Katalog Kinga Grzeskowiak, 2020-05-22 Wilkowyja Język angielski, Bazy danych Plan rozwoju zawodowego - dyplomowany.Plan rozwoju zawodowego mgr Kingi Grześkowiak nauczyciela mianowanego w Zespole Szkół Przyrodniczo -Biznesowych im. Jadwigi Dziubińskiej w Tarcach ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Czas odbywania stażu: 01.09.2017 – 31.05.2020 ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2017. • Wniosek o rozpoczęcie stażu. • Plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie materiałów i dokumentów i potwierdzających realizację planu. Cały okres stażu. • Zgromadzone dokumenty i potwierdzenia Dyrektora szkoły. Podsumowanie pracy za okres stażu. • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2020. • Sprawozdanie. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MINISTERSTWA WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art., 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Doskonalenie kompetencji zawodowych. • Wzbogacenie wiedzy i umiejętności poprzez: - udział w warsztatach i szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa. Zgodnie z potrzebami. Wdrożenie nowych - pomocnych metod oparciu o wiedzę wyniesioną ze szkoleń. Podniesienie kompetencji nauczyciela w zespole. Wdrożenie nowych metod w oparciu o wiedzę wyniesioną ze szkoleń. • Wzbogacenie wiedzy i umiejętności poprzez uczestniczenie w szkoleniach Rady Pedagogicznej. Okres stażu. • Studiowanie literatury pedagogicznej – nowości z biblioteki pedagogicznej lub zakupione własne. Na bieżąco. Wdrożenie nowości pedagogicznych w oparciu o wiedzę z literatury fachowej oraz bazy internetowej. Nowelizacja dokumentacji szkolnej w świetle aktualnych przepisów. Podniesienie kompetencji. • Korzystanie z baz informacyjnych zawartych na portalach edukacyjnych i nauczycielskich. Zgodnie z potrzebami. Opublikowanie przynajmniej 2 dokumentów w sieci w roku szkolnym. Praca w zespołach zadaniowych opracowujących dokumentację szkolną. • Prowadzenie i udział w pracach Zespołu Języka Angielskiego. Zgodnie z potrzebami. Przejrzystość i spójność działań nauczycieli języka angielskiego. Realizacja wszystkich zadań zleconych zespołowi przez kierownictwo oraz własnych działań. Podniesienie jakości dokumentacji wykorzystywanej w pracy dydaktycznej. Ujednolicenie strategii pracy nauczycieli zespołu. Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych. • Współpraca z wychowawcami klas i rodzicami uczniów w procesie nauczania i wychowania młodzieży. Zgodnie z potrzebami. Pomoc w rozwiązywaniu problemów ucznia. Udział w wywiadówkach, współpraca członków zespołu nauczycieli z rodzicami. Wdrożenie w problemy uczniów i udział w ich rozwiązywaniu. • Współpraca z psychologiem szkolnym w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności dydaktyczno - wychowawczych. Zgodnie z potrzebami. Uzyskanie informacji o pomocy jakiej oczekują rodzice dla swoich dzieci i wdrożenie działań spełniających te oczekiwania. Uzyskanie informacji o pomocy jakiej oczekują rodzice dla swoich dzieci i wdrożenie działań spełniających te oczekiwania. Opracowanie metod pracy z uczniem o szczególnych problemach wychowawczych/edukacyjnych. Diagnozowanie osiągnięć uczniów. • Udział w próbnych maturach organizowanych przez wydawnictwa i CKE. Każdego roku zgodnie z potrzebami uczniów. Poznanie własnych możliwości i sprawdzian umiejętności. Uzyskanie informacji zwrotnej na ten temat. Przeprowadzenie zewnętrznych(wg kalendarza) i wewnętrznych matur próbnych, analiza pod kątem organizacji pracy na lekcji. Udoskonalanie planu pracy na lekcjach oraz na zajęciach fakultatywnych. • Przeprowadzanie testów diagnostycznych z angielskiego wśród uczniów klas pierwszych. Wrzesień każdego roku. Przeprowadzenie testów diagnostycznych z angielskiego na początku i końcu roku szkolnego i ich analiza pod kątem zmian organizacji pracy na lekcji. Przeprowadzenie testów diagnostycznych z angielskiego na początku i końcu roku szkolnego i ich analiza pod kątem zmian organizacji pracy na lekcji. Opracowanie planu pracy na zajęciach lekcyjnych. Wdrożenie zmian zgodnie z potrzebami uczniów. • Analiza wyników egzaminów zewnętrznych i formułowanie programów naprawczych jeśli będzie taka potrzeba. Wrzesień każdego roku. (jeśli będą absolwenci Dostosowanie planu pracy ucznia na podstawie analizy, modyfikacja działań z ukierunkowaniem na podniesienie wyników w nauce. Dostosowanie planu pracy na podstawie analizy, modyfikacja działań z ukierunkowaniem na podniesienie wyników w nauce. Dostosowanie planu pracy nauczyciela na podstawie analizy, modyfikacja działań z ukierunkowaniem na podniesienie wyników w nauce. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych. • Przygotowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnego konkursu języka angielskiego dla klas pierwszych. Październik/listopad każdego roku. Podnoszenie motywacji, udział w konkursie. Podnoszenie motywacji, wzbogacanie możliwości uzyskania sukcesów. Podniesienie wyników nauczania na lekcji. Motywowanie uczniów. • Przeprowadzanie w szkole Dnia Języków Obcych we współpracy z zespołem języka niemieckiego. Zgodnie z potrzebami. Udział w konkursie. Podnoszenie motywacji. Wzbogacenie oferty szkoły, motywowanie uczniów. WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. • Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, prezentacji multimedialnych, dyplomów, dokumentacji związanej z awansem zawodowym, itp. Zgodnie z potrzebami. Uczeń otrzymuje pomoce na lekcji. Szkoła wzbogaca pomoce dydaktyczne. Materiały do lekcji, dokumentacja szkolna i nauczycielska. Opieka nad gablotą ze zdjęciami. • Dbanie o aktualną wystawę zdjęć „Z życia szkoły”. Zgodnie z potrzebami. Uczniowie mogą obejrzeć zdjęcia z uroczystości szkolnych. Szkoła ma estetyczną, aktualną wystawkę zdjęć. . Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem multimediów: CD, DVD, rzutnik. • Prowadzenie lekcji angielskiego z wykorzystaniem urządzeń TI będących na wyposażeniu szkoły. Cały okres stażu. Uczeń korzysta na lekcji z TI. Szkoła wzbogaca ofertę pomocy dydaktycznych. Nauczyciel na lekcji używa multimediów. Opracowanie prezentacji komputerowych. • Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji na lekcjach. Cały okres stażu. Uczeń korzysta z prezentacji na lekcjach. Szkoła wzbogaca ofertę pomocy dydaktycznych. Nauczyciel wzbogaca pomoce dydaktyczne. Współpraca ze szkolną stroną internetową oraz kontami w mediach społecznościowych. • Dostarczanie zdjęć z uroczystości szkolnych. Cały okres stażu. Uczeń ma wgląd w bazę zdjęć szkolnych. Szkoła ma aktualną dokumentację uroczystości. Nauczyciel angażuje się w życie szkoły. WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli i stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Dzielenie się własnymi pomysłami, przekazywanie informacji z warsztatów/ szkoleń. • Opracowanie i przekazywanie materiałów formie papierowej lub elektronicznej. Zgodnie z potrzebami zespołu. Ciekawsze lekcje. Wyższe kompetencje nauczycieli. Podniesienie kompetencji zespołu. Praca w zespole przedmiotowym. • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. • Analiza egzaminów maturalnych. • Współpraca przy organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych. Zgodnie z potrzebami. szkoły. Dobra informacja zwrotna nt toku nauczania. Podniesienie kompetencji. Podniesienie kompetencji. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń. • Lekcje koleżeńskie. • Opieka nad stażystą. Zgodnie z potrzebami zespołu języka angielskiego. Ciekawsze lekcje. Wyższe kompetencje nauczyciela. Podniesienie kompetencji. WYMAGANIE § 5 UST. 2 PKT 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego dla uczniów klas czwartych mających deficyty umiejętności konwersacyjnych. • Napisanie i realizacja programu w ramach projektu realizowanego przez szkołę. W latach 2017 - 2019 Dodatkowa pomoc w rozwijaniu umiejętności konwersacyjnych. Podnoszenie efektów nauczania. Podniesienie kompetencji. WYMAGANIE § 5 UST. 2 PKT 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Organizowanie dodatkowych zajęć. • Prowadzenie zajęć fakultatywnych dla maturzystów. Na bieżąco. Uczeń ma możliwość podnoszenia umiejętności. Szkoła poszerza ofertę. Nauczyciel podnosi wyniki nauczania. Organizowanie wycieczek. • Organizowanie wyjazdów do Filharmonii Poznańskiej. 1 raz w roku. Udział uczniów w wycieczce. Zorganizowanie przynajmniej 1 wycieczki w roku szkolnym. Opieka lub kierownictwo w przynajmniej jednej wycieczce. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu lekcji kulturowych. • Opracowanie scenariuszy i materiałów do lekcji. Okres stażu 2-3 razy w roku. Poszerzanie wiedzy o krajach anglojęzycznych. Poszerzanie oferty zajęć. Organizacja i przeprowadzenie zajęć w oparciu o piosenki anglojęzyczne. • Opracowanie scenariuszy i materiałów do lekcji. Okres stażu 2-3 razy w roku. Poszerzanie wiedzy z języka angielskiego. Wzbogacanie oferty zajęć. Udział w organizacji drzwi Otwartych Szkoły. • Organizacja warsztatów językowych lub konkursu dla gimnazjalistów. Okres stażu 1 raz w roku. Poznanie gimnazjalistów z potencjalnymi nauczycielami angielskiego. Wzbogacanie oferty szkoły i promocja wizerunku. Wzbogacanie doświadczeń. WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. • Analiza dokumentacji uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. • Organizacja warsztatów na temat motywacji, technik uczenia się i lekcji z wdrożeniem tych technik. Zgodnie z terminami wskazanymi przez poradnię. Wzbogacenie umiejętności technik uczenia się. Podnoszenie wyników nauczania. Podnoszenie kompetencji. Współpraca z wydawnictwami i instytucjami. • Pozyskiwanie materiałów i pomocy dydaktycznych. • Udział w szkoleniach. • Realizacja lekcji proponowanych przez Klub Nauczyciela Macmillan lub innymi. Cały okres stażu. Uzyskanie w roku szkolnym nagród, pomocy dydaktycznych. Pozyskanie pomocy dydaktycznych z każdego wydawnictwa z którym nauczyciel współpracuje. Wzbogacanie puli nagród w konkursach. Współpraca z innymi placówkami oświatowymi. • .Pełnienie funkcji egzaminatora/członka komisji na egzaminach ustnych w innej, wskazanej zgodnie z potrzebami szkole. Wg potrzeb. Współpraca i wymiana doświadczeń między zespołami. Zyskiwanie nowych doświadczeń, poszerzanie warsztatu pracy. WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Przewidywane efekty Dla ucznia Dla szkoły Dla nauczyciela Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego i/lub wychowawczego. • Opis problemu ucznia zdolnego lub ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału. Rok szkolny 2017-2020. Zdiagnozowanie problemu ucznia i opracowanie programu postępowania z uczniem problemowym. Opracowanie programu pracy z uczniem problemowym. Poprawa wyników nauczania poprzez program pracy z uczniem problemowym. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych. Cały okres stażu. Powyższy plan może ulec uzupełnieniu i modyfikacjom, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. ................................................................. podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji ........................................................................ ................................................................ miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |