|
|
Katalog Bartosz Latko, 2020-05-26 Zawiercie Język angielski, Konspekty Merry Christmas - konspekt lekcji Bożonarodzeniowej w krajach anglosaskich.Temat lekcji: „Merry Christmas” Klasa: V szkoły podstawowej Czas trwania: 45 minut Cele główne: • przypomnienie wiadomości o tradycjach i zwyczajach Bożonarodzeniowych w krajach anglo-języcznych • utrwalanie słownictwa związanego z tematyką Bożego Narodzenia • ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i mówienia • rozwijanie aktywności uczniów Cele operacyjne: Uczeń powinien: • znać słownictwo związane z tematem Bożego Narodzenia • umieć opowiedzieć o zwyczajach i tradycjach Bożonarodzeniowych panujących w krajach anglosaskich • umieć wypełnić luki w tekście tylko ze słuchu • wykazywać aktywność własną w czasie wykonywanego ćwiczenia Formy pracy: indywidualna, w parach, w grupach, całą klasą Metody pracy: ćwiczenia praktyczne, pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia zręcznościowe, metoda audio Środki dydaktyczne: podręczniki, tablica i kreda. PRZEBIEG I TOK ZAJĘĆ: 1. Sprawdzenie obecności. 2. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji. 3. Wprowadzenie do tematu zajęć: uczniowie wymieniają wszystkie znane im fakty związane z tematyką świąt w krajach anglosaskich, oraz zapisują najważniejsze słowa-klucze na tablicy (np. christmas tree, cracker), a następnie układają zdanie z każdym z nich 4. Nauczyciel opowiada o najciekawszych tradycjach i zwyczajach anglosaskich. Uczniowie oceniają, które z tradycji czy zwyczajów podobają im się najmniej, a które najbardziej. 5. Uczniowie wykonują ćwiczenia. Pierwszym z nich jest krzyżówka ze słownictwem Bożonarodzeniowym; drugim ćwiczeniem jest słuchanie piosenki Shakin’ Stevensa pt. Merry Christmas everyone, w którym muszą oni uzupełnić tekst z lukami tylko ze słuchu. Trzecim są kalambury- uczniowie podzieleni są na dwie grupy, uczeń z jednej grupy losuje słowo, następnie musi je opisać tak, aby nie używając słowa kluczowego ani słów pomocniczych, pozostali uczniowie odgadli, o jakie słowo chodzi. Kiedy hasło zostanie odgadnięte, następny uczeń z tej samej grupy czym prędzej losuje kolejne hasło i procedura powtarza się do skończenia się czasu (ok. 45 sekund). Drużyna dostaje punkt za każde odgadnięte słowo. Wygrywa ta drużyna, która uzbiera najwięcej punktów. 6. Podsumowanie: uczniowie przygotowują krótkie opowiadanie o tym, jak zwykle spędzają święta. 7. Praca domowa: ze względu na świąteczny charakter lekcji, pracy domowej nie zadaje się. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |