Katalog

ALEKSANDRA BIAŁOWĄS-JEZIERSKA, 2020-05-26
Roszkowice

Język angielski, Konspekty

konspekt

- n +

POZIOM: klasa 1a, szkoła podstawowa, 2 godz. języka angielskiego
tygodniowo

CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45min

TEMAT: Powtórzenie materiału z rozdziału 2. Revision of unit 2.

CELE LEKCJI:
Cel główny:
Powtórzenie materiału i ocena postępów w nauce.
Pomoc dzieciom w ocenie postępów i świadomym uczeniu się.
Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń:
- ma opanowane główne słownictwo z zakresu Toys - zabawki, nazwy kolorów
- rozumie ze słuchu
- potrafi ustalić ulubiony kolor postaci z książki
- odpowiada na pytania pomocnicze nauczyciela

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: podręcznik i zeszyt ćwiczeń BUGS WORLD 1 (Macmillan), płyta CD 1, karty obrazkowe do demonstrowania słownictwa, ołówki i kredki,
magnetofon, naklejki.

TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:
a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
- powtórzenie wcześniej poznanego słownictwa
- głośne powtarzanie usłyszanych wyrazów
- śpiewanie piosenki z wykorzystaniem gestów i mimiki
b) praca samodzielna:
- słuchanie i naklejanie rysunkowych naklejek
- słuchanie i kolorowanie
- przyklejanie naklejki z Gąsienicą Collinem w nagrodę

ROZPOCZĘCIE LEKCJI
1.Powitanie, sprawdzenie obecności,

2. Rozgrzewka językowa (warming up) Zaśpiewanie piosenki Hello song (W trakcie śpiewania uczniowie pozdrawiają się wzajemnie machając do siebie.)

3. Objaśnienie o czym będzie lekcja.

PROWADZENIE LEKCJI

1. Powtórzenie wcześniej poznanego słownictwa z zakresu Toys, Bugs (speaking and listening practice):
a) nauczyciel mówi w rytmiczny sposób Point to the window!/ Point to the door!/ Point to the board! Touch your... Itd. zadaniem uczniów jest wskazywać lub dotykać przedmioty wymienione przez nauczyciela.

b) zabawa ruchowa Run to it! (Szybko, do kart!) Nauczyciel rozmieszcza karty z wyrazami zabawek w widocznych miejscach sali. Dzieli uczniów na dwie drużyny. Wywołuje po jednej osobie z każdej drużyny. Nauczyciel podnosi kartę obrazkową i mówi uczniom, żeby jak najszybciej znalazły pasującą kartę wyrazową. Zawodnik, który pierwszy dotrze do właściwej karty, zdobywa punkt dla swojej drużyny. Następnie dany uczeń przywiesza na tablicy parę kart przedstawiających zabawki i ich nazwy.

c) zabawa What is missing? Nauczyciel prosi uczniów aby zamknęli oczy, w tym czasie usuwa jedną kartę obrazkową. Kiedy uczniowie otworzą oczy ich zadaniem jest nazwanie zabawki, której nie ma na tablicy.

2. Śpiewanie piosenki Toy song (speaking practice)

a) nauczyciel odtwarza ścieżkę z nagraniem piosenki. Dzieci słuchają i naśladują zabawki. Gdy słyszą Let's play, wykonują skinienie palcem, a przy: Hurray! machają rękami.

3. Gra Bugs team game (speaking practice)
Nauczyciel dzieli klasę na dwie lub trzy drużyny. Każda z grup wybiera sobie nazwę stworzonka, np.: catepillars, bees. Nauczyciel zawiesza na tablicy dla każdej grupy kartę obrazkową ilustrującą wybrane przez nich stworzonko. Pod każdym stworzonkiem nauczyciel rysuje uśmiechnięte twarze gąsienic – zdobyte przez grupy punkty będą stanowić człony gąsienicy. Nauczyciel przygotowuje wszystkie karty do demonstrowania słownictwa użyte w tym rozdziale. Układa je w plik w przypadkowej kolejności. Nauczyciel pokazuje drużynom kolejno karty obrazkowe. Jeśli dzieci potrafią powiedzieć słowo, podnoszą ręce. Za każdym razem nauczyciel wybiera do odpowiedzi różne dzieci z drużyny. Jeśli dziecko odpowie poprawnie, drużyna zdobywa punkt w postaci dorysowanego członu gąsienicy (kółka). Jeśli jednak nie pamięta słowa, drużyna traci kolejkę i pytanie przechodzi do następnej grupy. Nauczyciel wyjaśnia, ze drużyna traci punkt (nauczyciel ściera z tablicy jeden człon tułowia gąsienicy), jeśli odpowie niezapytane przez nauczyciela dziecko. Wygrywa grupa z największą liczbą punktów.

4. Posłuchajcie i przyklejcie naklejki ( Listeng and put the stickers – speaking and listening practice)
Nauczyciel pokazuje dzieciom naklejki i mówi: Find the stickers for unit 2.Wskazuje kolejne naklejki i prosi, aby dzieci mówiły co na nich widzą. Nauczyciel podnosi książkę i mówi: Now find this page. Daje dzieciom czas na znalezienie odpowiedniej strony. Następnie mówi: Listen and put the stickers on Collin! Nauczyciel odtwarza ścieżkę dźwiękową. Włącza pauzę pomiędzy poszczególnymi zadaniami, aby dać dzieciom czas na przyklejenie naklejek. Nauczyciel chodzi po klasie i monitoruje pracę uczniów, pomaga.

5. Posłuchajcie i pokolorujcie ( Listen and colour – listening and colouring practice)
Uczniowie nadal mają podręczniki otworzone na stronie 20. Nauczyciel mówi: Look at Annie, Snail, Ladybird, Bee and Butterfly. Listen and colour the balls. Zadaniem uczniów jest posłuchać nagrania i pokolorować piłki na podane kolory. Nauczyciel włącza pauzę pomiędzy zdaniami, aby dać dzieciom czas na pokolorowanie. Nauczyciel sprawdza odpowiedzi dzieci pytając, np. Annie's ball is …..a dzieci wymieniają kolory.
ZAKOŃCZENIE LEKCJI
ZADANIE I OBJAŚNIENIE ZADANIA DOMOWEGO
1.Na koniec lekcji nauczyciel daje naklejki uczniom, którzy byli aktywni.

2. Zadanie domowe – zadaniem domowym uczniów jest przygotowanie się do testu nr 2 z działu zabawki i nazwy kolorów.

3. Uczniowie, którzy aktywnie brali udział w lekcji otrzymują naklejki.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.