Katalog

ALEKSANDRA BIAŁOWĄS-JEZIERSKA, 2020-05-26
Roszkowice

Język angielski, Konspekty

konspekt lekcji języka angielskiego

- n +

KONSPEKT
Temat: Food we like. Jedzenie, które lubimy.
Klasa: IIIa
Cele językowe: wyrażanie upodobań związanych z jedzeniem, poszerzenie znajomości słownictwa dotyczącego jedzenia.
Cele operacyjne:
• rozpoznawanie i nazywanie produktów spożywczych;
• śpiewanie piosenki;
• udział w grach i zabawach;
• czytanie i zapisywanie nazw produktów spożywczych;
Cele lekcji sformułowane w języku ucznia:
• po lekcji wymienisz kilka nazw produktów spożywczych i zapiszesz ich nazwy;
NACOBEZU:
• znam nazwy produktów spożywczych;
• potrafię przeczytać i zapisać nazwy produktów spożywczych;
Główne słownictwo i struktury:
• chicken, chocolate, crisps, fruit juice, ice cream, salad, sandwiches, strawberries, water, yoghurt,
• I like…/ I don’t like…
Formy pracy:
Praca zbiorowa, grupowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne:
Pacynka Tygrysa, karty obrazkowe, książka ucznia, zeszyt ćwiczeń, płyta CD, radiomagnetofon, plastikowe kostki.
Przebieg zajęć:
Rozpoczęcie:
Nauczyciel wita się z uczniami mówiąc: Hello everyone! Are you ready? Następnie sprawdza obecność i zapisuje temat lekcji w dzienniku i na tablicy.
Nauczyciel mówi: Let’s sing the Give us an R! song. Uczniowie wstają, ustawiają się tworząc pociąg, jak nauczyciel odtworzy nagranie to ruszają i śpiewają piosenkę.


Posłuchajcie, popatrzcie i powtórzcie (burza mózgów)
( podręczniki zamknięte) Nauczyciel pyta uczniów, jakie artykuły spożywcze umieją nazwać po angielsku. Dzieci wymieniają znane im nazwy produktów spożywczych. Następnie nauczyciel przyczepia do tablicy karty obrazkowe przedstawiające produkty spożywcze w takiej kolejności, w jakiej występują w nagraniu. Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 33 zadanie 1. Nauczyciel mówi: Listen, look and reapeat. Dzieci słuchają nagrania, patrzą na obrazki zawieszone na tablicy i powtarzają nazwy produktów spożywczych.
Gra: Tiger says
Nauczyciel pokazuje pacynkę Tygrysa. Głosem Tygrysa mówi: Tiger says ( strawberries). Dzieci powtarzają strawberries. Dzieciom nie wolno powtórzyć wyrażenia , jeśli nie poprzedzisz go słowami: Tiger says. Ochotnicy przejmują rolę nauczyciela i prowadza zabawę.
Posłuchajcie, wskażcie.
Podręczniki strona 33 zadanie 2. Nauczyciel wskazuje ćwiczenie 2 mówi: Listen, point and say. Uczniowie słuchają rymowanki, wskazują właściwe obrazki w podręczniku i powtarzają nazwy produktów spożywczych.
Gra BINGO!
Na sygnał nauczyciel każde dziecko zakrywa np. linijką jedną ilustrację w ćwiczeniu 2. Nauczyciel mówi: One, two, three. Dzieci zakrywają obrazki. Nauczyciel mówi nazwę produktu spożywczego, np. water. Dzieci, które zakryły pasujący obrazek, mówią Bingo!
Wskażcie i powiedzcie. Zapiszcie w zeszycie.
Ćwiczenie 4 strona 33. Nauczyciel mówi: Let’s point and say i następnie odczytuje kolejne litery, czeka, aż uczniowie wskażą właściwą ilustrację i nazwą przedstawiony na niej produkt np. a water, b ice cream…. Nauczyciel mówi: Open your notebooks and write. Uczniowie zapisują nazwy produktów spożywczych w zeszycie. Nauczyciel prosi ochotników o napisanie kolejnych wyrażeń na tablicy.
Gra w kostki (praca w grupach)
Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy. Każda grupa dostaje 2 plastikowe kostki. Na jednej przyklejone są nazwy produktów spożywczych, które uczniowie dziś poznali, a na drugiej ilustracje tych produktów. Uczeń wybiera na zmianę kostkę z nazwą i kostkę z obrazkiem. Gdy rzuca kostką z obrazkiem to musi znaleźć na drugiej kostce nazwę danego produktu. Jak rzuca kostką z nazwą to musi znaleźć na drugiej kostce obrazek. Uczniowie głośno wypowiadają nazwy produktów. Nauczyciel chodzi po klasie i monitoruje grę uczniów. Uczniowie zdolni pomagają uczniom słabym (ocena koleżeńska).
Zadanie domowe
Zadaniem uczniów jest zadanie numer 1 ze strony 38 w zeszycie ćwiczeń. Zadanie polega na ułożeniu nazw produktów spożywczych z rozsypanych liter i podpisanie rysunków.


Elementy oceniania kształtującego
• nauczyciel zapisuje temat dzisiejszej lekcji na tablicy;
• w celu powiązania tematu z wcześniejszą wiedzą, nauczyciel prosi uczniów o to aby wymienili wcześniej poznane produkty spożywcze;
• na początku lekcji nauczyciel mówi uczniom na co będziemy zwracać dziś uwagę i czego się nauczymy, przedstawia cele lekcji w języku ucznia;
• na zakończenie nauczyciel stosuje zdania podsumowujące i prosi uczniów aby powiedzieli co podobało im się na dzisiejszej lekcji, a co nie. Z dzisiejszej lekcji chcę zapamiętać… Szkoda, że…
• pytanie kluczowe: What is your favourite food? Jakie jest Twoje ulubione jedzenie?

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.