AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Janiszyn, 2020-05-26
Syców

Historia, Projekty edukacyjne

Projekt edukacyjny " Kobiety".

- n +

Projekt edukacyjny „ Kobiety”
Autorka projektu: Monika Janiszyn
Projekt przeznaczony jest dla uczniów klasy ósmej szkoły podstawowej, może być realizowany na lekcjach historii oraz wiedzy o społeczeństwie. Celem projektu jest ukazanie walki o prawa kobiet na przestrzeni dziejów.
Cel projektu:
Zapoznanie się uczniów z historią sufrażystek walczących o prawa polityczne i społeczne kobiet. Zwrócenie uwagi na działalność wielu wybitnych Polek, które od lat wpływają na naszą kulturę, sztukę i świadomość społeczną.

Cele ogólne:
1. Poszerzanie wiedzy uczniów z zakresu historii XIX i XX wieku, dotyczącej nierówności społecznych oraz walki o prawa socjale i prawa kobiet.
2. Rozbudzanie w uczniach świadomości i wrażliwości społecznej na problemy występujące w społeczeństwie.
3. Zwrócenie uwagi uczniów, że wytrwałość w dążeniu do celu oraz konsekwencja w działaniu przynosi oczekiwane efekty.
Cele szczegółowe:
W ramach realizacji projektu uczniowie:
- Zdobędą wiedzę na temat różnic społecznych i politycznych między kobietami a mężczyznami w przeszłości.
- Poznają genezę idei feminizmu oraz działań pierwszych sufrażystek.
- Dowiedzą się, jaka jest obecnie sytuacja kobiet w różnych częściach świata.
- Zaznajomią się z sylwetkami kobiet żyjących w Polsce na przestrzeni trzech stuleci ( XIX, XX, XXI wiek), które swoją działalnością, pracą i postawą wpłynęły na funkcjonowanie i obraz polskiego społeczeństwa w różnych dziedzinach życia między innymi w nauce, sporcie, sztuce, polityce, działalności charytatywnej.
Przebieg realizacji projektu:
1. Zebranie niezbędnych materiałów i przygotowanie przez uczniów prezentacji multimedialnych na temat:
- historii sufrażystek,
- kobiet będących pionierkami w walce o prawa kobiet,
- przedstawienie dwóch niezwykłych Polek: Marii Skłodowskiej- Curie oraz Ireny Sendlerowej.
- przedstawienie sylwetek różnych kobiet zasłużonych w życiu społecznym, politycznym oraz kulturalnym naszego państwa. ( Wisława Szymborska, Wanda Rutkiewicz, Janina Ochojska, siostra Małgorzata Chmielewska, Anna Walentynowicz, Maria Konopnicka, Helena Modrzejewska, Irena Szewińska, Ewa Demarczyk, Hanna Suchocka, Olga Tokarczuk).
2. Przedstawienie wykonanych przez uczniów prezentacji multimedialnych społeczności szkolnej oraz rodzicom.
5. Podsumowanie projektu.
TERMINY REALIZACJI:
Lp. Działania termin
1. Zbieranie wiadomości przez uczniów.
Grudzień
2. Wykonanie prezentacji multimedialnych przez uczniów.
Styczeń
3. Przygotowanie projektu do publicznej prezentacji.
Luty
4. Prezentacja projektu „ Kobiety” społeczności szkolnej oraz rodzicom.
Marzec
5. Ocena zaangażowanych uczniów.
Marzec
6. Podsumowanie projektu. Marzec


Scenariusz prezentacji projektu edukacyjnego
„ Kobiety”
Uczeń 1:
Zapraszamy do prezentacji projektu „ Kobiety” przygotowanego uczniów klasy ósmej.
Uczeń 2:
W naszym projekcie pragniemy przedstawić historię sufrażystek walczących o prawa polityczne i społeczne kobiet, chcemy także zwrócić waszą uwagę na działalność wielu wybitnych Polek, które od lat wpływają na naszą kulturę, sztukę i świadomość społeczną.
Uczeń 1:
Na początek posłuchajcie kim były sufrażystki.
Uczeń 2:
Jedną z najwybitniejszych Polek niewątpliwie była Maria Skłodowska-Curie, zobaczcie prezencję na jej temat.
Uczeń 1:
Teraz poznacie amerykańskie pionierki walczące do prawa kobiet.
Uczeń 2:
Od czasów pierwszych feministek pozycja i rola kobiet w społeczeństwie bardzo się zmieniła. Niestety prawa kobiet nie wszędzie są przestrzegane. W wielu miejscach na świecie kobiety są bardzo źle traktowane a ich prawa nie są respektowane.



Uczeń 1:

Bardzo często słowo feminizm kojarzy się wyłącznie z walką o dostęp do środków antykoncepcyjnych oraz prawem do aborcji. Takie postrzeganie współczesnych feministek bardzo spłyca rolę kobiet w społeczeństwie.
Uczeń 2:
Chcemy przedstawić wam sylwetki polskich kobiet, które swoim działaniem, pracą, talentem i uporem wniosły bardzo wiele do naszej kultury, polityki naszego państwa, świadomości społecznej i wiary wielu kobiet, że i one mogą osiągać sukcesy i spełniać swoje marzenia.
Uczeń 1:
Bardzo dziękujemy za uwagę.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.