|
|
Katalog Dorota Lendzion-Thiele, 2020-05-22 POZNAŃ Język angielski, Konspekty Let’s read! Język angielski – zabawy z tablicą interaktywną w zerówce. Metoda TIK.KONSPEKT Temat dnia: Let’s read! Język angielski – zabawy z tablicą interaktywną w zerówce. Metoda TIK. Prezentowany konspekt zrealizowany został w grupie dzieci sześcioletnich w przedszkolnej zerówce. Zajęcie bazowało na zabawie online, której zadaniem jest rozwijać umiejętność czytania w języku angielskim, a dokładnie umiejętności wysłuchiwania głosek w nagłosie (metodą Phonics). Zakres języka czynnego: 1. Feelings: happy, sad, scared, surprised, angry. 2. Colors: red, yellow, green, purple, green, blue, orange, black, white. 3. Food: bread, butter, marmalade, jam. Zakres języka biernego: 1. słowa z rodzin wyrazowych: -an, -at, -en, -et, -ig, -og, -ot -an http://more2.starfall.com/n/make-a-word/an/load.htm?f -at https://www.starfall.com/h/ltr-sv-a/maw-at/?sn=ltr-classic -en https://www.starfall.com/h/ltr-sv-e/maw-en/?sn=ltr-classic -et https://www.starfall.com/h/ltr-sv-e/maw-et/?sn=ltr-classic -ig https://www.starfall.com/h/ltr-sv-i/maw-ig/?sn=ltr-classic -og https://www.starfall.com/h/ltr-sv-o/maw-og/?sn=ltr-classic -ot https://www.starfall.com/h/ltr-sv-o/maw-ot/?sn=ltr-classic 2. Polecenie:„Make a word with … to match a picture”. 3. Pytanie: „What colours are under your chair?” 4. Słowa piosenki “Musical chairs” z kursu Macmillan Bebop 1 - lub dowolnej piosenki/melodii/muzyki. Cele ogólne: 1. kształtowanie umiejętności rozumienia słów w języku angielskim w zabawach językowych i muzycznych; 2. poszerzanie słownictwa, gdy jest ono wspierane ilustracjami; 3. kształtowanie słuchu fonematycznego: wysłuchiwanie głosek w nagłosie; 4. poznanie nazw kolorów w piśmie; 5. doskonalenie umiejętności posługiwania się technologiami. Cele szczegółowe: Dziecko: 1. uczestniczy w zabawach językowych i muzycznych: artykułuje, śpiewa, reaguje na pytania; 2. kształtuje rozumienie nowych słów w języku angielskim, odgaduje ich znaczenie; 3. wysłuchuje głoski w języku angielskim; 4. nazywa kolory oraz podejmuje próby kreślenia ich nazw; 5. posługuje się tablicą interaktywną w zadaniu. Metody pracy: słowna – rozmowa, oglądowa – pomiar, praktyczna-działanie, metoda TIK. Formy pracy: indywidualna zróżnicowana i jednolita, zbiorowa zróżnicowana i jednolita. Pomoce: • 5 flashcards: happy, sad, scared, surprised, angry • obrazki do loteryjki z rodzin wyrazowych: -an, -at, -en, -et, -ig, -og, -ot • PNG: Mr. Snail Decoder do rzutnika online • 24 kart pracy do Mr. Snail Decoder pomoce dostępne tutaj pod linkiem: https://drive.google.com/drive/folders/1W2CuagDi09QghQODzAqQo2oOk6K59d3f?usp=sharing • strona internetowa starfall - https://www.starfall.com/h/ltr-classic/?mg=k • krzesełka, • DVD Bebop 1, - piosenka „Musical chairs” • karty z kolorami i masa mocująca Etapy zajęcia Przebieg Cele 1. „Bread and butter” – zabawa ożywiająca na powitanie. Nauczyciel pokazuje dzieciom karty obrazujące ludzkie nastroje (surprised, angry, sad, happy, scared). Dzieci z nauczycielem witają się zabawą-wierszykiem: Bread and butter, marmalade and jam, say hello, as happy as as you can. as sad as you can, etc. - rozgrzewka językowa; - pomoce: 5 flashcards: happy, sad, scared, surprised, angry -jak bawić się w zabawę pokazano na: https://www.youtube.com/watch?v=Tx61o23Vvns 2. Phonics fun – zabawa z głoskami z rodzin wyrazowych. http://more2.starfall.com/n/make-a-word/an/load.htm?f Forma zabawy to zabawa z loteryjką i tablicą interaktywną. Dzieci losują obrazki (dostępne online pod linkiem), których nazwy mają za zadanie wysłuchać w trakcie zabawy online. Zabawa utwórz słowo z usłyszaną głoską „Make a word with … to match a picture”. Szczegóły należy prześledzić na stronie. http://more2.starfall.com/n/make-a-word/an/load.htm?f pomoce: obrazki do loteryjki z rodzin wyrazowych: -an, -at, -en, -et, -ig, -og, -ot dostępne tutaj: Przebieg zabawy: Uruchom zabawę za pomocą linka. Przygotuj wydrukowane obrazki. Następnie pozwól dzieciom wylosować po obrazku. Zadaniem dzieci jest wyczekać kiedy pojawi się jego obrazek, podejść do tablicy, następnie utworzyć słowo do obrazka. Aby utworzyć słowo dzieci wstawiają usłyszaną głoskę/literę do wyrazu i obrazka na tablicy interaktywnej. - poszerzanie słownictwa; - odgadywanie sensu słów gdy są wspierane ilustracjami; - kształtowanie słuchu fonematycznego w języku angielskim; -wysłuchiwanie głoski w nagłosie; - reagowanie na pytanie Who has a…? - odpowiadanie na pytanie I have a… . 3. „What colours are under your chair?” – zabawa ruchowa z piosenką. Dzieci rozkładają krzesła po dywanie w rozsypce. Poruszają się do piosenki „Musical chairs ” z kursu Bebop 1, która jest widoczna i odtwarzana na tablicy interaktywnej. Pod krzesełkami mają przyczepione karty z kolorami. Ich zadaniem jest nazywać kolory, które mają przyczepione pod krzesełkiem, kiedy usłyszą w piosence „SIT DOWN THERE”. - przypomnienie nazw kolorów; - odpowiadanie na pytanie „What colours are under your chair?” 4. „Mr Snail” – zabawa z szyframi. Zabawa grafomotoryczna z Panem Ślimakiem. Na tablicy interaktywnej, dzieci widzą obrazek ślimaka (obrazek dostępne online pod linkiem) , na którym litery są zaszyfrowane za pomocą cyfr. Dzieci otrzymują kartę pracy z szyframi. Ich zadaniem jest odgadnąć zaszyfrowane słowa z karty Pana Ślimaka. -podejmowanie prób pisania i czytania nazw kolorów; - kształtowanie grafomotoryki małej. pomoce: PNG: Mr. Snail Decoder do rzutnika online 24 kart pracy do Mr. Snail Decoder 5. „Colour the code” – pokoloruj Dzieci, które odszyfrowały słowa Pana Ślimaka, ilustrują nazwy, które odgadły – praca końcowa przy stolikach. Za skończoną prace z kartą, dzieci otrzymują angielskie flagi. Na hasło „Let’s play” otrzymują zaproszenie do zabaw w kącikach zainteresowań. - motywowanie do posługiwania się językiem angielskim; - indywidualna praca z dzieckiem; - przygotowanie do oceniania kształtującego na kolejnym etapie edukacyjnym. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |