Katalog ALEKSANDRA BIAŁOWĄS-JEZIERSKA, 2020-05-26 Roszkowice Język angielski, Konspekty konspekt lekcji języka angielskiegoKONSPEKT Temat: Food we like. Jedzenie, które lubimy. Klasa: IIIa Cele językowe: wyrażanie upodobań związanych z jedzeniem, poszerzenie znajomości słownictwa dotyczącego jedzenia. Cele operacyjne: • rozpoznawanie i nazywanie produktów spożywczych; • śpiewanie piosenki; • udział w grach i zabawach; • czytanie i zapisywanie nazw produktów spożywczych; Cele lekcji sformułowane w języku ucznia: • po lekcji wymienisz kilka nazw produktów spożywczych i zapiszesz ich nazwy; NACOBEZU: • znam nazwy produktów spożywczych; • potrafię przeczytać i zapisać nazwy produktów spożywczych; Główne słownictwo i struktury: • chicken, chocolate, crisps, fruit juice, ice cream, salad, sandwiches, strawberries, water, yoghurt, • I like…/ I don’t like… Formy pracy: Praca zbiorowa, grupowa, indywidualna. Środki dydaktyczne: Pacynka Tygrysa, karty obrazkowe, książka ucznia, zeszyt ćwiczeń, płyta CD, radiomagnetofon, plastikowe kostki. Przebieg zajęć: Rozpoczęcie: Nauczyciel wita się z uczniami mówiąc: Hello everyone! Are you ready? Następnie sprawdza obecność i zapisuje temat lekcji w dzienniku i na tablicy. Nauczyciel mówi: Let’s sing the Give us an R! song. Uczniowie wstają, ustawiają się tworząc pociąg, jak nauczyciel odtworzy nagranie to ruszają i śpiewają piosenkę. Posłuchajcie, popatrzcie i powtórzcie (burza mózgów) ( podręczniki zamknięte) Nauczyciel pyta uczniów, jakie artykuły spożywcze umieją nazwać po angielsku. Dzieci wymieniają znane im nazwy produktów spożywczych. Następnie nauczyciel przyczepia do tablicy karty obrazkowe przedstawiające produkty spożywcze w takiej kolejności, w jakiej występują w nagraniu. Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 33 zadanie 1. Nauczyciel mówi: Listen, look and reapeat. Dzieci słuchają nagrania, patrzą na obrazki zawieszone na tablicy i powtarzają nazwy produktów spożywczych. Gra: Tiger says Nauczyciel pokazuje pacynkę Tygrysa. Głosem Tygrysa mówi: Tiger says ( strawberries). Dzieci powtarzają strawberries. Dzieciom nie wolno powtórzyć wyrażenia , jeśli nie poprzedzisz go słowami: Tiger says. Ochotnicy przejmują rolę nauczyciela i prowadza zabawę. Posłuchajcie, wskażcie. Podręczniki strona 33 zadanie 2. Nauczyciel wskazuje ćwiczenie 2 mówi: Listen, point and say. Uczniowie słuchają rymowanki, wskazują właściwe obrazki w podręczniku i powtarzają nazwy produktów spożywczych. Gra BINGO! Na sygnał nauczyciel każde dziecko zakrywa np. linijką jedną ilustrację w ćwiczeniu 2. Nauczyciel mówi: One, two, three. Dzieci zakrywają obrazki. Nauczyciel mówi nazwę produktu spożywczego, np. water. Dzieci, które zakryły pasujący obrazek, mówią Bingo! Wskażcie i powiedzcie. Zapiszcie w zeszycie. Ćwiczenie 4 strona 33. Nauczyciel mówi: Let’s point and say i następnie odczytuje kolejne litery, czeka, aż uczniowie wskażą właściwą ilustrację i nazwą przedstawiony na niej produkt np. a water, b ice cream…. Nauczyciel mówi: Open your notebooks and write. Uczniowie zapisują nazwy produktów spożywczych w zeszycie. Nauczyciel prosi ochotników o napisanie kolejnych wyrażeń na tablicy. Gra w kostki (praca w grupach) Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy. Każda grupa dostaje 2 plastikowe kostki. Na jednej przyklejone są nazwy produktów spożywczych, które uczniowie dziś poznali, a na drugiej ilustracje tych produktów. Uczeń wybiera na zmianę kostkę z nazwą i kostkę z obrazkiem. Gdy rzuca kostką z obrazkiem to musi znaleźć na drugiej kostce nazwę danego produktu. Jak rzuca kostką z nazwą to musi znaleźć na drugiej kostce obrazek. Uczniowie głośno wypowiadają nazwy produktów. Nauczyciel chodzi po klasie i monitoruje grę uczniów. Uczniowie zdolni pomagają uczniom słabym (ocena koleżeńska). Zadanie domowe Zadaniem uczniów jest zadanie numer 1 ze strony 38 w zeszycie ćwiczeń. Zadanie polega na ułożeniu nazw produktów spożywczych z rozsypanych liter i podpisanie rysunków. Elementy oceniania kształtującego • nauczyciel zapisuje temat dzisiejszej lekcji na tablicy; • w celu powiązania tematu z wcześniejszą wiedzą, nauczyciel prosi uczniów o to aby wymienili wcześniej poznane produkty spożywcze; • na początku lekcji nauczyciel mówi uczniom na co będziemy zwracać dziś uwagę i czego się nauczymy, przedstawia cele lekcji w języku ucznia; • na zakończenie nauczyciel stosuje zdania podsumowujące i prosi uczniów aby powiedzieli co podobało im się na dzisiejszej lekcji, a co nie. Z dzisiejszej lekcji chcę zapamiętać… Szkoda, że… • pytanie kluczowe: What is your favourite food? Jakie jest Twoje ulubione jedzenie? Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |