Katalog Sylwia Gajda, 2020-05-22 czestochowa Język angielski, Konspekty New York - praca z tekstem (TIK). Scenariusz lekcji w oparciu o podręcznik Team Up Plus 6KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMPUTEROWEJ Temat: New York – praca z tekstem (TIK). Klasa: VIa SP Data: r. Prowadzący: Sylwia Gajda CEL GŁÓWNY LEKCJI: Poszerzanie wiedzy uczniów na temat krajów anglojęzycznych, budowanie wrażliwości na różnice kulturowe, wdrażanie do technologii TIK. CELE SZCZEGÓŁOWE: Uczeń: 1. Poszerza wiedzę na temat Stanów Zjednoczonych. 2. Potrafi wymienić i opisać najważniejsze miejsca Nowego Jorku. 3. Potrafi zrozumieć ogólny sens anglojęzycznego filmu edukacyjnego. 4. Potrafi czytać ze zrozumieniem i wyszukiwać informacje szczegółowe w tekście. 5. Umie słuchać ze zrozumieniem i wyszukiwać informacje szczegółowe w wysłuchanym tekście. 6. Potrafi pracować w grupie i na forum klasy. PRZEBIEG ZAJĘĆ: • Przywitanie, zapisanie tematu lekcji. • Nauczyciel informuje uczniów co będzie temat lekcji oraz przedstawia im cele. Nauczyciel wprowadza temat prosząc uczniów o wymienienie znanych miejsc w Nowym Jorku (lub dowolnych skojarzeń z Nowym Jorkiem, lub jeśli uczniowie będą mieli z tym trudności – szerzej, najbardziej znane miasta Stanów Zjednoczonych). • Nauczyciel poleca otworzenie podręczników na stronie 64 i zwraca uwagę uczniów na fotografie przedstawiające najbardziej znane miejsca w Nowym Jorku. Nauczyciel pyta czy uczniowie rozpoznają te miejsce i czy potrafią je nazwać, a po podaniu przez uczniów odpowiedzi poleca sprawdzenie ich poprawności po przez odnalezienie nazw w tekście (ewentualnie, jeśli uczniowie nie potrafili nazwać miejsc przedstawionych na zdjęciach, można wspólnie z uczniami pobieżnie przeczytać tekst i odnaleźć odpowiedzi). • Uczniowie wykonują zadanie 1, w którym należy dopasować nagłówki do akapitów. Nauczyciel wyjaśnia w jaki sposób prawidłowo dopasować nagłówki. • Uczniowie przechodzą do zadania drugiego, w którym łączą fakty wraz z liczbami. • Nauczyciel wyjaśnia, że uczniowie obejrzą materiał filmowy ze strony youtube https://www.youtube.com/watch?v=prNQF0s9hu0, dzięki któremu poznają jeszcze więcej ciekawych miejsc w Nowym Jorku, • Nauczyciel odtwarza film za pomocą tablicy multimedialnej. • W trakcie odtwarzania filmy nauczyciel uzupełnia pokaz o dodatkowe informacje oraz sprawdza poziom rozumienia. Zachęca uczniów do samodzielnego szukania ciekawostek o nowojorskich zabytkach na stronach internetowych (uczniowie wraz z nauczycielem tworzą krótką listę przydatnych linków) • Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące prezentacji w j. angielskim (forma quizu na forum klasy). • Uczniowie zapisują najważniejsze informacje z materiału filmowego w zeszycie w formie haseł: najważniejsze miejsca, budynki, itd. • Podsumowanie lekcji, pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |