Katalog

Anna Kuźlak-Szuba, 2020-05-22
Kudowa-Zdrój

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANGO

mgr Anna Kuźlak-Szuba
nauczyciel języka angielskiego
Zespołu Szkół Publicznych im. Jana Pawła II Szkoły Podstawowej nr 2
w Kudowie – Zdroju, ul. Szkolna 8

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2020r.



CELE:
- Podniesienie swoich kwalifikacji oraz poszerzenie wiedzy.
- Doskonalenie warsztatu, metod i form pracy w celu podniesienia poziomu nauczania.
-Podniesienie efektywności pracy szkoły.
-Samodoskonalenie w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej.
-Uzyskanie awansu na nauczyciela dyplomowanego




• ZADANIA ORGANIZACYJNE
Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. -Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenia)
- Bieżące śledzenie przepisów i opracowań dotyczących zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli.
-Szkolenie z zakresu reformy edukacji
- Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Sierpień – Wrzesień 2017


Na bieżąco



Sierpień 2017

Wrzesień 2017 Wniosek o rozpoczęcie stażu






Zaświadczenie

Plan rozwoju zawodowego
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. -Zbieranie dokumentacji potwierdzającej wykonywanie zadań
-gromadzenie zaświadczeń, certyfikatów, potwierdzeń o przebytych kursach, szkoleniach , sprawozdań, planów pracy, konspektów, zdjęć, etc.


- Uzyskanie oceny dorobku zawodowego




-przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

- Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz przekazanie dokumentacji do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
Cały okres stażu









Kwiecień 2020





Maj 2020



Czerwiec 2020 Certyfikaty, zaświadczenia, potwierdzenia, wydruki ze stron internetowych, potwierdzenia, konspekty, plany pracy , zdjęcia etc.

- Ocena dorobku
zawodowego dokonana
przez dyrektora szkoły.

-Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Wniosek




§ 8 ust.2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody
1. Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności -pozyskiwanie uproszczonych książek w języku angielskim,



- zbieranie plakatów ,plansz leksykalno gramatycznych wykonywanych przez uczniów,






- zdobywanie oraz gromadzenie materiałów przydatnych w pracy nauczyciela anglisty Cały okres stażu



Cały okres stażu




Cały okres stażu Lista książek oraz zdjęcie


Plakaty, plansze, zdjęcia




Materiały, listy płyt CD ,DVD
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy. -Udział w szkoleniach, warsztatach metodycznych, konferencjach organizowanych przez wydawnictwa językowe np. Pearsons, Oxford, Mcmillan.

-Udział w szkoleniach z zakresu reformy edukacyjnej i zmian w systemie nauczania

-udział w szkoleniach na temat egzaminu z języka angielskiego po ósmej klasie

- Systematyczny udział w szkoleniach dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej prowadzonych w ramach WDN i innych, adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły.
-Udział w szkoleniach związanych z projektem edukacyjnym „Kreatywna Szkoła”

- Samodzielne studiowanie literatury fachowej.



-webinaria – internetowe szkolenia z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego, metod wychowawczych, psychologiczno pedagogiczne.

- Prenumerata czasopisma „The teacher".
-Udział w pracach zespołu językowego w ZSP.
Cały okres stażu




2017 /2019 Siepień- sierpień

2017/2019



Wrzesień 2017- czerwiec 2020



Wrzeień 2017- czerwiec 2018

Cały okres stażu



Cały okres stażu




Cały okres stażu

Cały okres stażu Zaświadczenia, certyfiaty




Certyfikaty i potwierdzenia


Certyfikaty i potwierdzenia


Listy obecności w protokołach
Zaświadczenia




Listy obecności
Potwierdzenia



Tytuły artykułów, książek, linki stron internetowych
Zaświadczenia, linki stron internetowych,



Zdjęcia czasopism

Listy obecności

3. Doskonalenie zdolności językowych uczniów. -Przygotowywanie
uczniów uzdolnionych do udziału w międzyszkolnych
konkursach językowych, prowadzenie lekcji otwartych.
-Prowadzenie zajęć doskonalących w wymiarze 2 godzin tygodniowo –projekt „Kreatywna Szkoła.
-Prowadzenie regularnych zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w nauce języka angielskiego.
-Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia.
-Wdrażanie samodzielnego czytania książek w języku angielskim na każdym poziomie edukacyjnym
- Seanse bajkowe w języku angielskim dla dzieci z klas I-III


-Przygotowanie uczniów do egzaminu z języka angielskiego po klasie VIII. Cały okres stażu



Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu

Caly okres stażu


2018/2020





2018/2020
Wyniki konkursów



Dzienniki zajęć pozalekcyjnych


Dziennik zajęć pozalekcyjnych


Konspekty lekcji


Konspekty lekcji, lista lektur

Zdjęcia, listy obecności uczniów



-dziennik zajęć pozalekcyjnych
4. Wzbudzanie empatii w uczniach - Zaangażowanie uczniów do udziału w różnych akcjach charytatywnych (np. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Góra Grosza, Bieg Sponsorowany, Akcja Mogiłę Pradziada ocal od zapomnienia, Świąteczne Paczki dla naszych rodaków na Ukrainie)
-Przeprowadzenie zbiórki odzieży, żywności, zabawek, słodyczy dla dzieci z domu dziecka
Cały okres stażu







Marzec 2018
Marzec 2019
Marzec 2020 Zaświadczenia
Zdjecia







Zdjęcia
5. Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy. -Analiza wyników nauczania języka angielskiego w kl.IV-VIII w ramach Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły oraz sformułowanie wniosków do dalszej pracy.

-Rozmowy z uczniami na tematy związane z oceną pracy wychowawcy, wprowadzanie ewentualnych propozycji uczniów.

-Opracowanie i przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej na temat satysfakcji z poziomu nauczania języka angielskiego Cały okres stażu





Cały okres stażu




Grudzień 2017,2018,2019 Testy, wyniki, wnioski





Zmiany w tematyce godzin wychowawczych



Ankieta, wnioski
6. Aktywny udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej i pracy Rady Pedagogicznej. -Systematyczny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Zespołu Wychowawczego.

-Udział w szkoleniach wynikających z wdrażania programu naprawczego oraz projektu edukacyjnego „ Kreatywna Szkola”. Cały okres stażu



Rok szkolny 2017/2018 Listy obecności




Listy obecności
7. Promocja szkoły. -Udział i pomoc w organizacji akcji i imprez środowiskowych:
- Sprzątanie Świata, cykliczny konkurs ekologiczny, Bieg Sponsorowany, konkurs profilaktyczny "Narkotykom mówimy NIE"
-Udział w międzyszkolnym konkursie piosenki angielskiej dla klas I- III w Dusznikach-Zdroju
-udział w konkursie piosenki angojęzycznej dla klas IV-VIII w Kudowie -Zdroju
-Współorganizacja konkursu z języka angielskiego i zaproszenie do udziału w nim uczniów szkoły podstawowej w Lewinie Kł. ,Szkoły Społecznej w Kudowie-Słonem oraz Dusznik –Zdroju
-Zorganizowanie wewnątrzszkolnego konkursu plastycznego –zachęcającego do nauki języków obcych.
-Uczestnictwo w konkursach ;
Zdolny ślązaczek, Olimpus.
-Przygotowanie uroczystości szkolnych i apeli według harmonogramu
Cały okres stażu





Cały okres stażu


Cały okres stażu














Cały okres stażu Potwierdzenia, zdjęcia, tematy z e-dziennika,



-wyniki konkursów
-zdjęcia













-Zdjęcia, wyniki konkursu



-harmonogram uroczystości szkolnych i apeli





§ 8 ust.2 pkt. 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody
1. Umiejętne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w swojej pracy -Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami np. fiszki, obrazki, mapy, plansze gramatyczne.
-https://fiszkoteka.pl
-https://www.eslgamesplus.com/---https://www.learnenglishfeelgood.com/esl-printables-worksheets.

-korzystanie z serwisów edukacyjnych w celu konsultacji swoich pomysłów , doświadczeń z innymi nauczycielami;
http://angielski.edu.pl/
-profesor.pl- serwis edukacyjny
- http://www.educarium.pl/


-Korzystanie z mediów społecznościowych np. facebook w celu wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami oraz studiowania nowinek językowych

-Poznawanie nowych metod nauczania, nowych pomysłów korzystając ze stron:
-http://www.e-angielski.com/
http://www.english-forum.com/
http://www.ang.pl/
Learn English-British council- Facebook
Constantly curious –Facebook

-webinaria
Cały okres stażu







Cały okres stażu






Cały okres stażu




Cały okres stażu






Cały okres stażu Print screen’y
Linki stron internetowych,konspekty lekcji, mapy, plansze, fiszki




Print screen’y
Linki stron internetowych,konspekty lekcji




Print screen’y
Linki stron internetowych,konspekty lekcji


Print screen’y
Linki stron internetowych,konspekty lekcji




Linki stron internetowych, zaświadczenia


2. Wykorzystanie techniki komputerowej na lekcjach języka angielskiego. -Prowadzenie zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem technologii komputerowej- tablica interaktywna, komputery.

- Zapoznanie uczniów ze słownikami internetowymi.

- przedstawienie uczniom stron przydatnych do nauki języka angielskiego.

- wyjaśnienie uczniom jak korzystać z płyt zamieszczonych w podręcznikach- klasy 1-3.

- ekspozycja uczniów na naturalne słownictwo- np.: prognoza pogody na BBC lub CNN, skrót wiadomości, krótkie filmiki tematyczne adekwatne do poziomu nauczania.

- korzystanie z platformy do nauki języka angielskiego installing.

- Korzystanie z e-czytanek podczas lekcji języka angielskiego
Cały okres stażu



Cały okres stażu


Cały okres stażu





Cały okres stażu




Cały okres stażu

Cały okres stażu Scenariusze lekcji




Scenariusze lekcji
Linki stron internetowych

Linki stron internetowych





Linki stron internetowych
Scenariusze lekcji



Certyfikaty


Scenariusze lekcji, linki stron internetowych
3. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej
w pracy pedagogicznej -Komputerowe opracowanie własnych
pomocy naukowych.

- Opracowanie i gromadzenie
materiałów do gazetek ściennych.

-Pozyskanie informacji z Internetu
dotyczących awansu zawodowego oraz z zakresu prawa oświatowego.

- Wykorzystywanie oprogramowania do sporządzania pism, sprawdzianów, testów, ćwiczeń leksykalno-gramatycznych

-Opracowanie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego.

-Korzystanie z platformy językowej "instaling"

-Kontaktowanie się z nauczycielami z mojej oraz innych placówek za pomocą skrzynki mailowej, zaproszenia na konkursy.

-Korzystanie z e-dziennika do tworzenia arkuszy ocen oraz świadectw, komunikacji z rodzicami. Cały okres stażu Pomoce naukowe



Materiały

Linki stron internetowych


Przykładowe sprawdziany, testy etc.



Materiały


Print screen’y


Przykładowe maile











§ 8 ust.2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności
dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego
lub innych zajęć.

Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody
1. Dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem z innymi nauczycielami -Opublikowanie planu rozwoju, sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego w Internecie.

- Umieszczenie w Internecie scenariuszy zajęć, planów wychowawczych, sprawdzianów oraz scenariuszy uroczystości szkolnych na portalu edukacyjnym.

- Regularne przeprowadzanie szkoleń dla rady pedagogicznej – nie mniej niż dwa razy w roku, związanych z bieżącymi potrzebami szkoły.

-Opracowywanie materiałów na lekcje wychowawcze i dzielenie się nimi z nauczycielami Październik 2017




Cały okres stażu







Cały okres stażu







Cały okres stażu Link strony internetowej




Linki stron internetowych






Protokoły z rad pedagogicznych i szkoleniowych





Potwierdzenia, przykładowe materiały
2. Współpraca w ramach Zespołu Nauczycieli Języków Obcych i Zespołu Wychowawczego -Uczestnictwo w pracach zespołu dydaktycznego i języków obcych.

-Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych i innych zainteresowanych.

-Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów i ankiet.

-Wspólne opracowanie i analiza badania wyników nauczania z języka angielskiego.

-Współpraca ze szkołą partnerską w Wolfsburgu. Cały okres stażu




Cały okres stażu




Cały okres stażu




Cały okres stażu




Cały okres stażu Listy obecności, protokoły



Potwierdzenia



Przykładowe ankiety, testy etc.



Przykładowe badanie , wnioski


Potwierdzenie
3. Udział w tworzeniu PSO -Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z nauczycielami języka angielskiego i niemieckiego. Sierpień 2017
Protokół z zebrania


§ 8 ust.2 pkt. 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z
oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody
1. Opracowanie i wdrożenie planów pracy wychowawczej. -Opracowanie planów pracy wychowawczej w oparciu o program wychowawczy szkoły

-Opracowanie i wdrożenie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego.
-Udział w szkoleniu na temat reformy edukacji, nowa podstawa programowa.

-Przygotowanie i wdrożenie programów oraz rozkładów nauczania z języka angielskiego dla klas, w których nauczam. Wrzesień 2017/2018/2019


Wrzesień 2017/2018/2019


Sierpień 2017




Wrzesień 2017/2018/2019 Plany pracy



PSO



Zaświadczenie




Programy, rozkłady
2. Zajęcia doskonalące –projekt „Kreatywna Szkoła”



Zajęcia doskonalące Opracowanie programu zajęć z języka angielskiego

Opracowanie programu zajęć z języka angielskiego Wrzesień 2017




Wrzesień 2018,2019 Program
Dziennik zajęć pozalekcyjnych


Program, Dziennik zajęć pozalekcyjnych



§ 8 ust.2 pkt. 4c

Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp.
1. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody
2. Rozwijanie zainteresowań uczniów. -Organizowanie wyjść i wycieczek dydaktyczno-wychowawczych.

-Uczenie przez sztukę –teatrzyki.
Cały okres stażu



Cały okres stażu Karty wycieczek, zdjęcia

Scenariusze, zdjęcia


3. Praca z uczniem wymagającym wsparcia -Zdiagnozowanie potrzeb i trudności uczniów, opracowanie planu pracy z w/w uczniami

-Zorganizowanie i prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w nauce języka angielskiego

Projekt edukacyjny „Kreatywna Szkoła” Cały okres stażu




Cały okres stażu




Rok szkolny 2017/2018 Przykładowe testy
Plany pracy


Dzienniki zajęć,




Dzienniki zajęć
4. Praca z uczniem zdolnym -Regularne przygotowywanie zadań o większym stopniu trudności, zawierającego więcej słownictwa bądź bardziej skomplikowane struktury gramatyczne Cały okres stażu Przykładowe karty pracy, zadania

§ 8 ust.2 pkt. 4d
uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli
języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym

Lp. zadania Formy realizacji Terminy Dowody
1. Poznanie języka francuskiego na poziomie zaawansowanym Internetowy kurs języka francuskiego, indywidulane lekcje, samodoskonalenie. Cały okres stażu
Maj 2020 Egzamin na poziomie zaawansowanym

§ 8 ust.2 pkt. 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp.
Zadania Formy realizacji Terminy Dowody
1. Aktywny udział w pracach szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji wynikających z nich zadań opiekuńczo-wychowawczych. -Udział w konkursie na Najlepszego Gospodarza Szkoły, promowanie samorządności i osiągnięć wychowanków poprzez pomoc w organizacji uroczystości szkolnych i rywalizacji z innymi klasami w konkursie.

-Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.

-Realizacja programu wychowawczego szkoły i profilaktyka we współpracy z instytucjami:
- Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna (kierowanie uczniów na badania, praca dostosowana do zaleceń poradni);
-zapraszanie Pedagogów z poradni pedagogiczno-psychologicznej w celu przeprowadzenia warsztatów dla rodziców np. „Kompetencje wychowawcze”.
- Profilaktyka prozdrowotna- spotkania z pielęgniarką na temat bieżących problemów zdrowotnych- wszy, czystość, zdrowe odżywianie etc.
-Park Narodowy Gór Stołowych;
-Policja.
-Współpraca z Opieką Społeczną w Kudowie-Zdroju Cały okres stażu









Cały okres stażu



Cały okres stażu



Wyniki konkursu, zaświadczenia, zdjęcia







Potwierdzenia, wydruki z notatek z e-dziennika



Protokoły ze spotkań, potwierdzenia









Tematy lekcji wychowawczych





Scenariusze lekcji


Wydruk notatek z e-dziennika
2. Współpraca z rodzicami -Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami poprzez zebrania, konsultacje, wizyty domowe, e-dziennik, rozmowy telefoniczne.
-Zapoznanie się z sytuacją rodzinną wychowanków.
Motywowanie rodziców do czynnego udziału w życiu klasy i szkoły. Cały okres stażu





Cały okres stażu Potwierdzenia, wydruki z e-dziennika
Sprawozdania


Wydruki z notatek z e-dziennika, sprawozdania z zespołów wychowawczych
3. Praca z uczniami -Bieżące rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych.

-Integracja zespołu klasowego poprzez organizowanie i pomoc w przeprowadzeniu:
- wycieczek klasowych turystyczno-krajoznawczych;
- rajdów pieszych;
- dyskotek, imprez klasowych (Dzień Chłopaka, Andrzejki, Wigilia, Dzień
Kobiet, zabawa karnawałowa etc) i ognisk;

-wyjścia do kina , teatru, opery Cały okres stażu



Cały okres stażu



Sprawozdania
Notatki w e-dzienniku

Kronika klasowa, zdjęcia, karty wycieczek
4. Współpraca z podmiotami środowiska lokalnego oraz strukturami samorządowymi -Uczestnictwo w imprezach lokalnych i środowiskowych, wspierających pracę szkoły np. sprzątanie świata, żyj zdrowo –kolorowo etc.
Cały okres stażu Potwierdzenia
zdjęcia
5. Promowanie czytelnictwa wśród młodzieży
-Przygotowywanie gazetek klasowych z dziećmi na temat ; „Czytam bo lubię”

-Zrobienie plakatu wraz z dziećmi zachęcającego do czytania.

-Wyjścia do biblioteki publicznej.

-Lekcje wychowawcze promujące czytelnictwo.

-Czytanie dzieciom na lekcjach wychowawczych fragmentów książek.

-Zorganizowanie w klasie kącika książek do wymiany między dziećmi.

-Utworzenie własnej biblioteczki językowej z uproszczonymi tekstami.

-wykonanie wraz z klasą wychowawczą zakładek do książek dla pierwszoklasistów w prezencie na pasowanie Cały okres stażu



Wrzesień 2017



Cały okres stażu


Cały okres stażu


Cały okres stażu



Cały okres stażu



Cały okres stażu



Październik 2017 Zdjęcia, potwierdzenia


Zdjęcia plakatu



Potwierdzenia, tematy lekcji

Tematy lekcji


Potwierdzenia



Lista tytułów
Zdjęcia
Potwierdzenie

Lista tytułów
Zdjęcia
Potwierdzenie

Zdjęcia , potwierdzenie






§ 8 ust.2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki
typu i rodzaju szkoły.
Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody
1. Poszerzanie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności ucznia.
-Udział w szkoleniach WDN oraz organizowanych przez DODN.

-E-szkolenia oferowanane przez firmy Oxford, Pearsons, Mcmillan.

-Samokształcenie poprzez analizę lektur poświęconych w/w tematowi.

-Przeprowadzenie testu w klasie wychowawczej na temat stylów uczenia się. Cały okres stażu



Cały okres stażu



Cały okres stażu



Październik 2017
Zaświadczenia



Zaświadczenia, linki stron internetowych

Lista pozycji książkowych


Przykładowy test, temat lekcji wychowawczej
2. Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemu:
- dydaktycznego
- wychowawczego -Zdiagnozowanie problemu.
-Opis zjawiska.
- Wytyczenie metod i sposobów postępowania.
- Poinformowanie o powyższym nauczycieli, pedagogów mających kontakt z uczniem , w celu ujednolicenia postępowania wobec ucznia.
- Wdrożenie systematycznych metod pracy z uczniem Cały okres stażu- według potrzeb Opis problemu
Wnioski
Karty pracy
Protokoły ze spotkań z rodzicami, psychologami etc

Niniejszy plan rozwoju zawodowego jest planem otwartym i może ulec zmianie według potrzeb szkoły lub moich.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.