|
|
Katalog Bartosz Latko, 2020-05-26 Zawiercie Język angielski, Konspekty Halloween – praca z tekstem. Konspekt lekcji.Temat lekcji: „Halloween – praca z tekstem” Klasa: V szkoły podstawowej Czas trwania: 45 minut Cele główne: • przypomnienie słownictwa związanego ze świętem Halloween • przypomnienie zasad używania czasownika modalnego can do określania umiejętności • rozwijanie aktywności uczniów • przypomnienie zwyczajów i tradycji panujących w święto Halloween w krajach anglo-języcznych Cele operacyjne: Uczeń powinien: • znać czasownik modalny can i umieć odpowiednio go zastosować w określaniu umiejętności • umieć opowiedzieć krótko o swoich umiejętnościach z użyciem can • wykazywać aktywność własną w czasie wykonywanego ćwiczenia, jak i w czasie całej lekcji Formy pracy: indywidualna, w prach, całą klasą Metody pracy: ćwiczenia praktyczne, pogadanka, burza mózgów, praca z tekstem Środki dydaktyczne: podręczniki, tablica i kreda. PRZEBIEG I TOK ZAJĘĆ: 1. Sprawdzenie obecności. 2. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji. 3. Wprowadzenie do tematu zajęć: nauczyciel przybliża uczniom temat związany z Halloween. Podczas burzy mózgów uczniowie swobodnie podają swoje pomysły, jak według nich wygląda to święto w krajach anglo-języcznych, za każdym razem zapisując swój pomysł na tablicy. Następnie nauczyciel wybiera te pomysły uczniów, które są zgodne z rzeczywistością, a pozostałe wymazuje z tablicy. 4. Zanim uczniowie przeczytają tekst związany z tematem lekcji, nauczyciel tłumaczy i wypisuje najważniejsze słowa – klucze na tablicy, oraz pyta uczniów z wymowy przestawionych słów. 5. Uczniowie słuchają CD z dialogiem o tym, jak główni bohaterowie podręcznika obchodzą Halloween. 6. Nauczyciel zadaje pytania do tekstu, a zadaniem uczniów jest odpowiedź na nie bez patrzenia w tekst. 7. Następnie uczniowie w parach próbują jak najwierniej odtworzyć ten dialog, zachowując poprawną intonację i akcent. 8. Nauczyciel daje uczniom wskazówki dotyczące konstrukcji zdaniowej z użyciem can, użytej w dialogu. Następnie podaje reguły jej stosowania oraz budowę zdania z tym czasownikiem. 9. W celu utrwalenia wiadomości, uczniowie układają pięć zdań z czasownikiem can, opisujących ich umiejętności. 10. Podsumowanie: wybrani uczniowie przypominają swoim rówieśnikom, jakie zwyczaje oraz tradycje panują w krajach anglo-języcznych podczas święta Halloween, oraz jak to święto obchodzone jest w Polsce. 9. Praca domowa: uczniowie mają napisać krótki tekst o tym, jak oni sami obchodzą Halloween w ich mieście. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |