Katalog Marta Dekert, 2020-05-22 Ostrów Wielkoposlki Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji on-line.Scenariusz lekcji języka angielskiego (lekcja on-line) 1. Nauczyciel prowadzący: 2. Klasa: 3. Data: 4. Temat: Wizyta u lekarza – ćwiczenia leksykalno-komunikacyjne. 5. Metody i formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, w praca w grupie. 6. Materiały i środki dydaktyczne: laptop / komputer, telefon komórkowy / smartfon, karty pracy, platforma Kahoot (quiz językowy), filmy ze scenkami u lekarza, zeszyt ćwiczeń „Matura Focus 3”. Cel ogólny: uczniowie poznają słownictwo w zakresie tematu „zdrowie” oraz doskonalą umiejętność prowadzenia dialogu w gabinecie lekarskim. Cele szczegółowe: Uczeń: • zna słownictwo i wyrażenia opisujące symptomy, diagnozy oraz formy leczenia, • rozumie wypowiedzi ustne i pisemne w zakresie tematu „zdrowie”, • potrafi znaleźć w nagraniu określone informacje, • potrafi tworzyć spójne i logiczne wypowiedzi ustne, • umie opisywać symptomy, stawiać diagnozę i udzielać porad dotyczących sposobów leczenia, • potrafi uzyskiwać i udzielać informacji z zastosowaniem poprawnych struktur gramatycznych, • potrafi aktywnie współpracować w parach i w grupie. Przez większość lekcji materiał językowy współdzielony jest na ekranie komputera. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne – powitanie uczniów i sprawdzenie listy obecności. 2. Zaprezentowanie tematu lekcji na ekranie komputera i omówienie tematyki / celów lekcji. 3. Zapoznanie uczniów z różnymi nazwami symptomów – uczniowie powtarzają na głos poszczególne wyrażenia / zdania oraz zapisują ich znaczenia – praca indywidualna. 4. Quiz językowy „Symptoms” na platformie „Kahoot”. Uczniowie utrwalają wybrane nazwy symptomów rozwiązując „quiz językowy” – uzupełnianie luk. Trzy osoby z najlepszym wynikiem są wyszczególnione na końcu „quizu językowego”. Wykonując to zadanie uczniowie rywalizują ze sobą – praca w grupie. 5. Wizyta u lekarza. Uczniowie czytają przykładową rozmowę między lekarzem a pacjentem i wybierają poprawną alternatywę (nazwę objawu choroby). Następnie oglądają filmik ze scenką u lekarza (filmik nr 1) i sprawdzają poprawność swoich odpowiedzi – praca indywidualna. Nauczyciel pyta uczniów o znaczenie wybranych zwrotów. 6. Wizyta u lekarza. Uczniowie oglądają filmik ze scenką u lekarza (filmik nr 2) i wyszukują właściwych informacji w nagraniu – udzielają odpowiedzi na trzy postawione pytania szczegółowe – praca indywidualna. 7. Wyrażenia / zdania z zakresu stawiania diagnoz i różnych sposobów leczenia. Zadanie to polega na uzupełnieniu wyrażeń / zdań brakującymi czasownikami podanymi w ramce. Po wykonaniu tego zadania uczniowie oglądają filmik ze scenką u lekarza (filmik nr 2) i sprawdzają poprawność swoich odpowiedzi. Nauczyciel upewnia się czy uczniowie rozumieją wszystkie wyrażenia / zdania i prosi o powtórzenie niektórych z nich (zwłaszcza tych najtrudniejszych w wymowie) – praca indywidualna, na forum. 8. Wizyta u lekarza – odgrywanie ról. Uczniowie mają za zadanie wcielić się w rolę pacjenta i uzupełnić podany dialog odpowiedziami na temat swojego stanu zdrowia / samopoczucia – praca indywidualna. Nauczyciel odpowiada na pytania uczniów w razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących słownictwa czy też struktur gramatycznych stosowanych w dialogach. Uczniowie następnie przystępują do odgrywania roli. Uczeń A – lekarz Uczeń B – pacjent Osoby chętne lub wyznaczone przez nauczyciela odgrywają dialog, utrwalając w ten sposób poznane słownictwo w zakresie tematu „zdrowie”. Nauczyciel przypomina uczniom, żeby wykorzystali w swoich dialogach słownictwo poznane na wcześniejszych lekcjach. Pracując w parach uczniowie uzyskują i udzielają informacji na temat swojego stanu zdrowia / samopoczucia oraz udzielają porad zdrowotnych. 9. Zadanie domowe. Nauczyciel wyznacza zadania do wykonania z zeszytu ćwiczeń „Matura Focus 3”. Oprócz zadań obowiązkowych dla wszystkich uczniów w grupie, nauczyciel wyznacza także zadanie dodatkowe dla osób chętnych – tłumaczenie zdań. Wykonane zadania zostaną sprawdzone i ocenione. 10. W miarę możliwości jakie stwarza prowadzenie lekcji on-line, nauczyciel monitoruje pracę uczniów, wspiera i pomaga uczniom w trakcie wykonywania wszystkich zadań. Opracowała Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |