Katalog Monika Żebrowska, 2020-05-22 Radomsko Język angielski, Scenariusze scenariusz lekcji requests and offersMonika Żebrowska Konspekt lekcji języka angielskiego 1. Typ szkoły: ZSP w Dobryszycach 2. Poziom nauczania: podstawowy - 2 rok nauki - klasa V b - liczba godz. tygodniowo: 3 3. Data: 25.10.18 4. Temat lekcji: Requests and offers - Speaking 5. Podręcznik programowy: „Steps plus” klasa V 6. Cele jednostki lekcyjnej: - UMIEJĘTNOŚCI - uczeń potrafi wyrazić żądanie i propozycję w języku obcym; - uczeń potrafi pracować w grupie i skutecznie się komunikować; - WIEDZA JĘZYKOWA - uczeń zna nazwy produktów spożywczych; - uczeń zna słownictwo przydatne w codziennym komunikowaniu się; - uczeń wie co to są rzeczowniki policzalne i niepoliczalne; - POSTAWY - uczeń jest aktywny i chętnie współpracuje w grupie; KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH skuteczne porozumiewanie się w języku ojczystym i obcym; (poprawność językowa, uczenie gramatyki funkcjonalnej, poszerzanie słownictwa przydatnego w codziennym porozumiewaniu się, inicjowanie rozmowy, słuchanie ze zrozumieniem) kompetencje matematyczne (dociekanie, logiczne myślenie) kompetencje informatyczne (poszukiwanie i gromadzenie informacji, uwrażliwienie na prawdziwość i rzetelność danych, korzystanie z aplikacji komputerowych) umiejętność uczenia się (wskazanie sposobu uczenia się, samodzielne docieranie do informacji, kierowanie komunikatów wzmacniających, uświadamianie wartości edukacji) kompetencje społeczne (praca w grupie) kompetencja inicjatywności (wykonanie projektu językowego, wzbudzanie kreatywności) FORMY PRACY: praca w plenum; praca w parach; praca indywidualna; ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica interaktywna; podręcznik programowy; płyta CD; komputer; piłka; tablica; METODY: metody aktywizujące (burza mózgów, zabawa dydaktyczna, drama) audiolingwalna komunikacyjna MATERIAŁY: - ćwiczenia interaktywne www.znamangielski.com - karty pracy (załączniki) FAZY JEDNOSTKI LEKCYJNEJ 1. WPROWADZENIE Cele szczegółowe: uczeń aktywizuje wcześniej zdobytą wiedzę z zakresu tematu: „Food and drinks” Czynności ucznia: uczeń odpowiada na zadane przez nauczyciela pytania; opisuje obrazek; aktywuje wcześniej zdobytą wiedzę; Czynności nauczyciela: nauczyciel sprawdza obecność, zapisuje i wyjaśnia temat lekcji, przedstawia cele lekcji, zadaje pytania, steruje przebiegiem lekcji, dba o poprawność wymowy i wyrażania się, wzbudza ciekawość wśród uczniów, zachęca do nauki języka; Planowany czas: ok. 15 min. 2. FAZA PREZENTACYJNA Cele szczegółowe: uczeń ćwiczy prawidłową wymowę wprowadzonej leksyki; uczeń uczy się składać zamówienie w restauracji; tłumaczy dialog domyślając się znaczenia słów z kontekstu; uczeń ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem; uczeń poznaje nazwy produktów spożywczych; uczeń uczy się zadawać pytanie i odpowiadać na nie: Can I help you?, I'd like … wyraża własne myśli; uczeń docieka, wnioskuje, próbuje samodzielnie utworzyć regułę; Czynności ucznia: uczeń wyszukuje w tekście słuchanym określone informacje; uczeń pracując w parze wyraża prośbę lub oferuje; wykonuje ćwiczenie na karcie pracy; próbuje utworzyć regułę gramatyczną: kiedy używamy „some” i powiedzieć jakie to są rzeczowniki policzalne i niepoliczalne; Czynności nauczyciela: nauczyciel wprowadza nową leksykę; nauczyciel dba o poprawność wypowiedzi uczniów; nauczyciel dba o poprawność wymowy; objaśnia polecenia do poszczególnych zadań; Planowany czas: ok. 15 min. FAZA ĆWICZEŃ Cele szczegółowe: uczeń utrwala nazwy nowopoznanych słów; uczeń doskonali umiejętność mówienia, słuchania i reagowania językowego; Czynności ucznia: uczeń wykonuje ćwiczenia słuchowe i leksykalne (4,5,6,7/27) uczniowie w parach prowadzą krótki dialog; uczeń przygotowuje krótkie menu i korzysta z niego; Czynności nauczyciela: nauczyciel dba o poprawność wymowy oraz poprawność wypowiedzi uczniów; objaśnia polecenia do ćwiczeń; steruje przebiegiem lekcji; Planowany czas: ok. 15 min. Ewaluacja własnych działań: przeprowadzone na koniec zajęć dialogi pokazują co uczniowie zapamiętali z lekcji; Praca z uczniem zdolnym i słabym dydaktycznie: uczniowie otrzymują różnorodną pracę domową. Praca domowa: Sporządź własne menu (forma projektu). Wyszukaj w zasobach Internetu kilka potraw charakterystycznych dla Wielkiej Brytanii. Bibliografia: S.Wheeldon, T.Fallla, P.A.Davies, P.Shipton; „Steps plus V”; www.znamjęzyki.com M.Stanowski, „Teoria w pigułce”, Warszawa 2017 Załączniki: karta pracy 1,2,3,4 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |