym dniem związane- cupid, arrow, bow, heart, love itp.
6. Uczniowie otrzymują kartki z tekstem piosenki „Love me tender” Elvisa Presleya, w którym mają uzupełnić luki wyrazowe. Po odsłuchaniu fragmentu nagrania nauczyciel podaje odpowiedzi. Następnie nauczyciel zadaje uczniom pytanie, czy wiedzą, kto jest wykonawcą piosenki i czy piosenka ta podoba się uczniom.
7. Podsumowanie: nauczyciel rozdaje uczniom kolejne materiały kserograficzne, tym razem jednak zadaniem uczniów jest ułożyć w odpowiedniej kolejności fragmenty krótkiego tekstu do historyjki obrazkowej. Po upewnieniu się, że zadanie zostało wykonane nauczyciel czyta historyjkę w poprawnej kolejności.
8. Praca domowa: nauczyciel prosi uczniów o napisanie własnej kartki walentynkowej, której tekst będzie się rymował.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.