Katalog

Marlena Antosik, 2020-05-19
Ostrowsko

Język niemiecki, Scenariusze

Was kann ich schon?- podsumowanie poznanych wiadomości

- n +

Temat lekcji: Was kann ich schon? – utrwalenie poznanych w klasie II wiadomości
Klasa II SP
Czas trwania: 45 minut
Cele lekcji:
• uczeń utrwala poznane w klasie II wiadomości w zakresie następujących tematów:
- przybory szkolne
- obiekty w mieście
- polecenia
- części ciała
- pytanie o samopoczucie
- nazwy ubrań
- piosenka „Komm und tanz mit mir”
Metody nauczania:
gry i zabawy językowe: Zeig mir bitte…, Kettenűbungen, Fliegenklatsche, Ballspielen, dopasowywanie nazwy do obrazka, ćwiczenia interaktywne
Forma pracy:
Indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne:
Tablet, tablica interaktywna, karty obrazkowe, podpisy do kart obrazkowych, plakat, magnetofon, płyta CD, klapki na muchy, piłka, skakanka, paletki do tenisa, czepek do pływania, mikrofon,


Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel wydaje uczniom polecenia, mówiąc: Kinder zeigt mir bitte den Kuli…
Uczniowie pokazują zgodnie z poleceniem przybory szkolne wypowiedziane przez nauczyciela.
Uczeń wykonuje zadania interaktywne polegające na dopasowaniu zdania do odpowiedniego przyboru szkolnego.
http://innowacja.sfera.lublin.pl/lessons/k3n1/index.html

2. Na tablicy znajdują się obrazki z obiektami w mieście. Zadaniem uczniów jest nazwanie obiektu w języku niemieckim, a następnie dopasowanie obiektu do podanych zwrotów przyimkowych ( in die, ins, in den, auf den). Nauczyciel wskazuje na dany obiekt i zadaje pytanie: Wohin gehst du? Uczniowie odpowiadają pełnym zdaniem : Ich gehe in die Schule.

3. Uczniowie grają w Kettenűbug. Na karteczkach otrzymują zapisane polecenia w języku niemieckim: Springe Seil. Odczytują polecenie koledze, który musi to polecenie wykonać, wykorzystując przy tym odpowiednie rekwizyty.


4. Kőrperteile- zadaniem uczniów jest dopasowanie znajdujących się jest na zamieszczonym na tablicy plakacie części ciała do odpowiednich napisów. Następnie w celu powtórzenia rodzajników nauczyciel wypowiada części ciała z rodzajnikiem der, np. der Hals wówczas zadaniem uczniów jest dotknięcie brzucha
- części ciała r rodzajnikiem das – uczniowie dotykają nogę
- części ciala z rodzajnikiem die- uczniowie dotykają nos

5. Nauczyciel rzuca piłkę do ucznia, zadając pytanie: Was tut dir weh? Wybrany uczeń odpowiada uwzględniając obrazek z daną częścią ciała, który ma przy sobie.

6. Uczniowie grają w Fliegenklatschen. Zadaniem uczniów jest dotknięcie klapką na muchy obrazka przedstawiającego ubranie. Nazwę ubrania wypowiada nauczyciel lub inny uczeń.


7. Na koniec lekcji w celu utrwalenia słownictwa o częściach ciała uczniowie śpiewają piosenkę „Komm und tanz mit mir.” oraz piosenkę Tschu-Tschu wa
W celu podsumowania lekcji nauczyciel przyczepia na tablicy napisy:
super, schlecht, so lala
Zadaje pytanie: Wie habt euch der Unterricht gefallen?
Zadaniem uczniów jest podejście do odpowiedniego napisu i naklejenie karteczki:
grün – super
orange – so lala
rot – schlecht


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.