Katalog

Marta Dekert, 2020-05-22
Ostrów Wielkoposlki

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji on-line.

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego
(lekcja on-line)

1. Nauczyciel prowadzący:
2. Klasa:
3. Data:
4. Temat: Wizyta u lekarza – ćwiczenia leksykalno-komunikacyjne.
5. Metody i formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, w praca w grupie.
6. Materiały i środki dydaktyczne: laptop / komputer, telefon komórkowy / smartfon, karty pracy, platforma Kahoot (quiz językowy), filmy ze scenkami u lekarza, zeszyt ćwiczeń „Matura Focus 3”.

Cel ogólny: uczniowie poznają słownictwo w zakresie tematu „zdrowie” oraz doskonalą umiejętność prowadzenia dialogu w gabinecie lekarskim.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
• zna słownictwo i wyrażenia opisujące symptomy, diagnozy oraz formy leczenia,
• rozumie wypowiedzi ustne i pisemne w zakresie tematu „zdrowie”,
• potrafi znaleźć w nagraniu określone informacje,
• potrafi tworzyć spójne i logiczne wypowiedzi ustne,
• umie opisywać symptomy, stawiać diagnozę i udzielać porad dotyczących sposobów leczenia,
• potrafi uzyskiwać i udzielać informacji z zastosowaniem poprawnych struktur gramatycznych,
• potrafi aktywnie współpracować w parach i w grupie.
Przez większość lekcji materiał językowy współdzielony jest na ekranie komputera.
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne – powitanie uczniów i sprawdzenie listy obecności.
2. Zaprezentowanie tematu lekcji na ekranie komputera i omówienie tematyki / celów lekcji.
3. Zapoznanie uczniów z różnymi nazwami symptomów – uczniowie powtarzają na głos poszczególne wyrażenia / zdania oraz zapisują ich znaczenia – praca indywidualna.
4. Quiz językowy „Symptoms” na platformie „Kahoot”. Uczniowie utrwalają wybrane nazwy symptomów rozwiązując „quiz językowy” – uzupełnianie luk. Trzy osoby z najlepszym wynikiem są wyszczególnione na końcu „quizu językowego”. Wykonując to zadanie uczniowie rywalizują ze sobą – praca w grupie.
5. Wizyta u lekarza. Uczniowie czytają przykładową rozmowę między lekarzem a pacjentem i wybierają poprawną alternatywę (nazwę objawu choroby). Następnie oglądają filmik ze scenką u lekarza (filmik nr 1) i sprawdzają poprawność swoich odpowiedzi – praca indywidualna. Nauczyciel pyta uczniów o znaczenie wybranych zwrotów.
6. Wizyta u lekarza. Uczniowie oglądają filmik ze scenką u lekarza (filmik nr 2) i wyszukują właściwych informacji w nagraniu – udzielają odpowiedzi na trzy postawione pytania szczegółowe – praca indywidualna.
7. Wyrażenia / zdania z zakresu stawiania diagnoz i różnych sposobów leczenia. Zadanie to polega na uzupełnieniu wyrażeń / zdań brakującymi czasownikami podanymi w ramce. Po wykonaniu tego zadania uczniowie oglądają filmik ze scenką u lekarza (filmik nr 2) i sprawdzają poprawność swoich odpowiedzi. Nauczyciel upewnia się czy uczniowie rozumieją wszystkie wyrażenia / zdania i prosi o powtórzenie niektórych z nich (zwłaszcza tych najtrudniejszych w wymowie) – praca indywidualna, na forum.
8. Wizyta u lekarza – odgrywanie ról. Uczniowie mają za zadanie wcielić się w rolę pacjenta i uzupełnić podany dialog odpowiedziami na temat swojego stanu zdrowia / samopoczucia – praca indywidualna. Nauczyciel odpowiada na pytania uczniów w razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących słownictwa czy też struktur gramatycznych stosowanych w dialogach.
Uczniowie następnie przystępują do odgrywania roli.
Uczeń A – lekarz
Uczeń B – pacjent
Osoby chętne lub wyznaczone przez nauczyciela odgrywają dialog, utrwalając w ten sposób poznane słownictwo w zakresie tematu „zdrowie”. Nauczyciel przypomina uczniom, żeby wykorzystali w swoich dialogach słownictwo poznane na wcześniejszych lekcjach. Pracując w parach uczniowie uzyskują i udzielają informacji na temat swojego stanu zdrowia / samopoczucia oraz udzielają porad zdrowotnych.
9. Zadanie domowe. Nauczyciel wyznacza zadania do wykonania z zeszytu ćwiczeń „Matura Focus 3”. Oprócz zadań obowiązkowych dla wszystkich uczniów w grupie, nauczyciel wyznacza także zadanie dodatkowe dla osób chętnych – tłumaczenie zdań.
Wykonane zadania zostaną sprawdzone i ocenione.
10. W miarę możliwości jakie stwarza prowadzenie lekcji on-line, nauczyciel monitoruje pracę uczniów, wspiera i pomaga uczniom w trakcie wykonywania wszystkich zadań.

Opracowała
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.