Katalog Monika Żebrowska, 2020-05-22 Radomsko Język angielski, Scenariusze scenariusz lekcji conditionalsMonika Żebrowska Scenariusz lekcji - Conditionals - zdania warunkowe Typ szkoły: ZSP w Dobryszycach Poziom nauczania: podstawowy - 4 rok nauki - klasa VII - liczba godz. tygodniowo: 3 Data: 14.05.19 Temat lekcji: Conditionals – Grammar (Tryby warunkowe - charakterystyka) 1. Cele lekcji a. Wiadomości 1. Uczeń wie, jak konstruować zdania warunkowe różnego typu w języku angielskim - poznaje nową strukturę gramatyczną. 2. Uczeń zna zastosowanie i użycie zdań warunkowych. 3. Uczeń poznaje słówka charakterystyczne używane w konstrukcjach zdań warunkowych. 4. Dziecko wie, kiedy (w odniesieniu do jakiego czasu) stosować dany typ zdań warunkowych. b. Umiejętności 1. Uczeń umie tworzyć zdania z użyciem konstrukcji ‘If...' 2. Uczeń ćwiczy umiejętność konstruowania zdań warunkowych. 3. Uczeń potrafi odróżnić poszczególne typy zdań warunkowych i ich zastosowanie oraz odniesienia czasowe. 4. Uczeń potrafi łączyć różne typy zdań warunkowych i używać ich w różnych stosunkach czasowych. 2. Metoda i forma pracy Metoda: metoda podająca, objaśnianie, prezentacja multimedialna „Rock your English - Conditionals”, ćwiczenia online (www.ang.pl). Forma pracy: praca indywidualna, praca w plenum. W pierwszej części lekcji nauczyciel tłumaczy zastosowania i budowę zdań warunkowych. Uaktywnia wcześniej zdobytą wiedzę z zakresu czasów (Present Simple, Past Simple, Future Simple). Każdy typ (0, 1, 2, 3) Conditionals utrwalane są na materiale ćwiczeniowym (online). Szczególną uwagę uczniów trzeba zwrócić na czasy gramatyczne występujące w danym typie zdań warunkowych i na niemożność wystąpienia czasu przyszłego (will, would) po ‘if', ‘when'. Pod koniec lekcji dzieci starają się powiedzieć co to są tryby warunkowe, ile ich mamy i czym się charakteryzuja omawiane struktury gramatyczne. 3. Środki dydaktyczne a. Ćwiczenia online www.ang.pl Conditionals ‘0' i ‘1' b. Prezentacja multimedialna Rock your English – Conditionals www.youtube.pl. 4. Przebieg lekcji a. Faza przygotowawcza Omówienie zdań warunkowych w języku polskim: zaznaczenie występujących różnic czasowych w języku polskim i angielskim, zwrócenie uwagi na użycia czasów przyszłych. b. Faza realizacyjna 1. Objaśnienie budowy i zastosowania poszczególnych typów zdań warunkowych. 2. Zwrócenie uwagi na elementy szczególnie trudne i nietypowe (np. użycia czasu przyszłego w językach polskim i angielskim, wykluczenie użycia ‘will' i ‘would' po ‘if'). 3. Omówienie słówek charakterystycznych: if, when 4. Ćwiczenie układania zdań warunkowych w różnych czasach, ćwiczenia online. 5. Wyjaśnienie użycia danego trybu warunkowego w odniesieniu do czasu (przyszłości, teraźniejszości, przeszłości). 6. Obejrzenie prezentacji multimedialnej. c. Faza podsumowująca Uczniowie mówią co zapamiętali z lekcji, opowiadają o trybach warunkowych (ilość, konstrukcje gramatyczne, użycie) 5. Zadanie domowe Uczniowie uczą się zasad konstruowania i użycia nowopoznanej struktury gramatycznej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |