![]() |
![]() |
Katalog ALEKSANDRA BIAŁOWĄS-JEZIERSKA, 2020-05-26 Roszkowice Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiegoTopic: Musical instruments - reading. Instrumenty muzyczne - czytanie. Cele lekcji: Uczeń potrafi: - przeczytać tekst oraz przy pomocy nauczyciela przetłumaczyć go na język polski; - odpowiedzieć na pytania typu Prawda/ Fałsz oraz uzasadnić swoją wypowiedź wskazaniem fragmentu w tekście; - nazwać oraz poprawnie wymówić nazwy instrumentów muzycznych; - zrobić notatkę na podstawie oglądanego filmu; Cele sformułowane w języku ucznia: - zapytasz innych czy potrafią grać na instrumentach muzycznych; - poznasz nazwy instrumentów muzycznych uczeń zna: - słownictwo związane z tym rozdziałem tj. nazwy instrumentów muzycznych „Nacobezu” - będziesz musiał nazwać instrumenty muzyczne i je rozpoznać; - będziesz umiał powiedzieć na jakich instrumentach potrafisz grać; - wskażesz różnicę pomiędzy play + sport, a play + instrument muzyczny Metody pracy: praca z podręcznikiem, magnetofon oraz płyta CD, tablica interaktywna, kserokopie Formy pracy: praca indywidualna, praca zbiorowa, praca w parach Przebieg zajęć: Część wstępna (0-5) Nauczyciel wita się z uczniami i sprawdza listę obecności, sprawdza pracę domową. Zapisuje temat na tablicy oraz cele lekcji oraz informuje uczniów na co będzie zwracać uwagę podczas oceniania. Część główna (05-40) Nauczyciel wywiesza na tablica 2 flashcards. Jedna przedstawia ucznia grającego w piłkę nożną, a druga ucznia grającego na gitarze. Zadaniem uczniów jest powiedzieć co przedstawiają flashcards i powiedzieć różnicę pomiędzy: play football i play the guitar. Krótka pogadanka na temat znanych już uczniom instrumentów muzycznych. Praca z podręcznikiem: uczniowie rozmawiają na temat obrazka. Następnie wysłuchują nagrania tekstu. Poproszeni są o samodzielne wyjaśnienie znaczeń poszczególnych słów. Po dwukrotnym wysłuchaniu nagrania uczniowie czytają tekst z podziałem na role. Odpowiadają na pytania typu Prawda/ Fałsz w zadaniu 2 ze strony 22. Kolejnym zadaniem uczniów jest znaleźć 9 nazw instrumentów muzycznych ukrytych pośród liter. Uczniowie pracują w parach. Pierwsze dwie pary otrzymują pieczątki za aktywność. Uczniowie wysłuchują oraz powtarzają nazwy instrumentów muzycznych, następnie dopasowują nazwy do ilustracji. Przy tym zadaniu nauczyciel stosuje samoocenę w postaci tzw. sygnalizacji świetlnej Uczniowie oglądają film przedstawiający różne instrumenty muzyczne z całego świata. Ich zadaniem jest w zeszytach zanotować nazwy instrumentów, które poznali na lekcji. Osoby, które wymienią wszystkie instrumenty dostają pieczątki. Śpiewanie piosenki I am a music Man….i naśladowanie gry na instrumentach muzycznych Pytania kluczowe zadawane w trakcie lekcji: - What instruments can you play? - Which instrument would you like to play? Opcjonalnie zadanie 4 ze strony 23. Zadaniem uczniów jest posłuchanie nagrania i napisanie na jakim instrumencie grają osoby z zespołu. Część końcowa (40-45) Zadanie przez nauczyciela pracy domowej (w celu utrwalenia nazw instrumentów muzycznych)- ćwiczenie 1 z zeszytu ćwiczeń strona 16. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |