Katalog Joanna Romanowicz, 2020-05-22 Garwolin Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoGarwolin, 11.09.2017r. Joanna Romanowicz Nauczyciel przedmiotów zawodowych Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Centrum Kształcenia Praktycznego im. Tadeusza Kościuszki ul. II Armii Wojska Polskiego 20 08-400 Garwolin PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO w okresie stażu warunkującego ubieganie się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. Czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy, od 01.09.2017r. do 31.05.2020r. Cel główny – uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: -Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe, -Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych, -Doskonalenie warsztatu pracy, -Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły, -Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Posiadane kwalifikacje: -jednolite studia magisterskie na Wydziale Inżynierii Produkcji, kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, SGGW Warszawa -studia podyplomowe na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, kierunek Żywienie Człowieka i Gastronomia, SGGW Warszawa Plan opracowano zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz Kartą Nauczyciela . Rodzaj działań i przedsięwzięć, wynikających z wymagań rozporządzenia: Zgodnie z: § 7 ust.2 pkt.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Formy realizacji 1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego oraz wnikliwa analiza aktów prawnych, 2.Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu: -zawarcie kontraktu, -przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, -przygotowanie i opracowanie planu rozwoju zawodowego, -ustalenie terminów spotkań z opiekunem, -obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, -prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, -konsultacje; -gromadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego, -przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, -określenie mocnych i słabych stron własnej działalności dydaktyczno-wychowawczej, -analiza i samoocena swoich umiejętności, -wniosek o rozpoczęcie stażu, - plan rozwoju zawodowego, 3.Prowadzenie dokumentacji szkolnej: d-zienników lekcyjnych, -scenariuszy lekcji, -arkuszy ocen, -programów nauczania, -kryteriów oceniania, -przedmiotowego systemu oceniania, -rozkładów materiałów, -scenariusze lekcji, -PSO, -kryteria oceniania, -rozkłady nauczania, -biblioteczka, -dziennik zajęć, 4.Tworzenie, wzbogacenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy: -analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości, -sformułowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania,stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz -zróżnicowanych form pracy z uczniem, -opracowanie środków dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia lekcji: a)scenariusze, b)testy, c)sprawdziany, d)prezentacje multimedialne, -opracowanie planu wychowawczego na rok szkolny 2017/2018, 5.Udział w formach doskonalenia zawodowego: -kursach doskonalących w zakresie nauczanych przedmiotów -ekonomicznych oraz gastronomicznych, -kursach podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze, -szkoleniach, -konferencjach, Zgodnie z: § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Formy realizacji 1.Współorganizowanie i organizowanie: -konkursów szkolnych i międzyszkolnych, -imprez szkolnych, środowiskowych, -wycieczek przedmiotowych, targów, -wycieczek integracyjnych, 2.Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów: -wywiadówki, -konsultacje, -spotkania indywidualne, 3.Współpraca z Dyrektorem Szkoły, gronem pedagogicznym, pedagogiem szkolnym, wychowawcami, 4.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych a także pełnionych dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. 5.Analiza osiągnięć uczniów i wyników, 6.Zapoznanie z opiniami PPP, uwzględnienie zaleceń, poinformowanie nauczycieli uczących ucznia z orzeczeniem oraz pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 7.Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, cały okres stażu 8.Wspólne oraz indywidualne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych, cały okres stażu 9.Poznawanie sytuacji wychowawczej i środowiska uczniów, poprzez rozmowy z uczniami i rodzicami, 10.Propagowanie zasad dobrego wychowania, zdrowego trybu życia, asertywności, tolerancji, itp. na lekcjach godzin wychowawczych, Zgodnie z: § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność wykorzystania w pracy z technologii informacyjnej i komunikacyjnej Formy realizacji 1.Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera: -testów, -sprawdzianów, -prac klasowych, -konspektów, wniosków, -prezentacji multimedialnych, -filmów edukacyjnych, -sprawozdań, -zestawów ćwiczeń do pracy indywidualnej i w grupach, -skanów, 2.Wykorzystanie technologii informacyjnej celu przygotowania zajęć, uroczystości szkolnych, warsztatów, 3.Publikacja planu rozwoju w Internecie oraz udostępnienie innym nauczycielom w szkole, Zgodnie z: § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Formy realizacji 1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki w różnych formach doskonalenia oraz: -korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma), -studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej, -znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego, 2.Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleceń w procesie dydaktycznym i wychowawczym. 3.Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru: -wspólne ustalenie tematyki lekcji wychowawczych, -dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami, cały okres stażu -plan wychowawczy, 4.Pedagogizacja rodziców, współpraca z rodzicami. 5.Aktywna praca nad samokształceniem, cały okres stażu -biblioteczka, -zgromadzona literatura, -notatki własne, -zaświadczenia, potwierdzenia udziału w formach doskonalenia, 6.Współpraca z organizacjami wspomagającymi pracę szkoły, działającymi na rzecz pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich takimi jak: MOPS, Policja, Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna, Sąd Rodzinny w Garwolinie itp. 7.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Zgodnie z: § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. Formy realizacji 1.Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: -rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, -Ustawa Karta Nauczyciela, -Ustawa o Systemie Oświaty, -publikacje interpretujące zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały ODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2.Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: -Statut Szkoły, -Plan dydaktyczno-wychowawczy i opiekuńczy szkoły, -Plan rozwoju szkoły, -Wewnątrzszkolny system oceniania uczniów, 3.Praca w komisjach egzaminacyjnych, rekrutacyjnych, cały okres stażu 4.Aktywny udział w pracy zespołów przedmiotowych, cały okres stażu 5.Uczestnictwo w spotkaniach Rady Pedagogicznej, cały okres stażu Plan rozwoju zawodowego jest planem otwartym i może ulec zmianie w trakcie trwania stażu za zgodą opiekuna stażu oraz Dyrektora Szkoły. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |