Katalog Magdalena Kawałkowska, 2020-05-22 głogów Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy I szkoły podstawowejSCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE I Temat zajęć: I like ice cream- wprowadzenie słownictwa. Nauka nowego słownictwa związanego z jedzeniem oraz wyrażenie „I like….”. Klasa: I b, Data: 05.03.2020 r. Czas trwania: 45 minut 1. Treści podstawy programowej: 1.6. – uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia- jedzenie, 2.2. – uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli- rozumie sens prostych historyjek i wierszyków, wspieranych mimiką, gestami, obrazkami i dźwiękami, 4.1. – uczeń powtarza wyrazy i proste zdania, 4.2. – uczeń tworzy proste i bardzo krótkie wypowiedzi ustne według wzoru, 4.3. – uczeń recytuje wiersze, rymowanki oraz śpiewa piosenki, 4.4 – uczeń używa poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy, 5.2. – uczeń pisze pojedyncze, 5.3. – uczeń pisze bardzo krótkie i proste zdania według wzoru i samodzielnie, 6.1. – uczeń reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia, 6.3. – zadaje pytania i udziela odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, 10. – uczeń współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. 2. Cel główny: - wprowadzenie nowego słownictwa- nazwy produktów spożywczych- water, oranges, sandwiches, juice, pizza, ice cream oraz wyrażenia „I like…”. 3. Cele szczegółowe – uczeń: - zna i prawidłowo wymawia poznane wyrazy i wyrażenia, - rozwija sprawność mówienia, - potrafi powiedzieć co lubi jeść, zaczynając zdanie od „I like…”. 3. Metody pracy: - burza mózgów, - praktyczno-ćwiczeniowa, - gry i zabawy językowe. 4. Formy pracy: - indywidualna, - w parach, - w grupach. 5. Pomoce dydaktyczne: - karty obrazkowe, karty wyrazowe, magnesy, - tablica multimedialna, - rozsypanka wyrazowa- hasło food, - płyta cd, podręcznik oraz ćwiczenia Gold Sparks 1, - strona internetowa służąca nauce języka angielskiego: www.learningapps.org, 6. Przebieg zajęć: a) wstęp: - przywitanie się z uczniami, sprawdzenie listy obecności, - powtórzenie nazw części ciała- nauczyciel pokazuje karty obrazkowe i prosi o nazwanie części ciała, - podanie i wyjaśnienie tematu lekcji- nauczyciel przyczepia do tablicy litery i prosi uczniów, aby ułożyli z nich hasło. Wybrany uczeń podchodzi i układa hasło- FOOD. b) część właściwa: 1. Wprowadzenie nazw produktów spożywczych: Nauczyciel pokazuje kartę przedstawiającą lody i mówi: ice-cream. Następnie umieszcza ją na tablicy, po czym pokazuje gestem czynność lizania lodów. Uczniowie powtarzają słowo i udają, że liżą lody. Nauczyciel powtarza prezentację z pozostałymi nazwami produktów, oprócz pomarańczy i kanapek. Nauczyciel bierze do ręki kartę przedstawiającą pomarańcze i zakrywa na niej wszystkie owoce oprócz jednego i mówi: an orange. Następnie wprowadza formę liczby mnogiej, odkrywając wszystkie pomarańcze i mówiąc: oranges. To samo powtarza z kartą przedstawiającą kanapki. Nauczyciel prosi uczniów o wskazanie odpowiedniego obrazka. Uczniowie wskazują właściwą kartę, nauczyciel podaje wyrazy w dowolnej kolejności. Następnie prosi uczniów o powtórzenie. Uczniowie powtarzają słowa razem z nim. 2.Słuchanie –rozpoznawanie i nazywanie produktów spożywczych: Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie podręcznika na stronie 50 i pisze na tablicy liczbę 50, Nauczyciel pyta po polsku o obrazek np. Co robią dzieci? Gdzie są? Co jedzą? Skąd mają lody, gdzie jest Zabadella, itp. Nauczyciel odtwarza nagranie i mówi: Listen and point!, a uczniowie wskazują produkty spożywcze na zdjęciu. Nauczyciel mówi repeat the word! Uczniowie słuchają i powtarzają słowa. Nauczyciel prosi uczniów, aby spojrzeli na tablice multimedialną i wykonali zadanie zgodnie z poleceniem- zadaniem uczniów jest połączenie nagrania dźwiękowego z odpowiednim obrazkiem. Nauczyciel pokazuje uczniom karty wyrazowe i prosi, aby połączyli je z odpowiednim obrazkiem na tablicy. Następnie prosi uczniów, aby wykonali zadanie na tablicy multimedialnej zgodnie z poleceniem- ich zadanie polega na dopasowaniu wyrazu do obrazka. 3. Wprowadzenie wyrażenia „I like..”, Nauczyciel mówi Mmmm, I like pizza i podnosi „lizaka” z uśmiechniętą buźką i podchodzi do karty przedstawiającej pizzę. Prosi uczniów o powtórzenie. Kontynuuje ćwiczenie z pozostałymi produktami. Nauczyciel zadaje kilku uczniom pytanie: „What do you like?”, uczniowie odpowiadają „I like...”. 4. Słuchanie i czytanie Nauczyciel mówi: Look at exercise 3! Look and read! Uczniowie czytają chóralnie nazwy produktów w tabelce. Nauczyciel odtwarza nagranie pierwszego dialogu i pyta: Does Julie like oranges? Uczniowie odpowiadają: Yes! Nauczyciel pyta: Does Mark like oranges? Uczniowie odpowiadają: No! Nauczyciel zapisuje odpowiedzi uczniów na tablicy. Nauczyciel odtwarza pozostałą część nagrania, zatrzymując je po każdym dialogu, aby dać uczniom czas na podanie poprawnej odpowiedzi. Po każdym dialogu inny uczeń wpisuje poprawną odpowiedź na tablicy. 5.Zakończenie lekcji. Nauczyciel rzuca do jakiegoś ucznia miękką piłeczkę i pyta: „What do you like?”. Uczeń odpowiada: I like..... i następnie rzuca piłkę do innego ucznia zadając to samo pytanie. 6.Zadanie dodatkowe Narysuj na kartce swoje ulubione jedzenie i podpisz I like……. d) Zadanie domowe: Zadanie 1 na stronie 32 w ćwiczeniach. Magdalena Kawałkowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |