Katalog

Monika Żebrowska, 2020-05-22
Radomsko

Język angielski, Scenariusze

scenariusz lekcji conditionals

- n +

Monika Żebrowska

Scenariusz lekcji
- Conditionals - zdania warunkowe
 Typ szkoły: ZSP w Dobryszycach
Poziom nauczania: podstawowy
- 4 rok nauki
- klasa VII
- liczba godz. tygodniowo: 3
Data: 14.05.19
Temat lekcji: Conditionals – Grammar (Tryby warunkowe - charakterystyka)

1. Cele lekcji

a. Wiadomości
1. Uczeń wie, jak konstruować zdania warunkowe różnego typu w języku angielskim - poznaje nową strukturę gramatyczną.
2. Uczeń zna zastosowanie i użycie zdań warunkowych.
3. Uczeń poznaje słówka charakterystyczne używane w konstrukcjach zdań warunkowych.
4. Dziecko wie, kiedy (w odniesieniu do jakiego czasu) stosować dany typ zdań warunkowych.

b. Umiejętności
1. Uczeń umie tworzyć zdania z użyciem konstrukcji ‘If...'
2. Uczeń ćwiczy umiejętność konstruowania zdań warunkowych.
3. Uczeń potrafi odróżnić poszczególne typy zdań warunkowych i ich zastosowanie oraz odniesienia czasowe.
4. Uczeń potrafi łączyć różne typy zdań warunkowych i używać ich w różnych stosunkach czasowych.
 
2. Metoda i forma pracy
Metoda: metoda podająca, objaśnianie, prezentacja multimedialna „Rock your English - Conditionals”, ćwiczenia online (www.ang.pl).
Forma pracy: praca indywidualna, praca w plenum.

W pierwszej części lekcji nauczyciel tłumaczy zastosowania i budowę zdań warunkowych. Uaktywnia wcześniej zdobytą wiedzę z zakresu czasów (Present Simple, Past Simple, Future Simple).
Każdy typ (0, 1, 2, 3) Conditionals utrwalane są na materiale ćwiczeniowym (online).
Szczególną uwagę uczniów trzeba zwrócić na czasy gramatyczne występujące w danym typie zdań warunkowych i na niemożność wystąpienia czasu przyszłego (will, would) po ‘if', ‘when'. Pod koniec lekcji dzieci starają się powiedzieć co to są tryby warunkowe, ile ich mamy i czym się charakteryzuja omawiane struktury gramatyczne.
 
3. Środki dydaktyczne
a. Ćwiczenia online www.ang.pl Conditionals ‘0' i ‘1'
b. Prezentacja multimedialna Rock your English – Conditionals www.youtube.pl.
 
4. Przebieg lekcji
a. Faza przygotowawcza
Omówienie zdań warunkowych w języku polskim: zaznaczenie występujących różnic czasowych w języku polskim i angielskim, zwrócenie uwagi na użycia czasów przyszłych.
b. Faza realizacyjna
1. Objaśnienie budowy i zastosowania poszczególnych typów zdań warunkowych.
2. Zwrócenie uwagi na elementy szczególnie trudne i nietypowe (np. użycia czasu przyszłego w językach polskim i angielskim, wykluczenie użycia ‘will' i ‘would' po ‘if').
3. Omówienie słówek charakterystycznych: if, when
4. Ćwiczenie układania zdań warunkowych w różnych czasach, ćwiczenia online.
5. Wyjaśnienie użycia danego trybu warunkowego w odniesieniu do czasu (przyszłości, teraźniejszości, przeszłości).
6. Obejrzenie prezentacji multimedialnej.
c. Faza podsumowująca
Uczniowie mówią co zapamiętali z lekcji, opowiadają o trybach warunkowych (ilość, konstrukcje gramatyczne, użycie)
 
5. Zadanie domowe
Uczniowie uczą się zasad konstruowania i użycia nowopoznanej struktury gramatycznej.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.