![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Hanc, 2020-05-19 Milejów Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJACEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJACEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko: Zajmowane stanowisko: Nauczyciel-psycholog Kwalifikacje zawodowe: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019r. Data zakończenia stażu: 31.05.2020r. Imię i nazwisko dyrektora: Imię i nazwisko opiekuna stażu: Miejsce realizacji stażu: Cel główny podejmowanego stażu: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola 2. Poznanie przepisów prawa związanych z funkcjonowaniem przedszkola 3. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji 5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich, a także prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Zdobywanie nowych umiejętności i podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego. 7. Pogłębianie współpracy z rodzicami, nauczycielami oraz środowiskiem lokalnym Podstawa prawna: Karta Nauczyciela, z dnia 26 stycznia 1982, z późniejszymi zmianami, rozdz. 3a, Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami. §6. 1.Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien: 1)poznać organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły; 1.Poznanie przepisów prawa i procedur dotyczących awansu zawodowego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (ustawy, rozporządzenia). 2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego 3. Dokumentowanie przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. 1. Rozmowa wstępna i zawarcie kontraktu z opiekunem stażu 2. Opracowanie planu i ustalenie form współpracy 3. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki. 1. Analiza dokumentacji: Statut, Roczny plan pracy, Plany pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej, Regulaminy wewnętrzne, Ramowy rozkład dnia, Dzienniki zajęć, 2. Poznanie zasad działania Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji poszczególnych organów: udział w radach pedagogicznych, zebraniach z rodzicami. 4.Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w placówce dokumentacji 1. Analiza dokumentów i prowadzenie: - dziennika zajęć, - opracowywanie konspektów zajęć, - arkuszy obserwacji dzieci, - protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej - sprawozdanie z pracy dydaktycznej 5. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w placówce. 1. Analiza przepisów; regulamin BHP 6. Wdrożenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1. Udział w pracach zespołów wychowawczych i prowadzenie dokumentacji,: -przygotowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka -planów pracy psychologiczno- pedagogicznej; 2. Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne 7. Poznanie środowiska dzieci i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym 1. Poznawanie sytuacji rodzinnej dzieci, gromadzenie informacji 2. Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę placówki; PPP. 3. Konsultacje dla nauczycieli i rodziców 8. Aktywne uczestnictwo w życiu placówki 1. Planowanie, organizacja i udział w ważnych wydarzeniach w życiu placówki 2. Pełnienie dodatkowych funkcji w placówce: - Koordynator programu …. - Koordynator Organizacji Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej - ds. Modyfikacji regulaminów i procedur - ds. Ewaluacji wewnętrznej (plan roczny) 3. Zorganizowanie konkursu w placówce §6.1.2)uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela, w wymiarze co najmniej jednej godziny w miesiącu, oraz omawiać z prowadzącym obserwowane zajęcia; 3) prowadzić zajęcia w obecności opiekuna stażu w wymiarze co najmniej jednej godziny w miesiącu oraz dyrektora szkoły w wymiarze co najmniej jednej godziny w okresie stażu oraz omawiać je z osobą, w której obecności zajęcia zostały przeprowadzone 1. Obserwacja zajęć dydaktyczno- opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli 1. Obserwacja oraz omówienie zajęć 2.Prowadzenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych w obecności opiekuna stażu oraz dyrektora przedszkola 1. Prowadzenie zajęć dydaktycznych oraz psychologicznych. 2. Nabywanie umiejętności omawiania i analizy zajęć 3. Doskonalenie warsztatu pracy 1. Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe środki dydaktyczne 4. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy z pedagogiczno-psychologicznej 1. Wykorzystanie komputera i narzędzi multimedialnych do przygotowania i prowadzenia zajęć 2. Korzystanie z zasobów Internetu dotyczących edukacji. §6.1.4) uczestniczyć w doskonaleniu zawodowym, zwłaszcza w zakresie doskonalenia metod i form pracy 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli 1. Udział w kursach i szkoleniach, warsztatach 2.Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych, szkoleniowych 3. Studiowanie literatury o tematyce psychologiczno- pedagogicznej 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 1. Publikacja planu rozwoju, konspektów i artykułów w Internecie oraz udostępnienie ich innym nauczycielom 2. Współpraca z nauczycielami- organizowanie imprez w placówce 3. Wstępna samoocena – określanie słabych i mocnych stron własnej działalności 1. Dokumentacja efektów pracy 2. Analiza własnej pracy i możliwości samorozwoju 4. Określenie dalszej drogi rozwoju 1. Wnioski do dalszej pracy planu rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia awansu. Miejscowość, dn………………….. podpis opiekuna stażu podpis i pieczęć dyrektora Zadania zostały opisane w tabeli z podziałem na Zadania/Formy realizacji/Osoby wspierające/ Termin realizacji/Dowody realizacji Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |